Opel legmegbízhatóbb dízelmotorja az 1.7 cdti volt?
Dízelben igen. Benzineseknél azért a második generációs 1.6 is elég jó, a 2.0T sem rossz.
#1 Nem igaz, az Opel gyártotta, csak még annak idején az Isuzu tervezte. Miután megvették a licenszet hozzá, az Opel kezdte el tovább fejlesztgetni és a lengyelek rakták őket össze.
#2 Azt a motort NEM az Opel gyártotta, a Lengyelországi Isuzu dízelmotor gyárban készült Tychy-ben.
Szerkezetileg semmi köze nem volt soha más Opel motorokhoz, a régi Opel 1.7D-hez az ég világon semmi köze. Akkor volt Isuzu és Opel 1.7D, de azok is teljesen különböztek.
Na Opel diesel mégegyszer:
Nem véletlenül a japán motor az egyik legmegbízhatóbb, utána a Fiat/Wm motori 1.9 cdti még ami jó volt az Opelbe.
Nem vezetek pontos statisztikát, vagy kutatást erről, de az tény, hogy az egyik legjobb dízelmotor. Opelen belül valóban én is meg merem kockáztatni, hogy a legjobb.
Igen, valóban Isuzu eredetű, de vannak rajta GM módosítások is. A blokk tulajdonképpen nem változott, csak a körítés. Mindig kicsit erősebb, nyomatékosabb lett, változott a turbó, üzemanyagrendszer az idők során és adaptálták az új kibocsájtási normákhoz is. Nem véletlenül volt gyártásban évtizedekig és fejlesztgették, csiszolgatták folyamatosan az Euro 6 bevezetéséig. Ekkor váltotta fel az 1.6-os, ami kevésbé jól sikerült konstrukció. Főleg a vezérlés problémás rajta. Bár utólag egy módosítással a hidraulikus láncfeszítő körül, ez nagyjából ki lett küszöbölve.
A három említett motor körül 2.0-s nekem személy szerint nem volt. Csak hallomásból tudom, hogy azzal meg egy időben csapágyazási gond volt.
Közben visszaolvastam a korábbi válaszokat. Látom megy itt a vita a korábbi német 1.7-es motor és az Isuzu származék között.
Nem kötözködés, vagy szőrszálhasogatás miatt, ne értsem félre senki! De a kérdés az 1.7CDTI motorról szól! Azaz a közös nyomócsöves dízelről. Német motoros 1.7 a szívó dízel F Astrában és kortársaiban volt. CR-rendszer akkor még sehol nem volt! A CDTI-kban kivétel nélkül már az 1686 ccm-es Isuzu eredetű blokk van. Német blokkból nem készüt CR változat.
Na akkor ennek fussunk neki még egyszer. Kezdjük ott, hogy az Opel dízelt lökjük félre, nem is értem miért lett felhozva, nem arról van szó. Kizárólag az Isuzu motorról beszélünk.
"Azt a motort NEM az Opel gyártotta"
De igen. Annak a motornak az alapja az Isuzu 4EE1 motor. A GM-nek/Opelnek ugye volt már egy dízele, amit feleslegesen szóba hoztál, de kellett nekik egy CR dízel. Mivel az Isuzu 4EE1 roppant megbízható volt, ezért az Isuzu és a GM közösen tervezte meg a 4EE1 közös nyomócsöves utódját az Opel számára, ez lett a 4EE2 és ezek összeszerelésére nyílt meg az Isuzu motorösszeszerelő üzeme Lengyelországban.
Eddig még amúgy igazad is van, csak a történelem íródott tovább. A GM nem sokkal ezután eladta az Isuzu részvények jelentős részét és ezzel megszűnt a kettő között a partneri együttműködés. A 4EE2 sorsa az lett, hogy a GM teljeskörűen felvásárolta a jogokat a motorhoz és mindent, ami a motorhoz tartozik. Innentől kezdve az a motor az nem Isuzu gyártású volt, hanem GM gyártású, illetve a lengyel Isuzu motorösszeszerelő üzem is GM motorösszeszerelő üzemmé vált. Ekkor 2002-t írunk. Minden ez utáni motor, tehát a 2002 utáni 1.7 dízel Opelek 99%-a, GM gyártású motor, nem Isuzu gyártású.
És hogy most akkor Opel vagy GM... nézd, ha akarod akkor szívesen kiegyezek egy döntetlenben, hogy se nem Opel, se nem Isuzu, hanem GM. De legyünk őszinték, Európában a GM az egyenlő az Opellel. A GM még a Chevy jelenlétét is minimalizálta, csak hogy ne versenyezzen egymással két márkája, inkább átadták a terepet az Opelnek. És az Opel a GM-es időkben javarészt önállóan üzemelt minimális kontroll alatt. Úgyhogy amikor azt mondjuk, hogy Európában az Európai piacra a motorokat a GM gyártja, az igazából egyet jelent azzal, hogy az Opel gyártja. Mert GM nem igazán létezett Európában, kizárólag az Opel képviseletében.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!