Mitől lehet az hogy az egész szíjhajtás új, mégis van hogy megcsúszik a hosszbordás szíj?
BMW E90 az alany, lényegében csak a szervószivattyú és a klímakompresszor szíjtárcsája nem lett cserélve, minden más igen: feszítő, főtengely szíjtárcsa, volt már rajta Contitech és gyári hosszbordás szíj is.
A tünet az, hogy a kormányt balra koppra tekerve hallani hogy megcsúszik a szíj, de néha-néha már kanyarodás közben is hallani hogy halkan de kicsit-kicsit megcsúszik a szíj. De ez nem mindig áll fenn. Csúszásgátló sprayvel jobb a helyzet, akkor szervónál is érezni hogy kicsivel de jobb a rásegítés.
Esetleg az lehet az ok, hogy valamiért nehezen tudja meghajtani a szervószivattyút és azért csúszik meg a szíj? Tekintve hogy alászedett kormánynál jön elő, ezért gondoltam a szervószivattyúra.
Létezik ilyen probléma. Ha az új szíjnál belül a bordák közötti mélyedésben felül a szíj akkor a szíj tárcsa kopott a bordák oldalán kell futnia a szíjnak. Ha felül a hegyére sokkal kisebb nyomatékot tud átadni meg csúszás nélkül.
A szervo szivattyú terhelése nem egyenletes, alá szedett állapotban a legnagyobb, de kormányzás hatására is emelkedik a nyomaték igénye. A szíj is ezért csúszik meg.
A feszítő rendesen feszíti a szíjat?
Vagy szorul valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!