Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora különbségre számíthat...

Mekkora különbségre számíthat az ember fenntartási költség tekintetében egy 2005- swift.1.3 és egy Astra H 1.7 cdti között? Hosszú távon megbízhatóság, szerviz igény stb nagy a különbség?

Figyelt kérdés
szept. 20. 08:34
 1/6 anonim ***** válasza:
12%
több tízszeres
szept. 20. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Nagyságrendi különbség szerintem nem lesz, ha feltételezzük, hogy mindkettő jó állapotú és nem lerúgott roncs.

Közel 20 éves autókról beszélünk. Itt már inkább az állapot számít, mint a típus. Lehet jönni azzal, hogy de hát a dízel sokkal drágább. Igen, ha pont valami olyanba nyúlsz bele, amelyiknek lóg a bele, cserés a nagynyomású szivattyú, turbó, EGR, injektorok, stb... Gyári új alkatrészekkel ez valóban horror. De! Tömegautó. A bontók rogyásig vannak vele. Másrészt sok esetben fel is lehet ezeket újítani. Akkor sem olcsó, de legalább tudod, hogy újabb 200-300e km-re nincs ezekre gond.

20 éves autókkal nem tudom mennyire tervezel hosszú távra. 5, ha nagyon megvigyázott és te is figyelsz rá, legfeljebb 10 év lehet még ezekben. De ahogy írtam, a lényeg az állapot!

szept. 20. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
0%

2

Mölyik 20 éves ató nem roncs?

Diesel min 2x annyi km-el.

Évi 15k hoz benzinesem van.

Korábban diesel volt évi 40k-hoz.

Még egyszer nem lesz. Lerohadás trérel, szálloda párszáz forintos tűzkarika miatt. Csere 100k. Másodszor mikor xarakodott, mondom majd én cserélem. 2 órát nézegettem mit kellene bontani. Végén mondom a 100k baráti ár.

szept. 21. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

#3, az előző autóm is dízel volt és 25e km-re használtam, a mostani is dízel évi 6e km-re (nem városi futkosás).

Volt használt is, volt új is. Volt ami 300.000 km fölött futott. Volt pont az is, ami a kérdésben szerepel, még az évjárat is stimmel. A használtat sem a kínálat aljáról vettem. Egyikhez sem kellett soha trélert hívni.

100 k-s szervizszámlán én manapság nem akadnék fenn. Ez egy újabb autó esetén (hajtóanyagtól függetlenül) az éves olajcsere meg szűrők költsége. Egy normális szett gumi már ki se jön ennyiből. Nem nevezném kiugróan hatalmas tételnek.

szept. 21. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ha kisebb fogyasztású dízelt szeretnél, akkor az 1.7 Opel is megbízható, viszont szíjas így vétel után vezérlés csere plusz összeg.

A legjobb kis fogyasztású dízel a Toyota féle 1.4d4d egyértelműen. Láncos, Bosch befecskendező van benne, nincs benne kettőstömegű, 5 sebességesben 2008ig részecskeszűrő sincs, így tökéletes városi használatra is.

okt. 7. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
#5, én kifejezetten örülök, hogy az 1.7cdti szíjas. Ráadásul a vízpumpát a hosszbordás hajtja. Így kifejezetten olcsó a vezérléscsere. És egy garnitúrával elmegy 100.000 km-t. A másik Opelem 1.6cdti, láncos. Még 30e-t se mentem vele és már cserélni kellett. Hála istennek még garanciából ment. Így pénzembe nem került, csak 3 napig nélkülöznöm kellett a kocsit. Saját zsebből simán 700.000 Ft lett volna. Szíjasból 8-10-et kicseréltetek ennyi pénzből.
okt. 7. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!