Közeleg a tél... És itt a nagy kérdés: téligumi vagy négyévszakos? Kérem, hogy csak az válaszoljon akinek van használati tapasztalata. Egy 150 LE-s, elsőkerekes Skodára szeretnék valamit. Évi 15-20 ezer km-t megyek vegyesen, nem száguldozva.
De még mindig nem tudom mit számít a mi véleményünk. Ez csak rajtad múlik. Gondolom tisztában vagy az előnyökkel és hátrányokkal.
Téli-nyári: minden évszakban jobb a négyévszakosnál, viszont évente kétszer át kell szerelni. Rövid távlatokban gondolkodva (1-2 év) drágább, hosszabb távon (3+) olcsóbb.
Négyévszakos: minden évszakban megfelelő, de sosem olyan jó, mint a téli-nyári. Viszont nem kell szerelni és rövid távon olcsóbb, bár hosszabb távon nem éri meg.
Neked kell eldönteni. Ezek a "15-20 ezer km", "elsőkerekes" és egyéb információk irrelevánsak. Ezek alapján, vagy bármi más alapján, mi nem tudunk dönteni helyetted. Neked van egy értékrended, az alapján találd ki, hogy mit szeretnél. Én például autószerelő vagyok és külön felnin van téli és nyári szettem, szóval nekem 10 perc és 0 forint évente kétszer, ezért nyilván átrakom. Más meg azt mondja, hogy emiatt ő nem fog elmenni gumishoz, nincs rá ideje, meg nem is akar erre kifizetni 20+ ezer forintot évente kétszer, szóval négyévszakosat vesz. Két különböző ember, két különböző értékrend, két különböző vélemény. A te értékrendedet csak te ismerheted, mi nem.
Nekem két autóm van, mindkettőn külön téli-nyári szett. Nálam részben ez hagyományosan alakult ki. Ezt úgy értem, hogy pár évvel ezekőttig rengeteget ingáztam. Nem tudtam megtenni, hogy ha vasárnap este hóvihar vagy ónoseső van, akkor inkább otthon maradok.
Azóta ez változott. Most már én is főleg városon belül járok. Ha sóznak ki se hozom egyik autót se a garázsból. Így bőven jó lenne a négyévszakos. De a félig elhasznált téli, és/vagy nyári gumit, ha már úgyis megvan, nincs kedvem a kukába dobni, mikor teljesen jó még. Csak azért hogy vegyek helyettük egy négyészakost.
Ha most vennék egy új autót valamelyik helyett, akkor lehet hogy már azzal kérném.
Szóval tőled, a felhasználás jellegétől is függ. Évi 20e km mondjuk nem kevés. Attól is függ, jársz-e külföldön. Van ahol nem csak ajánlott a téli gumi.
"ma 11:16"
az egzakt bizonyítékok a féktávra, tapadásra miért nem érdekelnek? Ez számít, nem hogy a Józsinak begyütt.
"az egzakt bizonyítékok a féktávra, tapadásra miért nem érdekelnek?"
A tapadás a lényeg, a féktáv meg totál eltérő, mert mindenki másképp reagál 1-1 ugyanazon szituációra. Valakinek a reakcióideje 1 mp (ezt veszik átlagnak), de pl a nejemé van vagy 1,3 mp... Nekem meg kicsit jobb, mint 1 mp, mert állandóan autóban ülök nap, mint nap, ezzel foglalkozom. Az ilyen apróságokon rengeteg tud múlni. Az, hogy gyár kidobja, hogy xy gumi féktávja xy méter xy sebesség után, az mind-mind csak gyári adat, a valóságban nem biztos, hogy úgy fog működni, ezért fontos a Józsi tapasztalata is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!