Mi fog tönkre menni, és mennyibe fog kerülni, ahogy a feleségem vezet(részletek lejjebb)?
Rángatja a váltókart, olyan szinten, hogy pl álló helyzetben is folyamatosan kettesből egyersbe bevágja. Kb 1000-1200 fordulaton felvált. 40-el már ötösben van. A váltásnak köze nincs a forgalmi viszonyokhoz, emelkedő, gyorsítás stb. Elindul, 1,2,3,4,5. A pirosnban folyamatosan tapossa a kuplungot. Indokolatlanul folyamatosan intenzíven fékez, felgyorsít-fékez-felgyorsít-fékez. Teljes első féket(tárcsa, betét) már cseréltettem 40 ezernél.
A fekvőrendőrökön ötvennel áthajt, majd szét esik a kocsi.
A lényeg: mivel én vagyok a férfi, én tankolok, biztosítást én fizetem, szervízt stb. Mi fog tönkre menni, és mennyibe fog kerülni?
25 éve vezet, semmilyen kritikát nem tűr, mondtam neki ha váltó, kuplung, futómű tönkre megy ő fizet.
Kérdés lehet, miért nem én vezetek? Ha együtt megyünk én vezetek, de legtöbbször nem vagyok ott szerencsére nem látom. Sajnos tegnap láttam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Motornak lesz baja, ha reggeli indulás után sem húzatja ki, hanem úgy váltogat felfele, hogy még nem melegedett be a motor, nincs normális olajnyomás, kenés a rendszerben. Az összes többi viszont hiszti. Pirosnál nyomja a kuplungot, ez egyáltalán nem baj, normál esetben a kuplungtárcsa hamarabb kopik el, mint a kinyomócsapágy, és ha az egyiket cserélni kell, úgyis cserélni kell a másikat is vele együtt. Arra kell figyelni, hogy amikor halad, akkor ne a kuplungpedálon pihentesse a lábát, az gyilkolja a csapágyat. Egyébként a régi 5 fokozatú autómat 50-nél én is bevágtam ötödikbe, persze ha kanyarodott az út vagy kellett volna motorfék vagy gyorsulás, akkor vissza négyes, de ezzel semmi gond nincs, HA már be van melegedve a motor.
Fekvőrendőrt nem értem, hogy tud 50-nel áthajtani rajta, főleg, ha alacsonyabb a verda. Azt meg kéne neki tanítani.
A padlógáz-padlófék meg megint egy vezetési stílus, ennek inkább biztonsági és technikai problémái vannak, én is így vezetek, de nem azért fékezek intenzíven, mert vaksi vagyok meg nem tudom felmérni a helyzetet, hanem mert tudom, hogy belefér. Ettől semmi baja nem lesz az autónak, csak többet fogyaszt.
A váltókar rángatására viszont nem tudok a legnagyobb jóindulattal sem mit mondani, azt általában minden tanulóvezető 1-2-3 óra alatt megtanulja. Nem tudom, hogy lett jogsija, kérjétek vissza a pénzeteket az oktatójától.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11
Szerencsére indulás előtt pár percig járatja alapjáraton. Így remélhetőleg meg van a kenés. Nagyságrendekkel többet fogyaszt ha ő vezet. És mint írtam teljes elsőfék csere volt 40000-nél. A tárcsa gondolom az intenzív fékezéstől kopott el.
A turbót egy kisebb pl 10-15 km út után 50 km/óra után nem kell hűteni? Alapjáraton járatni leállítás előtt. Hosszabb útra, autópályán pl mindig én vezetek, utána pár percig járatom, hogy a turbó lehüljön. De kisseb városi utak után is járatom kicsit. Ez felrsleges? Piros lámpa motorleállítót is mindig kikapcsolom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A turbó alacsony fokozaton működtetve is hűl.
A probléma itt inkább az, hogy be se melegszik. :D
Ez 100-150 ezer km alatt eléggé le tudja gyilkolni .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!