Mi fog tönkre menni, és mennyibe fog kerülni, ahogy a feleségem vezet(részletek lejjebb)?
Rángatja a váltókart, olyan szinten, hogy pl álló helyzetben is folyamatosan kettesből egyersbe bevágja. Kb 1000-1200 fordulaton felvált. 40-el már ötösben van. A váltásnak köze nincs a forgalmi viszonyokhoz, emelkedő, gyorsítás stb. Elindul, 1,2,3,4,5. A pirosnban folyamatosan tapossa a kuplungot. Indokolatlanul folyamatosan intenzíven fékez, felgyorsít-fékez-felgyorsít-fékez. Teljes első féket(tárcsa, betét) már cseréltettem 40 ezernél.
A fekvőrendőrökön ötvennel áthajt, majd szét esik a kocsi.
A lényeg: mivel én vagyok a férfi, én tankolok, biztosítást én fizetem, szervízt stb. Mi fog tönkre menni, és mennyibe fog kerülni?
25 éve vezet, semmilyen kritikát nem tűr, mondtam neki ha váltó, kuplung, futómű tönkre megy ő fizet.
Kérdés lehet, miért nem én vezetek? Ha együtt megyünk én vezetek, de legtöbbször nem vagyok ott szerencsére nem látom. Sajnos tegnap láttam.
Motornak lesz baja, ha reggeli indulás után sem húzatja ki, hanem úgy váltogat felfele, hogy még nem melegedett be a motor, nincs normális olajnyomás, kenés a rendszerben. Az összes többi viszont hiszti. Pirosnál nyomja a kuplungot, ez egyáltalán nem baj, normál esetben a kuplungtárcsa hamarabb kopik el, mint a kinyomócsapágy, és ha az egyiket cserélni kell, úgyis cserélni kell a másikat is vele együtt. Arra kell figyelni, hogy amikor halad, akkor ne a kuplungpedálon pihentesse a lábát, az gyilkolja a csapágyat. Egyébként a régi 5 fokozatú autómat 50-nél én is bevágtam ötödikbe, persze ha kanyarodott az út vagy kellett volna motorfék vagy gyorsulás, akkor vissza négyes, de ezzel semmi gond nincs, HA már be van melegedve a motor.
Fekvőrendőrt nem értem, hogy tud 50-nel áthajtani rajta, főleg, ha alacsonyabb a verda. Azt meg kéne neki tanítani.
A padlógáz-padlófék meg megint egy vezetési stílus, ennek inkább biztonsági és technikai problémái vannak, én is így vezetek, de nem azért fékezek intenzíven, mert vaksi vagyok meg nem tudom felmérni a helyzetet, hanem mert tudom, hogy belefér. Ettől semmi baja nem lesz az autónak, csak többet fogyaszt.
A váltókar rángatására viszont nem tudok a legnagyobb jóindulattal sem mit mondani, azt általában minden tanulóvezető 1-2-3 óra alatt megtanulja. Nem tudom, hogy lett jogsija, kérjétek vissza a pénzeteket az oktatójától.
#11
Szerencsére indulás előtt pár percig járatja alapjáraton. Így remélhetőleg meg van a kenés. Nagyságrendekkel többet fogyaszt ha ő vezet. És mint írtam teljes elsőfék csere volt 40000-nél. A tárcsa gondolom az intenzív fékezéstől kopott el.
A turbót egy kisebb pl 10-15 km út után 50 km/óra után nem kell hűteni? Alapjáraton járatni leállítás előtt. Hosszabb útra, autópályán pl mindig én vezetek, utána pár percig járatom, hogy a turbó lehüljön. De kisseb városi utak után is járatom kicsit. Ez felrsleges? Piros lámpa motorleállítót is mindig kikapcsolom.
A turbó alacsony fokozaton működtetve is hűl.
A probléma itt inkább az, hogy be se melegszik. :D
Ez 100-150 ezer km alatt eléggé le tudja gyilkolni .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!