Mi fog tönkre menni, és mennyibe fog kerülni, ahogy a feleségem vezet(részletek lejjebb)?
Rángatja a váltókart, olyan szinten, hogy pl álló helyzetben is folyamatosan kettesből egyersbe bevágja. Kb 1000-1200 fordulaton felvált. 40-el már ötösben van. A váltásnak köze nincs a forgalmi viszonyokhoz, emelkedő, gyorsítás stb. Elindul, 1,2,3,4,5. A pirosnban folyamatosan tapossa a kuplungot. Indokolatlanul folyamatosan intenzíven fékez, felgyorsít-fékez-felgyorsít-fékez. Teljes első féket(tárcsa, betét) már cseréltettem 40 ezernél.
A fekvőrendőrökön ötvennel áthajt, majd szét esik a kocsi.
A lényeg: mivel én vagyok a férfi, én tankolok, biztosítást én fizetem, szervízt stb. Mi fog tönkre menni, és mennyibe fog kerülni?
25 éve vezet, semmilyen kritikát nem tűr, mondtam neki ha váltó, kuplung, futómű tönkre megy ő fizet.
Kérdés lehet, miért nem én vezetek? Ha együtt megyünk én vezetek, de legtöbbször nem vagyok ott szerencsére nem látom. Sajnos tegnap láttam.
Rengeteg autobarbár van magyarországon
Bármi tönkremehet idő előtt egy autóbarbár tevékenységének köszönhetően.
“ha váltó, kuplung, futómű tönkre megy ő fizet.”
Előbb-utóbb ezek ígyis-úgyis tönkre mennek
Sok mindent. Váltó-kuplung-motor hármasból gyakorlatilag bármit. A fekvőrendőr miatt a futóműtől is hamar elbúcsúzhatsz, simán lehet hogy már rég szét van esve, csak még valamennyire bírja (pl. törött rugók már rég lehetnek, csak azt nem feltétlen érzed még)
"mondtam neki ha váltó, kuplung, futómű tönkre megy ő fizet." Ezzel kész is. Szard le. Nem akarok bunkó lenni, vagy megbántani akár téged, akár őt, de az a nő egy világi balf*sz. Ilyen embert nemhogy autó, semmilyen műszaki dolognak a közelébe SE szabad engedni.
Közös.
2-es: Persze tönkre megy, de nem mindegy mikor.
Gari lejárta után eladjátok keveset futottként. Aztán az újat nyüstölheti megint.
Érdemes lenne automatát venni neki.
1. Az állandó alacsony fordulatszám miatt a motor le fog csapágyasodni idővel. Ennek változó a költsége. Kisautóknál 100-200 ezer ft szerintem alsó hangon van. Ha nincs időben csapágyazva, akkor bizony jelentős motorkár lesz, ez egy kisautó esetében már gazdasági totálkár.
2. A váltónak sem tesz jót az indokolatlan terhelés és a rángatás, vélhetően ott is lesz majd valami csapágyprobléma. Ennek a költségét lehetetlen megtippelni, de százezres nagyságrend ez is, mert egy csapágy miatt senki nem fogja neked szétkapni a váltót, magyarul az összeset cseréltetni kell.
3. A kinyomott kuplunggal várakozás a motor támcsapágyait és a kuplung kinyomócsapágyait terheli feleslegesen.
4. Az indokolatlan gyorsítás/fékezés elsősorban a féket koptatja, és a fogyasztást emeli. De ha hidegen is így vezet, az ismét csak a motor csapágyasodását segíti elő. Ugyanis nincs normális olajnyomás, amíg be nem melegszik az olaj.
5. A fekvőrendőrös mutatvány elsősorban a lengéscsillapítókat és a rugókat fogja tönkretenni, illetve ha odaveri az alját egyszer komolyabban, az nem csak esztétikai probléma lehet, hanem kilyukad az olajteknő. Ami nem lesz kellemes, és olcsó sem.
Összefoglalva, szerintem szépen tiltsd meg neki, hogy vezessen, amíg nem hajlandó elismerni a hibáit és megtanulni vezetni.
Ne legyél papucs.
"Mi fog tönkre menni...?"
A házasságotok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!