Okos dolog otthon levenni az autó kerekeit, ha csak racsnis kulccsal tudom majd ráhúzni a kerékcsavarokat?
Akkorát úgy sem bírok húzni már rajtuk, hogy megszakítsam a menetet, tekintve hogy sosem nézte a gumis, vagy szerviz a gyári nyomatékot sajnos.
Viszont félek hogy kézi erővel meghúzva elhagyhatom a csavart.
Mert mi van a kocsihoz adott kerékkulccsal? Amúgy szerintem túl van tolva ez a kerékcsavar/nyomaték dolog. Mindig a kocsihoz adott pipakulccsal húztam meg, nem nyomtékulcsozok, pedig van. Meghúzom kézzel, szépen átlóban, majd a pipakulccsal ugyanilyen sorrendben rátaposok, nyikkan egyet, és ennyi. Soha rá nem rohadt, és meg sem lazult. Persze a meneten van egy kis réz spré mindig;)
Egyik éveben szerelőnél volt a kocsi, mert kézifékbowdent kellett cserélni, Fordék meg úgy találták ki, hogy ehhez szét kell szedni az agyat, nem csak le a fékdobot. Lényeg, hogy szezonális kerékváltáskor, nagy lendülettel rátapostam a kulcsra, és meg se volt rendesen húzva, úgy rakta össze a szerelő, és ekkor sem hagytam el a kereket, még csak egy csavart se, pedig párezret a szerviz után még beletekertem a kocsiba.
#1
Az autóhoz járó pipakulccsal jelen esetben nem bírok akkora erőt kifejteni, kell rá minimum egy hosszabb cső szerintem.
"Az autóhoz járó pipakulccsal jelen esetben nem bírok akkora erőt kifejteni, kell rá minimum egy hosszabb cső szerintem."
A gyári pipakulcs pont úgy van kitalálva, hogy egy átlagember rátehénkedve megfelelő nyomatékkal tudja meghúzni a kerékcsavarokat. 25cm*40kp=100Nm.
Egy a lényeg: a kerékcsavarokat még a levegőben kell meghúzni. Az autó súlyát ráeresztve már csak ellenőrizni kell. Annak gurul el a kereke, aki ezt nem tudja. :-)
Nem kell túl gondolni. Meghúzod rendesen mész 10 km-t, megállsz még húzol rajta, mész, megint húzol ha annyira bizonytalannak érzed és ennyi.
Én amikor jártam vezetni akkor ezt tanultuk, még elméleten is szó volt erről. Ha defektet kapsz és cserélned kell az út szélén akkor a gyári kulccsal kell megoldanod az út szélén ha nem akarsz emiatt autómentőt hívni vagy bármi egyebet. Jó igen vannak autók amikhez nincs pótkerék hanem csak defekt javító szett, tudom, tudom. Nyugodj meg, húzd meg rendesen a csavarokat és ennyi, nem lesz gond.
Én évek óta magam cserélem át a kerekeket téliről nyárira és fordítva, szezon előtt elviszem centiroztatni, meg átnézetem hogy azért rendben legyen állapotra mert mégis csak nyugodtabb vagyok ha szakember legalább néha ránéz, és ennyi. Amikor esedékes átkerekezem a garázsba másfél óra alatt megvagyok vele szép kényelmesen, nem kapkodok. Jól ráhúzok a csavarokra, igaz van nyomatékkulcsom így nyomatékra szoktam, amikor elindulok az autóval magamnál tartom a kulcsot kb 10 km után megállok gyors ráhúzok minden csavarra még egyszer és ennyi.
Persze.
De ha biztosra akarsz menni, akkor 50 km után húzz rá még egyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!