A 450Nm forgatónyomaték manapság jónak mondható, vagy inkább a "gagyi" kategória?
Egy turbós autó esetében 450 Nm nyomatékhoz kb. 250-300 lóerő társul. Ez bőven alkalmas mindenféle közlekedésre, a sportos vezetésre is. Természetesen a teljesítményorientált/versenycélú/tuningolt autók ettől feljebb mozognak, de ez a magyarországi autóparknak egy nagyon kis szelete.
Szívó üzemű autó esetén a 450 Nm nyomatékhoz 350 lóerő társul kb., ami ugye még az előzőnél is magasabb.
Városban 50-ig még el lehet menni talán de országútra én nem merészkednék fel.
Mi van ha meg kell előzni 4 kamiont egyszerre úgy hogy 300 méter múlva beláthatatlan kanyar van?450Nm nem fogja 10 mp alatt megfutni a 100-200-at ami valljuk be kell a mindennapi közlekedéshez.Tehát röviden gagyi kategória
Nekem 380 Nm-em van egy 1,3 tonnás autóban. Messze nem versenyautó, de a mindennepi használatban szerintem elég, már-már dinamikusnak is mondanám. Nem érzem azt hogy mindenki le akarna tolni az útról mondjuk egy városhatár tábla utáni kigyorsításkor.
Átlag 1.4-1.6 szívó benzines autók, amik nem ma darabok, de még bőven futnak az utakon is simán elvannak 100-150 Nm-rel. És ezek se ritka OT-s csotrogányok zömében.
Személyautóban bőven elég.
Nyerges vontatóban inkább a gagyi kategória.
Kiváló! Az én 1.8-as autóm 145 Nm-t tud. De erre való a nyomatékváltó, hogy a kerekekre már rendes nyomaték jusson.
#3-as mekkora troll már :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!