Ha 10ezer km-erenként fixen elviszem egy jó szervízbe a kocsim akkor garantálható, hogy a 10ezer km között nem fog otthagyni a kocsi?
Garancia nincs rá, váratlan dokgok történhetnek, de nem valószínü.
Nekem eddig minden autóm rendszeresen (10 ezer km) szervizelve volt, az elmúlt 45 évben még soha nem hagyott egyetlen egyszer sem, nem állt le, nem volt semmi bajuk.
"Ha új autó akkor 3-5 évig igen. Utána semmi sem garantálható."
Érdekes, nekem a 0-3 év között volt a legtöbb garanciális problémám. Út szélén ugyan nem hagyott a kocsi, de többször is napokra a márkaszervizben kellett hagyni. Utána ezek a gyerekbetegségek orvosolva lettek, már nem volt vele gond. De az ezt megelőző 13 éves 300.000 km-es használtat meg mindig csak tankoltam, olajcsere és ment...
Tegyük fel 10.000 km-enkét elviszed szervizbe. A munkafelvételen mint mondasz mi a probléma, vagy mit csináljanak az autóval? Olajcsere, szűrők, folyadékok cseréje, oké. De egy autó nem csak ebből áll. A generátorod simán megállhat egy köztes 7000 km-nél. Nem fogják neked a szénkefét kivenni 10.000 km-enként és tolómérővel lemérni. Meg a feszültségszabályozót, diódahidat sem fogják pontosan megmondani, hogy mikor fog elszállni. Augyanígy a komplett autót sem fogják neked csavarokra darabokra szedni. Egy csomó alkatrészbe meg nem látnak bele. Azt tudják megállípítani, hogy az egység pillanatnyilag jó-e vagy nem.
Még ha irdatlan összegekért, milliókért minden évben minden kopóalkatrészt kidobsz az autóból, ami óriásai pazatlás és környezetszennyezés, még akkor is lehetnek az új alkatrészekkel kapcsolatban is anyaghibák, vagy szerelési hibák.
"Ha 10 ezer km-erenként fixen elviszem egy jó szervizbe a kocsim akkor garantálható, hogy a 10 ezer km között nem fog otthagyni a kocsi?"
Nem.
Elvégzik az előírt folyadék és szűrőcseréket. Ez kb. annyit jelent, mint az hogy 500 km-enként üzemanyagot tankolsz.
Ezen felül az autót felemelve meg kellene nézniük a futómű alkatrészeket, amit vagy alaposan megtesznek vagy sem. De egy hibakiolvasást már neked kellene kérned külön pénzért.
Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy soha nem megy tönkre két szerviz között egy elektronikus alkatrész vagy nem keletkezik valahol lyuk az egyik folyadékrendszeren.
Ha azt akarod, hogy az autód ne robbanjon le, ismerned kell minden rezdülését, minden szokatlan hangját, minden változást a mozgásában. Akkor jó esetben időben el tudod vinni egy szerelőhöz, hogy megkeresse és kijavítsa a kezdődő hibát, mielőtt végzetessé válna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!