Hidraulikus kinyomócsapágy volna a hiba oka?
Sziasztok! Van egy 2007-es Ford C-Max-om (2007-2010-ig gyártott verzió), 1.8 benzin. Egyszer csak elment a "váltó" az autón, egyszerűen nem emelt ki a kuplung, nem tudtunk váltani. Kiderült, hogy full üres volt a fékolaj tartály, teljesen elcsepegett belőle. Most újra van töltve, ugyanúgy csepeg, de rendesen lehetett váltani, menni vele. Édesapám szerelő, szerinte kinyomócsapágy hiba, ugyanis most mentünk vele egy kört, fémes hang, és teljesen elment a váltó, csak előre hátra lehet tolni, se balra se jobbra. Apám szerint (messze van, majd hó végén jön megnézni, megszerelni) a kinyomócsapágy halt meg teljesen. Ja, váltásnál volt egy erősen fémes, csikorgó hang.
Párom szerint kuka a váltó. Nyugodtan javítsatok ki, ha rosszul írtam, vagy hülyeséget, friss jogsim van. Ja, édesapám tényleges végzettsége autó szerelő, 28 éve van jogosítványa, egész életében vezetett, szinte nem volt olyan nap, hogy nem, ráadásul rengeteg dolgozott is a szakamájában.
Párom mindenáron váltót akar cseréltetni, apám ragaszkodik a kinyomócsapágyhoz, szerintetek? (Nyilván hó végén kiderül, hogy mi is a helyzet.)
-A kinyomócsapágy egy egyszerű mechanikus gépelem.
(két megmunkált felület között golyók viselik a terhet)
-A kuplung működtetése lehet -többek között- hidraulikus is.
A két dolog bár egymással összekapcsolható, viszont egymástól függetlenül is meghibásodhat.
Hogy ezt miért írtam le?
Csak azért, mert nincs olyan, hogy "hidraulikus kinyomócsapágy" 😁
1.Igen, nő vagyok.
2.Hidraulikus kinyomócsapágy van benne.
3. Köszönöm a válaszokat! Bár nem értek hozzá, örülök, hogy nem szidott/hülyézett mindenki le. Ezt is köszönöm!
4.Ha érdekel, miután édesapám, a szerelő ténylegesen megnézi, szívesen leírom, hogy mi volt végül a probléma. :)
Ez a váltókar előre-hátra teljesen ellenállás nélkül mozog. Nem olyan, mintha egy törött váltóban kavarná az alkatrészeket. Szerintem megszakadt a kapcsolat a váltókar és a váltó között.
Úgy tudom, hogy a sebváltókar a Focusban bovdenes (de ezt csak találgatom). Szerintem az egyik bovdennel lehet baj. Ha rudazatos, akkor meg valamelyik csatlakozás kiugrott. És a váltónak alapjában nincs baja.
De majd írd meg, hogy mi lett a vége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!