Hidraulikus kinyomócsapágy volna a hiba oka?
Sziasztok! Van egy 2007-es Ford C-Max-om (2007-2010-ig gyártott verzió), 1.8 benzin. Egyszer csak elment a "váltó" az autón, egyszerűen nem emelt ki a kuplung, nem tudtunk váltani. Kiderült, hogy full üres volt a fékolaj tartály, teljesen elcsepegett belőle. Most újra van töltve, ugyanúgy csepeg, de rendesen lehetett váltani, menni vele. Édesapám szerelő, szerinte kinyomócsapágy hiba, ugyanis most mentünk vele egy kört, fémes hang, és teljesen elment a váltó, csak előre hátra lehet tolni, se balra se jobbra. Apám szerint (messze van, majd hó végén jön megnézni, megszerelni) a kinyomócsapágy halt meg teljesen. Ja, váltásnál volt egy erősen fémes, csikorgó hang.
Párom szerint kuka a váltó. Nyugodtan javítsatok ki, ha rosszul írtam, vagy hülyeséget, friss jogsim van. Ja, édesapám tényleges végzettsége autó szerelő, 28 éve van jogosítványa, egész életében vezetett, szinte nem volt olyan nap, hogy nem, ráadásul rengeteg dolgozott is a szakamájában.
Párom mindenáron váltót akar cseréltetni, apám ragaszkodik a kinyomócsapágyhoz, szerintetek? (Nyilván hó végén kiderül, hogy mi is a helyzet.)
Csak előre-hátra, jobbra-balra nem? Tehát 3. és 4. fokozatot lehet kapcsolni csak? Ez így eléggé érdekes lenne. Alapvetően megtörténhet bizonyos problémák esetén (pl. láttam már olyat, hogy a motkány befészkelt telepakolta a váltó tetejét dióval és a sok dió miatt nem lehetett mozgatni a váltórudazatot), viszont ez a probléma egyértelműen a kinyomócsapágyhoz/üres tartályhoz köthető, az viszont sehogy sem magyarázza ezt a jelenséget. Véletlenül nem fordítottad meg? Tehát jobbra-balra működik, fel-le viszont nem? Ennek így több értelme lenne és a kinyomócsapágy hibája abszolút magyarázhatná.
Ha a kuplung nem emel ki bármi okból, pl. a kinyomócsapágy hibájából, akkor pont fordítva kellene lennie: oldalra lehetne mozgatni a váltókart, fel-le viszont nem. Hiszen a kuplung feladata az, hogy járó motornál tudd kapcsolni a sebességfokozatokat. Oldalirányú mozgatásnál nem kapcsolsz sebességet, tehát annak a kuplung kinyomása nélkül is mennie kell, a kinyomócsapágy hibája ezt nem akadályozhatja. Sebességet fel-le mozgatással kapcsolsz, ezért ha nem nyom ki a kuplung, akkor ennek kellene problémásnak lennie, nem pedig az oldalirányú mozgásnak.
"Kiderült, hogy full üres volt a fékolaj tartály, teljesen elcsepegett belőle. Most újra van töltve, ugyanúgy csepeg,"
És hol csepeg? Mert ez volna a lényeg.
"mentünk vele egy kört, fémes hang,..."
Ezt nem kellett volna. Most már lehet, hogy a váltóban is eltört valami.
"csak előre hátra lehet tolni, se balra se jobbra."
Vagy jó esetben csak az egyik bovden csatlakozása tört le. A sebességből nem lehet kivenni, ezért nem mozogna a kar. De ha az előre-hátra bovden nem csinál semmit, akkor a kart lehet abba az irányba mozgatni.
"le lett légtelenítve?"
Mit segít az, ha a feltöltés után is csöpögött?
Olaj nélkül a csapágy elég horror hangot ad ki, azt hallhattad.
Valószínű csak csapágygond.
De ha agyoniskolázott párod szerint váltó, áés így állít be a szerelőhöz, az qrvaélet, hogy fogtok kapni egy másik váltót, fél millióért.
Asszonynak a konyhában a helye, mond meg neki.
"Olaj nélkül a csapágy elég horror hangot ad ki, azt hallhattad."
De a fékfolyadék nem keni a kiemelőcsapágyat. Miért lenne más hangja, ha elfolyt a fékfolyadék?
"Asszonynak a konyhában a helye, mond meg neki."
Te is jobban járnál ott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!