Hűtőfolyadékot ha nem cserélnek mondjuk 5-7 évig egy autóban, akkor mi történik?
Ha nem hígul valamiért fel akkor semmi baja nincs neki.
Én az idén cseréltem le a 20 éves fagyállót mert a vízpumpa cserekor kifolyt egykevés és csak deszt víz lett bele töltve.
Kb minusz 9-10 fokig bírta , ezért cseréltem le csak.
"Hűtőfolyadékot ha nem cserélnek mondjuk 5-7 évig egy autóban, akkor mi történik?"
Attól függ, hogy milyen fajta fagyálló és milyen autó/motor. Van gyári előírás a cserére, azt kell betartani. Ha nagyon túllépi valaki, akkor pl elfogyhat a korróziógátló adalék és rozsdásodni kezdenek a hűtőrendszerben a dolgok.
Régebben 2-3 éves cserét írtak elő. Az én 2002-es Ford Fiestámban a G12+ folydékra 10 évenkénti csere az előírás.
A most 19 éves autómban a hűtővíz is vele egyidős. Fagyáspontja mínusz 29, és tiszta..akkormeg?
a klímám is pont olyan jól hűt, mint a szalonátvételkor.
ami jól teszi a dolgát, azt nem szabad babrálni...a fék az más.
Nekem idén 6 éves az autóm. Még a gyárban betetöltött hűtőfolyadék van benne. Fagyáspontja -38 fok volt idén mérve. A kiegyenlíőben szép tiszta minden. Én sem babrálnám, meg kötve hiszem, hogy a többség 2-3 évente cserélgeti. Ha a hűtőrendszert meg kell bontani, akkor nyilván már nem ezt fogom visszatölteni, kap frisset.
Ha jó minőségű fagyállóval volt feltöltve, nem valami legolcsóbb teszkós löttyel, 5-7 év alatt nem szabad, hogy bármi baja legyen, az nem olyan extrém hosszú idő.
Megismétlem, mert láthatóan nem jött át:
- a korróziógátló adalék a betöltött fagyállóban fogy
- és nem az a lényeg, hogy "minőségi" legyen, hanem olyan fajta, amit a gyártó előírt. (IAT, OAT, HOAT, Lobrid, Si-OAT, P-OAT vagy az ezeknek megfelelő szabványok. G11, G12, G12+, G12++, G13, stb.)
Megismétlem, mert láthatóan nem jött át:
Nem azt írtam, hogy 20-30 évig kell ugyanazzal a fagyállóval járni. De 5-7 év alatt, ami nem egy extrém időtáv, nem fog nullára fogyni semmi ha nem a leggagyibb került bele. Ellenőrizni a mennyiséget, állapotát, fagyáspontját persze célszerű. Ez a saját tapasztalatom. Továbbá öt év garanciám volt az autóra, ez alatt a márkaszervizben sem nagyon akarták cserélni, nem én tiltakoztam kézzel-kábbal, hogy azt aztán meg ne próbálják!
"Japán szívó benzines amúgy. Viszont csak 100as-omwt tankolok évek óta és az olajcsere meg vagy 1év vagy 8ezer km. Úgy is ez a lelke."
A hűtőfolyadékhoz szerintem ennek nem sok köze van. De az enyém német, dupla feltöltésű dízel, OMV, vagy Shell prémiumot tankolok bele új kora óta, amelyik jobban útba esik. Olajcsere 15.000 km autópályázás után, ami nálam kicsit több, mint fél év alatt jön össze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!