Automata váltóknál miért idétlenül vannak elhelyezve a fokozatok a kar mellett?
Vitán felül a legnagyobb öngól, hogy az - N-hez képest - az R előre van, a D meg hátra. Roppant logikus. (Tele is van a net ilyen előrefele valamibe rohanós autós videókkal, gondolom hátramenet helyett sikerült D-be tenni.
Aztán ott van az, hogy P-ből D-be csak az R-en keresztül lehet húzni. Igazán biztató látvány egy ilyen kocsi mögött állva fél méterrel a sorban, mikor felvillan a tolatólámpa, mit akar ez itt, vazze.
N,P semmi értelme 2-nek, sőt egyiknek sem. Ha megállok, ne engedje elgurulni, ha a gyújtást is leveszem, húzza be a kéziféket (utóbbinak sem kéne gomb se, minek?). Ettől még nyugodtam maradhatna folyamatosan és mindig D-ben, az autó mindenről tud, hogy mi történik, intézze maga, attól automata.















Nem baj, hogy hülye vagy hozzá, de legalább ne reklámoznád...
A motorokon a gázkart miért hátrafelé kell tekerni, mikor előrefelé gyorsítasz?





Tehát szakmailag továbbra sem indokolja semmi - és nem is sikerült megmagyarázni - hogy miért ne lenne jó a D-N-R kiosztás? (Persze a válaszolók feléből amúgy sem nézem ezt ki, hiszen a kérdéssel nem tudnak foglalkozni, mert ahhoz nem értenek, csak azt hiszik, hanem velem foglalkoznak).
A P állás az csak egy kis kallantyús reteszelés, magát az autót nem fogja megtartani neccesebb esetben, ezért tartom feleslegesnek. Az autó megtartására ott a kézifék.
A legtöbb autó - talán mind - D állásban gázt nem nyomva is kúszik. Ez teljesen szembe megy azzal az elvvel, hogy egy autó csak akkor mozogjon, ha arra a sofőr közvetlenül utasítást ad. (arra a süketelésre nem vagyok kíváncsi, hogy de ez milyen jó dugóban, meg ilyenek)





#16: De minek a kérdés, ha te eldöntöd, hogy melyik szempontot veszed figyelembe és melyiket nem? Önkényesen eldöntöd, hogy az érvek, ellenérvek halmazából kiválogatod azokat a nonszensz dolgokat, amik a tévképzeteidet látszólag igazolják.
De hogy válaszoljak. A P rögzítés, lehat ragozni jobbra-balra, igen, reteszel, megtartja az autót, parkolóállás, attól még kézifék használat ugyanaz, mint a manuálisnál, sebességbe rakod + kézifék. Ez egyszerűen egy biztonsági állás, mert nincs kuplung az indításhoz, míg manuálisnál benyomott kuplunggal indítasz. Az N pedig neutrális, ahogy a neve is mutatja oldja teljesen a kapcsolatot. Annak felel meg, mint a manuálisnál az üresbne felengedett kuplungos állapot. Azt sem használod soha, csak műszaki hiba esetén vontatásra, tolásra mondjuk. Tehát a két állásnak megvan a két manuális megfelelője.
A kúszásra pedig, azzal, hogy a féket felengeded tudatosan utasítást adsz az autónak az indulásra. Ahogy manuálisnál is, ha gáz nélkül kezded csúsztatni a kuplungot, kúszik az autó.
Egyéb okosság
18.
Mi a bajod a kérdéssel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!