Automata váltóknál miért idétlenül vannak elhelyezve a fokozatok a kar mellett?
Vitán felül a legnagyobb öngól, hogy az - N-hez képest - az R előre van, a D meg hátra. Roppant logikus. (Tele is van a net ilyen előrefele valamibe rohanós autós videókkal, gondolom hátramenet helyett sikerült D-be tenni.
Aztán ott van az, hogy P-ből D-be csak az R-en keresztül lehet húzni. Igazán biztató látvány egy ilyen kocsi mögött állva fél méterrel a sorban, mikor felvillan a tolatólámpa, mit akar ez itt, vazze.
N,P semmi értelme 2-nek, sőt egyiknek sem. Ha megállok, ne engedje elgurulni, ha a gyújtást is leveszem, húzza be a kéziféket (utóbbinak sem kéne gomb se, minek?). Ettől még nyugodtam maradhatna folyamatosan és mindig D-ben, az autó mindenről tud, hogy mi történik, intézze maga, attól automata.






























Manualisnal is van olyan amikor magadfele es elore kell tolni a valtot hogy R-ben legyen. Annyi a különbség az 1 és R közt hogy egy gyűrűt kell felhúzni vagy le kell nyomni a váltot.
N-nek akkor van értelme ha pl elromlik és felcsörlőzik a platóra, esetleg arrébbtolják. A P viszont fontos mert az a parkolas. Az en autoimnál a kulcsot ki sem tudod venni ameddig nincs P-be rakva. Az újaknál meg gondolom nem lehet gombbal leallitani ha nincs P-ben.





Tehát azt állítod, hogy minden automata váltóval foglalkozó mérnök hülye, idióta, fölösleges fokozatokat raktak a váltóba, ráadásul rossz sorrendben?
Minden fokozatnak van funkciója, és a sorrendnek is van értelme.
P állásban az autó rögzítve is van elgurulás ellen, és azért került elő pozícióba, hogy azt egyszerű legyen megtalálni (ütközésig mozdítva az előválasztó kart)
Az, hogy az előre, vagy hátra menet legyen-e az első, lehet valamikor megegyezés kérdése volt a gyártók között, hogy egységes legyen a sorrend, de az, hogy a hátra (R), és az előre (D) menet között van az üres (N) elég logikusnak tűnik, az egy "biztonsági zóna" csökkenti a véletlen félre kapcsolás esélyét, és bizonyos esetekben szükség lehet az N fokozatra





Kérdező...biztos, hogy nem volt még automat kocsid..remélem nem is lesz. harminc év alatt több automata kocsim is volt, például olyan volvo, amin az N után D következett, oszt annyi. induláskor egyszerűen átrántod a kart P-ből D-be, leveszed a lábacskád a fékről, és tolod neki, mint állat. A négy jelölés pont elég. Az igaz, hogy régebben úgy működött a hülyebiztos váltó, hogy egy gombot is meg kellett nyomni...na persze csak álló helyzetben, a fékre taposva közben.
ma már az elektronika mindent levéd, akármennyire is fogyatékkal élsz. menet közben válthatsz össze-vissza, a váltó nem reagál.
indítani is csak fékezett állásban lehet. Mint fentebb írták, a kulcsot is csak P-ben veheted ki...
ezért van az, hogy a jobb emberek sofőrt alkalmaznak.





A GM gyártott fordított (PDNLR) kiosztású váltókat a hatvanas évekig, de állítólag így gyakrabban előfordult, hogy véletlenül menet közben rükvercbe kapcsoltak. Így a PRNDL lett a standard.
"Aztán ott van az, hogy P-ből D-be csak az R-en keresztül lehet húzni. Igazán biztató látvány egy ilyen kocsi mögött állva fél méterrel a sorban, mikor felvillan a tolatólámpa, mit akar ez itt, vazze."
Egy sorban állva nem kell P-be rakosgatni. Így ez általában nem probléma. Sokkal veszélyesebb lenne, az hogy amikor zöldre vált a lámpa, akkor az ilyen sofőr véletlenül túlhúzná R-be a kart és padlógázzal elindulna hátrafelé.
"Ettől még nyugodtam maradhatna folyamatosan és mindig D-ben, az autó mindenről tud, hogy mi történik, intézze maga, attól automata."
Egyrészt amikor ez kialakult, akkor még faékegyszerű autók voltak.
Másrészt az autó nem tudja, hogy a benneülő ember készen áll-e az elindulásra. Vagy csak véletlenül ért hozzá a gázpedálhoz és egyébként a telefonját babrálja vagy szundikál stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!