Tervezek elektromos autót venni városi közlekedésre, és ha úgy van akkor küldöldi utazásra. Melyik lenne a jobb választás? Vw ID3 58Kwh vagy Tesla Model 3 Long Range?
#10: Van a többi gyártónak is rosszabbul sikerült modellje. Pl. a Honda e is egy piaci kudarc lett, de az úgy lett kudarc, hogy maga az ötlet és megvalósítás nem volt rossz, s a forma miatt egyből kultautóként vonult be a köztudatba. Vagy a Stellantis 2020 körüli villanyos autóinak is voltak gyári hibái ami miatt lefagy az autó út közben - de cserébe olcsó és kibogozható a probléma.
Általánosságban minden más gyártó megértette, hogy villanyautózásnak nem lehet nagy mellénnyel nekiállni, hogy mi vagyunk a 200 éves múlttal rendelkező iparvállalat ahol a legbriliánsabb mérnök koponyák dolgoznak, hanem alázattal nyúltak az üzleti tervek megvalósításához. Ugyanúgy figyelni kell, hogy minden kiló le legyen faragva, minden ajtócsapódás kellemesnek hangozzon és ne érezze magát a vevő úgy, mint ha neki kéne tesztelni az autót.
Azok a gyártók akik eleve korán kezdték a villanyautó fejlesztést, mint a Renault/Nissan már a 2010-es évek elején beleütköztek egy csomó problémába. A Fluence Z.E. meg az első Leafek és Zoék konkrétan hulladékok voltak - viszont már 10 éve rájöttek, hogy mely műszaki megoldások rosszak, mit kell másképp csinálni és ma már beépítik az akkor megszerzett tudást az autóikba. A BMW szintén korán nekilátott a kísérletezésnek az i3-al - a Mercedes ezzel szemben semmit nem csinált évekig, a Teslától licenszelt hajtást az első elektromos B-osztályba, de házon belül nem értett senki a villanyautókhoz, mikor nekiláttak az EQ-széria kialakításának. Ők most tartanak ott a tanulási folyamatban, mint a többi gyártó 10 évvel ezelőtt.
A Hyundai-KIA nyilván kimagasló ár/hatótáv arányban - persze ők is csalnak egy kicsit, de az Ioniq 6-al tényleg tudsz úgy autópályázni, mint egy diesel Passattal. S már egyébként a sima Ioniq is elég jó volt - itt is megfigyelhető egy tanulási görbe, nem a szél fújta össze a koreaiak villanyautós tudását se.
A Stellantis most olcsóságban erős - a Citroen e-C3, Fiat Grande Panda, Opel Frontera nagyon durván vezeti a kisautó kategóriát, s még a Fiat e-500 is ott van talonban. A többi sem rossz, de ezekből fognak tonnaszám eladni.
A Renault esetén a Dacia Spring ott van mint ennek az olcsó kategóriának a képviselője, de az 5/Mégane/Scénic tengely a fő csapásirány, ők inkább a középkategóriát uralják. Betöltöd egy Excel-táblába mondjuk az ID.3-t meg vele szemben az összes konkurens C-szegmens modell összes specifikációját hatótávval, árral és mindennel a Mégane E-tech valahol ott lesz elől ár/érték arányban, a VW meg a legvégén.
A BYD meg a Tesla meg aligha szorul magyarázatra - bár én mondjuk egyiket sem venném, de tény, hogy ezek az új prémium autók. A német hármas ikrek közül pedig (eddig) egyedül a BMW tudta átmenteni a nimbuszát a villanyautós korszakra.
Az MG, Volvo, Mazda meg összes többi gyártón nem megyek végig - ezek is ott vannak valahol a középmezőnyben, de szerintem viszonylag kevés érdeklődőt érintenek meg az alacsony eladási számok miatt nincs is velük annyi tapasztalat. Kínaiknál a BYD és a Nio látszik, hogy nagyon próbálkozik és sikerül is nekik bevágódni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!