Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos szervó miben...

Az elektromos szervó miben másabb mint a hagyományos szervó?

Figyelt kérdés
A szíjhajtás helyett elektromosan van meghajtva a szervószivattyú vagy teljesen másképp működik, más a működési elve az elektromos szervónak?

júl. 22. 09:03
 1/10 anonim ***** válasza:
96%

Van elektro-hidraulikus szivattyú, meg van egy sima villanymotor, ráakasztva a kormányoszlopra, ez két különböző szervo.

Előnyük, hogy sokszor b.sznak működni rendesen, a régi hagyományos szíjas meg gyakorlatilag örök darab.

Ráadásul egy ideje már a kormányoszlop kardánkeresztjeit is kb parafából csinálják, hogy még érdekesebb legyen az élet, nehogy unatkozzon a kedves tulaj, és max 300e km-nél pont egyszerre hulljon szét minden az autón.

júl. 22. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

1. Hidraulikus

A motor hajtja szíjon keresztül a szivattyút.

2. Elektro-hidraulikus.

Elektromos szivattyú van egy külön egységben. És motorhajtástól függetlenül képes működni.

3. Elektro-mechanikus.

A kormány oszlopon vagy a kormányművön elhelyezett elektromos motor fejti ki a szervohatást. Nincs semmi olaj.


Ennek igazából energia takarékossági szerepe van, így sorban egyre takarékosabbak. Egy elektro mechanikus szervo kb 90% energia megtakarítást jelent ezen a periférián. Ami a CO kvóta teljesítése végett létfontosságú a gyáraknak. Nem utolsó sorban a telepítése is egyszerűbb. A Hybrid/elektromos autókban meg nincs szíjhajtás. Így ott nincs is más értelmes opció.

júl. 22. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
#1 ja mind meghalunk 🤣 a G Astra elektro hidraulikus, a C Corsa elektro mechanikus. Hagyományos eggyikben sem volt. Ezek 20-25 évesek és mennek. Borzasztó. 😉
júl. 22. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Med_fet_ati válasza:
36%
#1 a működési elv leírása OK, de kardánkeresztet biztosan nem csinálnak (kb. :) ) parafából. Amire te gondolsz, az a Hardy tárcsa lehet.
júl. 22. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

1 vagyok, most szedtem ki egy clio kormányoszlopot, a franszia úgy oldotta meg, hogy a 2 kardánkeresztől az alsót folyamatosan érje a víz/sár, minden. Na szét is hullott, kormánykeréken a holtjáték hatalmas volt.

Ráadásul egy élmény volt kicserélni.


Anno F astrában ugyanez 2 hatalmas kardánkereszt, egy böhöm vastömb két végén, gumi porvédőkkel védve. Cseréje kb fél óra lett volna, ha elromlik egyáltalán. 2009-es Clióé ennek kb negyede a kardánkereszt mérete.

júl. 22. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Med_fet_ati válasza:
#1 #5 ha nem is parafa, de ezt ényleg nem hangzik jól :)
júl. 22. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
6-os/1-es, az üzlet az üzlet. :) Lesz még érdekes megoldások úgy érzem. :D
júl. 22. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Az elektromos szervokormány rásegítése gyakran a sebesség növekedésével egyre gyengébb. Ez egyszerű parkolást és stabil autópályázást jelent.
júl. 22. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem inkább egyre erősebb a sebesség növekedésével? Mert pl pont hogy pályán kellenek a finom kormány mozdulatok.
júl. 22. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A kormányt egyre nehezebb elfordítani, hogy ne kormányozz túl.
júl. 22. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!