Az elektromos szervó miben másabb mint a hagyományos szervó?
Van elektro-hidraulikus szivattyú, meg van egy sima villanymotor, ráakasztva a kormányoszlopra, ez két különböző szervo.
Előnyük, hogy sokszor b.sznak működni rendesen, a régi hagyományos szíjas meg gyakorlatilag örök darab.
Ráadásul egy ideje már a kormányoszlop kardánkeresztjeit is kb parafából csinálják, hogy még érdekesebb legyen az élet, nehogy unatkozzon a kedves tulaj, és max 300e km-nél pont egyszerre hulljon szét minden az autón.
1. Hidraulikus
A motor hajtja szíjon keresztül a szivattyút.
2. Elektro-hidraulikus.
Elektromos szivattyú van egy külön egységben. És motorhajtástól függetlenül képes működni.
3. Elektro-mechanikus.
A kormány oszlopon vagy a kormányművön elhelyezett elektromos motor fejti ki a szervohatást. Nincs semmi olaj.
Ennek igazából energia takarékossági szerepe van, így sorban egyre takarékosabbak. Egy elektro mechanikus szervo kb 90% energia megtakarítást jelent ezen a periférián. Ami a CO kvóta teljesítése végett létfontosságú a gyáraknak. Nem utolsó sorban a telepítése is egyszerűbb. A Hybrid/elektromos autókban meg nincs szíjhajtás. Így ott nincs is más értelmes opció.
1 vagyok, most szedtem ki egy clio kormányoszlopot, a franszia úgy oldotta meg, hogy a 2 kardánkeresztől az alsót folyamatosan érje a víz/sár, minden. Na szét is hullott, kormánykeréken a holtjáték hatalmas volt.
Ráadásul egy élmény volt kicserélni.
Anno F astrában ugyanez 2 hatalmas kardánkereszt, egy böhöm vastömb két végén, gumi porvédőkkel védve. Cseréje kb fél óra lett volna, ha elromlik egyáltalán. 2009-es Clióé ennek kb negyede a kardánkereszt mérete.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!