Tényleg melegen 0,3 barral többet kell fújni a gumiba, mint az autóhoz előírt?
#10 Te valamit nagyon félreértelmeztél az irásomban!
Arra utaltam,hogy az autógyártók más nyomást adnak meg, mikor 1-2 ember és kevés csomag, és mást mikor fullra van pakolva az auto. Ezzel senki nem szórakozik.
#11, Igen, ez esetben valóban félreértettelek. Valóban nem sokan szaladnak kereket fújni mielőtt egy plusz ember beül az autóba.
De szerintem nem kell ezt ennyire szigorúan venni. Én valami kompromisszumos köztes értékre fújnám. Utcai személyeutóknál egy-két tized bar plusz-minusz kb. semmit nem jelent.
#13 Pedig nagyobb gépeken is ugyanúgy megvan a gyár által meghatározott érték.
Pl az én 650-es túraendurómon,1 személy esetén elöl:2,25Bar, hátul 2,5Bar. 2 személy esetén viszont a hátsót 2,8Barra kell emelni.
Túl van ez lihegve. Kerékpárgumin jobban számít, mert az nem tartja úgy az alakját alacsonyabb nyomáson (vékonyabb), de elárulom, hogy biztonság szempontjából, de még hatékonyságban is, szinte semmi különbség nincs, hogy 7 bar vagy 5 bar, pedig az jóval nagyobb különbség.
Az is kiderült már, hogy meglepő módon a fogyasztásra is csak marginálus hatása van autóknál még akár fél bar eltérés is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!