Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg melegen 0,3 barral...

Tényleg melegen 0,3 barral többet kell fújni a gumiba, mint az autóhoz előírt?

Figyelt kérdés
Michelin oldalán olvasgattam egy cikket és ezt írja. Én azt egy kicsit soknak látom, de lehet tévedek. Pl. 2.3 van előírva, akkor ha benzinkúton az az autó megáll fújni a kerékbe, akkor 2.6 bart fújjon bele ahhoz hogy az előírt legyen benne?
aug. 6. 06:09
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
60%

#10 Te valamit nagyon félreértelmeztél az irásomban!

Arra utaltam,hogy az autógyártók más nyomást adnak meg, mikor 1-2 ember és kevés csomag, és mást mikor fullra van pakolva az auto. Ezzel senki nem szórakozik.

aug. 6. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Kb. 10 fokonként emelkedik 0,1 bart, de nyilván ezt az aszfalt hőjére kell érteni. Én motort amikor február-márciusban előveszem, akkor fújom fel, és amikor május-júniusban jön a kánikula, akkor rámérek, a mérő hatására pont ki is megy belőle az a tized bar, amennyivel kevesebb kell bele a nagy hőségben.
aug. 6. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
#11 Nem feltétlen, hanem általában egy értéket adnak meg, ami tuti biztonságos vezetésre alkalmas a maximális terheltség mellett is. Motorokon is megadják az első-hátsót, de én még csak a keskenyebb kerekű 125 köbcentiseken láttam két értékhalmazt, hogy utassal többet kéne bele fújni. Amihez már A2 vagy A jogsi kell, azon nem differenciálnak így. Mindenki amit szeret, de a gyártó által megadott az garantáltan biztonságos normális közúti körülmények között.
aug. 6. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

#11, Igen, ez esetben valóban félreértettelek. Valóban nem sokan szaladnak kereket fújni mielőtt egy plusz ember beül az autóba.

De szerintem nem kell ezt ennyire szigorúan venni. Én valami kompromisszumos köztes értékre fújnám. Utcai személyeutóknál egy-két tized bar plusz-minusz kb. semmit nem jelent.

aug. 6. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

#13 Pedig nagyobb gépeken is ugyanúgy megvan a gyár által meghatározott érték.

Pl az én 650-es túraendurómon,1 személy esetén elöl:2,25Bar, hátul 2,5Bar. 2 személy esetén viszont a hátsót 2,8Barra kell emelni.

aug. 6. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Túl van ez lihegve. Kerékpárgumin jobban számít, mert az nem tartja úgy az alakját alacsonyabb nyomáson (vékonyabb), de elárulom, hogy biztonság szempontjából, de még hatékonyságban is, szinte semmi különbség nincs, hogy 7 bar vagy 5 bar, pedig az jóval nagyobb különbség.

Az is kiderült már, hogy meglepő módon a fogyasztásra is csak marginálus hatása van autóknál még akár fél bar eltérés is.

aug. 6. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
#16 Motornál azért van, aki a hátsót 1,6-ra fújja, az elsőt magasabbra, pedig gyárilag a hátsóba kéne nagyobb nyomás. Gyorsabban ledöntöd kanyarban, biztonság szempontjából viszont nem ideális. A gyári viszont egy pályázós napon elég hamar elkezd pattogni, miközben közúton soha nincs rá panasz.
aug. 7. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!