Tényleg melegen 0,3 barral többet kell fújni a gumiba, mint az autóhoz előírt?
A kerdezo ugy erti, hogy levezetett 200 km-t, akkor a kerék "meleg".
Ha reggel az indulaskor fuj bele levegot, akkor a kerék "hideg".
Bar szeintem akkor is "meleg" a kerek, ha egesz nap a tuzo napon all, es meg sem moccan.
De nem vagyok szakember.
A gumigyártó biztos tudja, hogy mi a jó a termékének, és valószínűleg az a 0,3 Bar autónál nem annyira jelentős, és napszaktól függően amúgy is oda-vissza változik. Meg nézzük meg a kocsink keréknyomás táblázatát, majd tegyük a szívünkre a kezünket.
Vajon ki az aki hétvégén felpakolja a családot, elmegy a Balatonra, vagy akár egy nagybevásárlásra, de első útja a benzinkút, és nem csak tankol, de megemeli a nyomást a kerekekben is? Szerintem senki.
Azt tudom, hogy motor inkább kényes a nyomásra, ott tizedek is számítanak, és annál melegen kell megfelelő nyomásnak meglennie.
"első útja a benzinkút, és nem csak tankol, de megemeli a nyomást a kerekekben is? Szerintem senki."
Ha fél év alatt leereszt a kerék, akkor gumishoz kellene menni! Én tavasszal és ősszel, mikor szezonálisan átszerelem a kerekeket, szoktam ellenőrizni, beállítani a nyomást, itthon, kompresszorral. Lehet hogy a többség nem szokta, de én a köztes időszakban a menüben is rendszeresen rápillanytok a kiírt keréknyomásokra. Ha azt látom, hogy csökkenés van, akkor rámérnék. Ha kell fújok bele. De jellemzően nem szokott ilyen lenni. Nem volt egy autómon se olyan, hogy rendszeresen fújkálni kellett volna.
Mikor az öreg fostaligán télen-nyáron ugyanaz a 10 éves téligumi szett van folyamatosan, az megint más téma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!