Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Seat Ibiza Cupra 6l tuning?...

Seat Ibiza Cupra 6l tuning? Többi lent.

Figyelt kérdés

Adott lenne majd egy Seat Ibiza Cupra 6L 1.9 Tdi. Autószerelő szakmát fogok végezni. Szerintetek egy teljeskörű motor generál/tuning(kovácsolt dugó, nagyobb turbó, nagycooler, szinter kuplung, nyitott rendszer stb.) mennyi lenne HIVATALOSAN?- úgy, hogy én csinálom.


TROLLKODÓ EMBEREK MEHETNEK TOVÁBB MÁSHOVÁ!!!


Normális válaszokat köszönöm.



aug. 2. 12:01
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Ez kb olyan 2misi körül lenne.
aug. 2. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem még több.
aug. 2. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Szerintem is. Hány ló lenne kb.?
aug. 2. 16:12
 4/11 A kérdező kommentje:

Alapból 160 ló szerintem kb. olyan 260-290 ló között lenne(jó chippel, és használt turbó stb.)

Szerintetek?

aug. 2. 16:39
 5/11 anonim ***** válasza:
61%
Nem hiszem hogy ennyit ki lehet hozni belőle. Maximum valami V12-es vagy kamion turbóval.
aug. 3. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Koaxk Ábel ***** válasza:

Igazából szerintem a Seat Ibiza Cupra nagyon jó kis kocsi.


Az 1.9TDI motorból szerintem a gyártó kihozta amit megbízhatóan ki lehet.


Amit te akarsz csinálni a kocsival gányolás, ha kell a többlet teljesítmény inkább költsd egy erősebb autóra.


Nem ellened vagyok, csak teljesen mindegy hány lovas lesz a kis Cupra-d a végére, akkor se fog jelentősen többet érni!


Egyébként meg imádom a típust nekem is majdnem lett anno, ha lett volna akkoriban élhető használt példány.

aug. 5. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Egy motor nagyon sok kompromisszumot tartalmaz. A legegyszerűbb hármas:

Élettartam

Ár

Káros anyag kibocsájtás


Egyikhez sem lehet úgy hozzányúlni, hogy a többi ne változzon. Hivatalosan nem nagyon fogsz tudni sokkal több lovat tenni a motorba, mert nem lehet erősebb, mint az adott típusba szerelt legerősebb motor. Ha a motorhoz hozzányúlsz, akkor a futómű és a fékek is erősítésért kiáltanak.

A nagyobb turbó ugyan több levegőt ad a motornak, de csak nagyobb fordulaton. Alacsonyabb fordulaton a motorod erőtlen "halott" lesz.

A kovácsolt/kikönnyített dugattyú és hajtókar jót tesz a hatásfoknak, de több mindent hozzá kell igazítani, hogy a motor kiegyensúlyozottsága megmaradjon.

Könnyebb dugattyúval óvatosan a lendítő kereken is könnyíthetsz, ettől a motor kicsit dinamikusabb lesz.

A nyitott rendszer nem fogja tudni az előírt zajkibocsájtási előírásokat. Egy olyasmit lehet érdemes csinálni, ami néhány bajoron van, hogy alapból a kipufogó nem nyitott, de az áramló kipufogó gáz nyit a rendszeren (BMW-nél a motorvezérlés), ezzel egy kis nyomatékot is nyerhetsz alacsony fordulaton.

Egy motor átalakítását én így kezdeném:

-Mire akarom használni? (pálya? drift? közlekedés? villogás a haveroknak?)

-Mennyi pénzem van rá? (többször terveztem, de mindig olcsóbb volt a specifikációnak megfelelő gyári autó)

-Milyen szerszámaim, lehetőségem van? (más emelőjén nem hagyhatom ott a gépet napokra)

Ha közlekedés a cél, akkor csak óvatosan másznék bele.

Driftnél csak egy szűk fordulatszám tartományra kell a motort beállítani

Ha villogni akarsz, akkor a tömítéseket rendbe kell tenni és pár elemet nagyon gondosan lefesteni (szelepfedél, levegőszűrő, ami látványos és tennék be egy motortér világítást)

Szerintem az egészet beszéld meg a tanáraiddal mert lehet, hogy mondanak jó ötleteket illetve lehet, hogy műhelyfoglalkozás keretében a munka egy részét meg tudjátok csinálni. Én most végeztem. A tanáraim nagyon örültek, ha valaki "igazi hibával jött" és megcsináltuk műhelyfoglalkozás keretében.

aug. 5. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
#7 Köszi, amúgy a cél, villogni a haveroknak. Még nem tudom megvenni a ki Cuprat, mert még hiányzik az összegből. Azért úgy kérdeztem, hogy majd lenne, mert ugye ha a kocsi is most lesz meg akkor a tuning hááát...
aug. 5. 10:01
 9/11 anonim ***** válasza:

Akkor a javaslatom:

( [link] ennek a képnek az alapján)

A vékonyabb gumicsöveket fonatosra cserélném (nincs értelme, de jól néz ki, azonban nézd meg, hogy mi megy benne, annak megfelelőt válassz)

A dekor burkolatot pirosra fújnám, vagy leszerelném.

Vennék egy bontott generátort, azt szétkapnám, a házát lefújnám cink vagy piros spray-vel, és az eredetit eladnám.

A levegőszűrő tetejére tennék valami jó kis grafikát (legalább 10 lóerőt ad). A direkt szűrőt a karbantartás igény miatt vetettem el.

A hosszbordás szíjból megnézném, hogy van-e valami színes (pár méretből már hallottam olyan emberről, aki beszélt olyan emberrel, aki már látott olyat)

A féknyergeket gondos takarítás után hőálló festékkel pirosra vagy sárgára festeném. (nagyon gondosan kiszerelve, kimaszkolva, a dugattyúk, karmantyúk ne sérüljenek, legyenek összefestve)

Most ez jutott eszembe, de amint a kezedben a csavarhúzó és a festék, sokkal több és jobb ötleted lesz.

aug. 5. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm
aug. 5. 11:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!