Régebbi (15-20 éves) autóknál miért ekkora divat a legózás?
Ha bemegyek egy típusspecifikus facebook csoportba a posztok nagy réssze arról szól, hogy milyen gyári bontott alkatrészeket cserélgettek "upgrade" gyanánt az autóban. A basic szint a gyári rádió cseréje, utána a kijelző csere, stb. Ma egy olyat láttam, hogy valaki csak azét szedte ropira az autó belterét, hogy a manuális kíma helyére berakja a gyári bontott digitálist... Mi a lókukkernek egy öreg kotlán?! Vagy ez a többségnek tényleg csak hobbi, amivel a szabadidéjét akarja elütni?
De akkor újabb autókon, amiken a gyári garancia épp lejárt már, miért tapasztalalok sokkal kevesebb ilyet?
Semmi bajom a dologgal, a saját autójával mindenki azt csinál, amit akar. Nekem mondjuk eszembe nem jutna az ilyen. Igaz autóvásárláskor akár használt, akár újonnan rendelt, mindig olyat veszek, amiben minden benne van, ami nekem kell. Csak a miértjét szeretném megérteni.
Nekem se jutna eszembe az ilyen, csak megköveteli az a hulladék, amit vezetek, meg van autóm.
Mondjuk ilyen műszert, meg klímát a büdös életben nem szerelnék.
Most cseréltem kormánykardánt(kormánykerék holtjáték kb 20 fok), kuplungot, kipufogó-sor tömítést, lengéscsillapítókat, stb...
Van szerelőm, de minden estben: majd 3 hét múlva, jövő hónapban, stb.
poén az, hogy egy gyerekkori jó haver.
A magyar autók átlagéletkora 16 év. Egy átlagos magyarnak egy 10-20 éves autó fér bele a büdzsébe, ha le akarja cserélni a még régebbi autóját. Ehhez kompromisszumokat kell kötni: digitális helyett manuális klíma, hátul tekerős ablakok, alacsonyabb felszereltségi szinthez tartozó kijelző, extrák nélküli kivitel.
Megveszi az autót, szereti, használja, de azért csak jó lenne az a nagyobb, informatívabb kijelző. A csoportban kiderül, hogy csak az egységet kell mondjuk cserélni, amit bontottan kifejezetten olcsón be tud szerezni.
Igen, egyrészt hobbi, másrészt szereti az autóját, harmadrészt meg egyszerűbb így mindig kisebb összegeket ráfordítani az autóra, mint egyben megvenni a drágább felszereltebbet. Negyedrészt meg fejleszti az autót.
Újabb, 5 évnél fiatalabb autók kb. tudnak minden olyan funkciót, amit egy új autó is tud, tehát nincsenek lemaradva annyira, mint a 10-20 éves társaik. Másrészt aki ennyiért tud autót venni, az megveszi a felszereltebb példányt. Továbbá, ezekhez még nincs annyi bontott alkatrész és utángyártott megoldás funkcióbővítésre, pontosan azért, mert még fiatal, fejlett autók.
Kevés pénzért több kényelem általában megéri. Általánosságban nagyon sok ember a gyári rádiót is lecseréli, főleg mert már semmire nem jó egy kazettás vagy CD-s fejegység, kell a bluetooth, és telefonkihangosító.
Én a Skodámban a teljes ülésszettet kicseréltem Boráéra, 8 ezer forintot megért, és ez sokkal kényelmesebb, és mivel a padlólemez ugyanaz, így teljesen kompatibilis volt az enyémmel. De olvastam olyan, ahol a teljes belsőt lecserélték a fullos Laurint & Klement-re, az meg már értéket is növel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!