Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1,4 pdtdi motoros autót...

1,4 pdtdi motoros autót érdemes megvenni?

Figyelt kérdés
Egy ismerős idősebb hölgynek van egy Vw poloja,azon gondolkozom.14 éve megvan neki (most 22sz autó),kíméletesen kezeli,viszont sok rövidtávot is megy.230e km van benne.Eddig nem volt vele semmi gond állítólag.Évi 15-20ekmet megyek.Nem volt még dìzelem,kicsit félek tőle,hogy sokat kell rákölteni.Vagy egy 1,4 benzines polo vásárlásán gondolkodok.Kicsit többet fogyaszt,de egyszerűbb technika.
júl. 15. 20:34
 1/8 anonim ***** válasza:
Hamarosan jönnek a drága alkatrészek javítása ilyen korban a dízelnél, én inkább kihagynám a dízelt, hacsak nem most volt cserélve és felújítva minden. Benzinesben volt olajcsere akkor az jól működik, megy. Mondjuk Polo sem autópályára való, gondolom 15-20e km az autópálya. Én még benzinest vennék ennyi kmre ha a megbízhatóság, olcsó javítási költségek a cél.
júl. 15. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
63%

Figyelj szerinted egy hosszú távra kitalált technológia, ami odafigyelő és hozzáértő tulajt igényel ilyen futásteljesítménynél, az mennyire jó vétel egy rövid távokat járó nőtől, aki szerint minden rendben van az autóval?


Eszedbe ne jusson megvenni. Az 1.4 diesel amúgy is egy vicc.

júl. 15. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%
1.9 SDI motorral keresd, az szívó adagolós motor, keveset eszik és nincs minek elromlani.
júl. 16. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A legkevésbé sem.
júl. 16. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
48%
sdi-t felejtsd el, azzal feltartod a forgalmat
júl. 16. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

“dìzelem,kicsit félek tőle,hogy sokat kell rákölteni”


Akkor felejtsd is el, ezzel egy dízelnél számolni kell. Teszem hozzà a VW nem volt erős benzinmotorok terén. 1.4-1.6-ok szeretik nyakalni az olajat

júl. 16. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#5 persze, az 1.2-1.4 szívó benzin és 1.4 TDI meg versenyautó? Kicsi kocsi, vidéken/országúton abszolút elegendő az SDI. Egy egyszerű benzineshez képest az SDI eszik 4 litert, gyertyákat sem kell cserélni (lehet izzítót kér 20 évente), nincsen kettőstömegű lendkerék, nincsen turbó, nincsen érzékeny közös nyomócsöves befecskendező rendszer (ezeknek kb csak az adagolón kell tömítést cserélni és kész), részecskeszűrőt hírből sem ismeri... Meg benzineshez képest falábú sofőr is elindul vele alapjáraton, stb stb. Persze, ha autópályán menne bele az évi 15-20e km 130-150 km/h körüli tempóval, akkor 1.9 TDI kéne, vagy esetleg 1.4 TDI 90 LE körül és hosszabb váltó.
júl. 18. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Hogy a kérdésre is válaszoljak konkrétabban, dízelt ne vegyél hozzáértő szerelő nélkül, alaposan meg kell nézetni. Ebben a korban kritikus kérdés a rozsda is. Sokan félnek a PD elemektől, kétféle létezik, és a másiknak rossz a híre - az ebben lévők viszont egyrészt nagyon tartósak, másrészt költséghatékonyan felújíthatók, plusz bontottan sem túl drága. Valóságban ami gyakori hiba, az a tandem pumpa (felújító készlet kapható), illetve kábelköteg csere. Ezeknél a 3 hengeres motoroknál fontos, hogy egyformán járjanak a hengerek, PD elemek állapotára utaló értékeket meg lehet nézni élő adatokban megfelelő diagnosztikai felszereléssel (lásd hozzáértő, netán VW-es szerelő). Vissza kellene nézni, milyen olajjal használták pontosan - ha nem az előírt VW505.01 előírásnak megfelelő volt benne, akkor a vezérműtengely kopása előfordulhat (a 01 végű minősítés a lényeg, 00 nem jó!!!), ezt egyébként a légszűrő felé visszadohogó jellegzetes hang kíséri. Rövid utak miatt korom lerakódások tudnak kialakulni, adott esetben turbó működését is befolyásolhatja - ha 4-ben kb 1500-ról rendesen kiforgatod padlón tartott gázzal és nincs rántás vagy hibajelzés a műszerfalon, akkor jó eséllyel nincs gond. PD elemek tömítéseit kellhet cserélni esetleg. Gázolajszűrő csere fontos, lehetőleg prémium márkából, kb 2 olajcserénként ajánlott. Olajpumpa lánc szettet nem árt esetleg cserélni a futás alapján, csak elővigyázatosságból. Fogyasztása parádésan alacsony, a szívó SDI-nél is alacsonyabb, persze karbantartásban valamivel több, de ez is-az is takarékosan fenntartható. Azt a bizonyos belenyúlást kell csak elkerülni, ehhez nyomatékosítanám mégegyszer a jó szerelő meglétét (ha nincs, és nem zavar pár decivel több fogyasztás és lustább jelleg, az 1.9 SDI nem igényli ennyire a szakértőt).


1.4 benzinesekkel nagyon vigyázz. A gyengébb 8 szelepes ami még a régi Skoda motorból lett fejlesztve, ugyanúgy nagyon rövid élettartamú a vezérműlánc (sok a munka vele, ezért nem olcsó a cseréje). Az erősebb 16 szelepesnél a vezérműtengelyek fészke kopik ki, több százezres javításról beszélünk (legalább javítható egyáltalán, bontottan is nyilván vagy kopott, vagy drága). Na most abból a pénzből egy TDI motorcsere is kijön, csak az egyik esetben ezek menetrend szerinti hamar bekövetkező kopások, a TDI-nél meg nagyon nagy balszerencse, vagy erősen hanyag tulaj kell motor nagyobb hibáihoz, úgy 400e km-en innen.

júl. 18. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!