1,4 pdtdi motoros autót érdemes megvenni?
Figyelj szerinted egy hosszú távra kitalált technológia, ami odafigyelő és hozzáértő tulajt igényel ilyen futásteljesítménynél, az mennyire jó vétel egy rövid távokat járó nőtől, aki szerint minden rendben van az autóval?
Eszedbe ne jusson megvenni. Az 1.4 diesel amúgy is egy vicc.
“dìzelem,kicsit félek tőle,hogy sokat kell rákölteni”
Akkor felejtsd is el, ezzel egy dízelnél számolni kell. Teszem hozzà a VW nem volt erős benzinmotorok terén. 1.4-1.6-ok szeretik nyakalni az olajat
Hogy a kérdésre is válaszoljak konkrétabban, dízelt ne vegyél hozzáértő szerelő nélkül, alaposan meg kell nézetni. Ebben a korban kritikus kérdés a rozsda is. Sokan félnek a PD elemektől, kétféle létezik, és a másiknak rossz a híre - az ebben lévők viszont egyrészt nagyon tartósak, másrészt költséghatékonyan felújíthatók, plusz bontottan sem túl drága. Valóságban ami gyakori hiba, az a tandem pumpa (felújító készlet kapható), illetve kábelköteg csere. Ezeknél a 3 hengeres motoroknál fontos, hogy egyformán járjanak a hengerek, PD elemek állapotára utaló értékeket meg lehet nézni élő adatokban megfelelő diagnosztikai felszereléssel (lásd hozzáértő, netán VW-es szerelő). Vissza kellene nézni, milyen olajjal használták pontosan - ha nem az előírt VW505.01 előírásnak megfelelő volt benne, akkor a vezérműtengely kopása előfordulhat (a 01 végű minősítés a lényeg, 00 nem jó!!!), ezt egyébként a légszűrő felé visszadohogó jellegzetes hang kíséri. Rövid utak miatt korom lerakódások tudnak kialakulni, adott esetben turbó működését is befolyásolhatja - ha 4-ben kb 1500-ról rendesen kiforgatod padlón tartott gázzal és nincs rántás vagy hibajelzés a műszerfalon, akkor jó eséllyel nincs gond. PD elemek tömítéseit kellhet cserélni esetleg. Gázolajszűrő csere fontos, lehetőleg prémium márkából, kb 2 olajcserénként ajánlott. Olajpumpa lánc szettet nem árt esetleg cserélni a futás alapján, csak elővigyázatosságból. Fogyasztása parádésan alacsony, a szívó SDI-nél is alacsonyabb, persze karbantartásban valamivel több, de ez is-az is takarékosan fenntartható. Azt a bizonyos belenyúlást kell csak elkerülni, ehhez nyomatékosítanám mégegyszer a jó szerelő meglétét (ha nincs, és nem zavar pár decivel több fogyasztás és lustább jelleg, az 1.9 SDI nem igényli ennyire a szakértőt).
1.4 benzinesekkel nagyon vigyázz. A gyengébb 8 szelepes ami még a régi Skoda motorból lett fejlesztve, ugyanúgy nagyon rövid élettartamú a vezérműlánc (sok a munka vele, ezért nem olcsó a cseréje). Az erősebb 16 szelepesnél a vezérműtengelyek fészke kopik ki, több százezres javításról beszélünk (legalább javítható egyáltalán, bontottan is nyilván vagy kopott, vagy drága). Na most abból a pénzből egy TDI motorcsere is kijön, csak az egyik esetben ezek menetrend szerinti hamar bekövetkező kopások, a TDI-nél meg nagyon nagy balszerencse, vagy erősen hanyag tulaj kell motor nagyobb hibáihoz, úgy 400e km-en innen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!