Sokat járok 4-500 km távra külföldre, még ne kacsintgassak az elektromos autók felé?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Teljesen elektromosat én nem vennék. Oké, otthon tölthető, de utazás közben lutri.
Hibrid, amit lehet tölteni és önmagát is tölti menet közben, és válaszható, hogy éppen az elektromost motort vagy a benzin/dízelt használod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nyugodtan fejbelőhettek. de az én véleményem:
Ha hetekig nem használod, de mindenképp autót akarsz, jöhet a villany. Persze, ha be tudod vállalni, hogy egy 500-km-es távon 1-2, a "rendes" tankolásnál lényegesen hosszabb idejű pihenőt kell tartanod. Illetve egyenlőre még komolyabb tervezést igényel, hogy hol állj meg.
Én még bizalmatlan vagyok a villanyautózással. Úgyhogy van egy kis turbodizel gépem, amivel egy 500km-es táv vidáman, megállás nélkül teljesíthető (akár oda-vissza is).
De, hogy a helyi jövés-menés alatt ne tegyem tönkre a szerkezetet (gyakori indítás, hidegen járatás), vettem egy villanybicajt. Utánfutóval még a hétvégi nagybevásárlás is megoldható vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én sem napi városi futkosásra használom az autót. Sokszor hét közben a garázsban áll, hétvégente viszont 500 km-re járok, télen-nyáron, minden héten. Néha beesik egy 1000-1100 km-es út is. Ez sem nyaralás miatt, hanem munka. Tehát nem úgy van, hogy mindegy mikor érek oda. Erre én nem merek elektromost venni. Egy kevés km-es, viszonylag fiatal dízelem van. Nekem erre a célra tökéletes.
A te esetedben sem cserélném le. Vagy ha nagyon nem jön be valamiért a mostani autód, van napelemed és városban is futkosol, akkor legfeljebb valami plugin hibridet néznék. A Tesla állítólag nem egy csúcsminőség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 400-500 km hatótáv mese, reklám, mézesmadzag.
Nekünk van a cégnél aminek papíron meg műszer szerint 279 km a hatótávja.
Ez nyáron 50 nel szélcsendben esetleg pályán egy személlyel.
De ha normálisan használod, kb a fele a valós.
Ha meg klímázol, pályán 120 szal is jársz, télen fűtesz + eleve hideg van, úgy kevesebb, mint a fele.
Szóval maradj egy jó takarékos benzinesnél vagy dízelnél, az meghálálja, fűthetsz mint a dög télen, ülhettek be 5 en, nyáron mehet a klíma, mehetsz pályán 140 nel, nem kell várnod a hülye töltőre, 1000 km ig ki se kell szállnod, mehetsz a Tátrába a családdal, ahol nincs töltő, ha elakadsz a hóban, de a csomagtartódban ott a két tartalék kanna 40 liter üzemanyaggal + a hülye elektronika miatt még hintáztatással is képtelenek ezek az elcseszett fosok kimászni arasznyi hóból + akkor is másfél tonna, ha üres, mintha egy robbanómotoros autóba 5 80 kilós manus ülne és vonszolod magaddal, a hóban meg meg van halva ha emelkedő jön. És ahogy telik az élettartam, az akkud egyre kevesebbet bír, a benzines, dízel meg ha vigyázol rá, 30 év és 500 ezer km után is majdnem ugyanannyit eszik és teljesít...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elektromos autó városban jó, ahol éjjel töldődik a cégnél és nem kell kuplungolnod a forgalomba, fürge, stb.
Otthon ha töltöd. 8 órán át lezabálja a gatyádat, több mint 30 kilowattóra és nem kapcsolhatsz sütőt, mert ha beindul a hűtőd, azonnal leveri a biztosítékot.
Egy nagy átverés az eletromos autó, városon kívül. És nulla élvezet, se motorhang, se váltás, se szenvedély. Se pótkerék, mert azt is kihagyták belőle, a franc egye meg, világ marhasága, ott is akku van. És ha belemész egy szögbe a puszta közepén nyaraláskor? Akkor majd várod a szervizautót és fizeted rá a gatyád, hogy hoz neked kereket? Ez agyrém!!! Az meg hogy elektromos terepjáró, az meg a baromság teteje. TEREP… Terepen nincs töltő, a terepezés egyik lényege az, hogy sose tudod merre és mennyit mész, mekkora sárban és mennyit fogyaszt majd. Ja és utánfutóról ne is beszéljünk, hatótáv egyharmad,, bocs. Melyik benzines és dízel fogyaszt 3-szoros üzemanyagot, ha utánfutót raksz hozzá?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És ezek a szemét vackok 30 évesen nem veterán autók lesznek, amit kis pénzen rendberaksz és onnantól felfelé megy az értéke!!! Hanem rohadt veszélyes hulladékok lesznek mind, ha meg akkut cserélsz benne, az milliók… Bocs, egy motorcsere legrosszabb esetbn is pár százezer, váltóval együtt – vagy meggeneráloztatod ugyanennyiért. 500 kg. tönkrement akkut majd hol generáloztatsz meg? Dobhatod ki a roncs elektroverdáddal együtt…
Az újgazdag nyálveregetők beetetésére jók ezek, akiknak fngjuk nincs az autózás lényegéről, csak a pénztárcájuk vastag, meg az arcuk nagy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!