Mennyire bonyolult és költséges egy cross motor fenntartása?
Elgondolkodtam egy 4 ütemű 250 ccm-es KTM motoron főleg az SX-F széria tetszik, de bolyongani össze-vissza hobbiból lehet jobban megfelelne az EXC-F típus.
A motorokhoz nem értek így nem tudom, hogy mik szoktak szétesni ezeken a motorokon, mik a kényes pontjaik. Annyi biztos, hogy annyit nem motoroznék egy év alatt, hogy lejárjam az üzemóráját a dugattyúnak, hengernek stb.
Mivel lehet számolni, mikből lehet kiindulni, hogy el tudjam határozni, hogy nekem megéri-e vagy sem.
A másik pedig. Törvényszerű, hogy úgyis elesek és eltöröm vele valamimet? Hallottam már ilyen meg olyan példát is.
Nem vagyok teljesen béna az ilyen sporteszközökkel, de úgy gondolom tisztelni kell a gépet. És ha nem kezdőnek való, mert a tapasztalat hiánya megbosszúlja magát, akkor inkább fel sem ülök rá.
#1 Hát, nem tudom, mennyit motoroztál, terepmotoroztál életedben. Én közúti motoros vagyok, 125 köbcentivel csináltam sáros időben sík terepen tréninget, aminek a közúti motorosok tapadásvesztésre való felkészítése volt a célja. Baromi sokat estem (mondjuk mondták is, hogy esni is kell, feszegettük a határokat, csutkagázra rádobott kuplunggal indultunk, maradj rajta stb.), egyszer ráadásul olyan bénán, hogy egy cső elégette a nadrágom szárát.
Tereptől meg óvatosságodtól is függ, de garantált, hogy fogsz vele esni. Az más kérdés, hogy nem aszfalttal találkozol, nem röpülsz mozgó járműnek vagy villanyoszlopnak (bár fának azért tudsz). Ha mountain bike-oztál / quadoztál már életedben, akkor biztos több érzéked van hozzá, mint nekem.
Az meg, hogy midet töröd össze, attól függ, hogy öltözöl fel. Terepre azért protektoring, arra hosszúujjú, zárt felső, komolyabb térdprotektor, könyökprotektor, mint közútra, nem motoros cipő, hanem ténylegesen motoros csizma stb. alap. Úgyhogy ha esel is, azért nem kéne összetörni magad, bár az egyik oktatóm tréning tartás közben abszolút profin beöltözve törte el a karját egyszer, szóval bármi megtörténhet.
Határban bohóckodni endurot vegyél ne cross motort. A váltója se lenne jó oda és a futóműve se.
250 4t motoroknak a leggyakoribb baja, hogy a semmiből leszakad egy szelep és lehet költekezni.
Ha mindenképp ktm kell akkor exc 2t motorokat javaslom. Minél nagyobb annál kevésbé szervíz igényesek.
Az elesés terepen nem olyan mint utcán, nem ördögtől való. El fogsz vele esni, ahogy tapasztaltabb leszel, kisebb lesz az esélye. Kell egy kis idő mire az ember megismeri a terep talajok jellegét, hol hogyan lehet közlekedni. Menj ésszel, legyen védőfelszerelés és nem lesz baj.
Amire gondolsz azok a kicsi 125-150 2t motorok. Egy 250-300 exc nem forog 7ezer fölé, nagyon lineáris a teljesítmény leadás.
Egy 250 4t motor 12ezernél adja le a max teljesítményt, azt ugyan úgy nem egyszerű használni.
A 450ben ne is gondolkozz, az öngyilkosság, a 350 valahol a 2 között van azt nem ismerem annyira.
Amik még nagyon jó enduro motorok (bár öregek) pl drz400, xr400, klx250-400.
Értem. Végül is most jobban utánanéztem és mások is megerősítették, hogy a 300 exc például szokható, ha ráérzel a sebességváltásokra.
Egy havernak van épp ilyenje, meg fogom kérdezni őt is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!