Daewoo kalos 1.2 8v olajpumpa cseréje bonyolult?
Aki szerelt mar esetleg ilyet most tőletek kérnek tanácsot mik a lépések hogyan kell neki kezdeni?
Alapjaratban sajnos vilagit az olajnyomas lampa 99% hogy a pumpa miatt van. A motor is eleg hangosan csattog felul a szelepek nel a himbak kicsit megkoptak gondolom az olajnyomas hiánya miatt vagy esetleg maga a vezermutengely. Na most cserelni szeretnek rajta pumpát viszont otthon. Érzékkel és némi tudással rendelkezem iskola altal illetve több mint 2 éve szerelgetem a kalost. Koszi a segítséget előre is.
Szereltem.
Az olajteknő alulról könnyen lejön, viszont opel rendszerű olajpumpa van rajta, le kell bontani hozzá a vezérlést, mert a főtengely bordáskereke mögött van.
Ha régi, hagyományos olajpumpája lenne, az alulról 2 csavar, aztán csókolom.
Egy katasztrófa az a motor, előre mondom, nem véletlenül adtak 100 ezer forintokért hozzá hengerfejet. Mivel nagyon keresett volt, mert még jó olajpumpával is besült a hengerfej, kenéshiány miatt.
Tegyél bele valami sűrű olajat, aztán add el gyorsan valami reteknek vidéken. :(
Pontosan ahogy #1 mondja. Klasszikus Opeles hülyeség, a főtengely közvetlenül hajtja az olajpumpát, tehát a vezérlést mindenképpen le kell bontani hozzá. Persze maga a vezérlése is elég bolond, a vízpumpával kell feszíteni a szíjat, ami ha még nem csináltál ilyet, okozhat fejfájást.
Mindazonáltal ez egy egyszerű régi kis autó és motor, szög egyszerű, szóval ha úgy érzed van benned affinitás, akkor bizonyára meg tudod csinálni, inkább csak az idő az, amivel "sokat" kell számolnod. Nyilván nem tudom mennyire értesz hozzá, de laikusnak szerintem minimum egy egész napos reggeltől estig meló, lehet másnapra is átcsúszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!