Opel Insignia olajnyomás probléma csak és kizárólag 2750-es fordulaton pár másodperig. Mitől lehetséges?
Van egy 2009-es Opel Insignia 2.8l V6 turbó benzines autóm. Ha az autó bemelegszik üzemi hőfokra 2750-es fordulaton ég az olajlámpa, de csak 2-3 másodpercig. Ha elveszem vagy rálépek a gázpedálra az említett fordulatnál akkor megszünik, hidegen ezt 2500-as fordulatnál már csinálja, ezért nem is megyek 2000-es fordulat felé, meg nem is járok vele ha nem muszáj, dehát ezzel van egy. Az olajat 10ezrenként cserélem, biztos ami biztos. Kb másfél hónapja produkálta ezt a tünetet először és azóta is megvan a probléma. Németországban élek és itt 3 szerelőnél is jártam, az első le se sza...ta, a másodiknál 3-szor is voltam, de ő csak kiolvasta és azt mondta, hogy az olajpumpa biztos nem, szerinte olaj szenzor, de ő nem cseréli ki, mert nem biztos. Őt is kerülöm nagy ívben. A 3. szerelő a környéken a legjobbnak számító opel szakértő. 3 hétig volt nála az autó, mert szabin voltam és mondtam neki, hogy csak legyen jó a kocsi, nem érdekel meddig tart. 3 hét múlva hív, hogy 95%, hogy az olajpumpa a rossz, de ő nem tudja megcsinálni. Már arra gondoltam nekiállok én, de se hely, se idő, se kiindulási pont.
Ez a kérdés nem csak erre a márkára, típusra vonatkozik. Ha valakinek volt már ilyen problémája, hogy csak egy adott fordulaton villant fel az "olajlámpa", Annak és persze Mindenkinek a válaszát megköszönném.
Én is olajszivattyúra gyanakodnék.
Először is, az olajnyomás gomba nem igazán az üzemi nyomásra van bekalibrálva, tehát leginkább akkor jelez, amikor nulla, vagy legalábbis közel nulla a nyomás, szóval csak azért, mert más fordulatokon nem jelez, az nem azt jelenti, hogy máskor megfelelő a nyomás. Lehet, hogy máskor is alacsonyabb a kelleténél.
Másrészt, ezt a motort nem ismerem, soha nem is láttam, semmi ismeretem nincsen, viszont a hasonló korú sor4-es Opel motorok olajpumpái nem a legerősebbek, hajlamos kikopni. Az egészséges olajcsere tulajdonképpen nullára redukálja a hibalehetőséget, amit te tartasz is, de gondolom nem szalonból hoztad, hanem használtan vetted, így semmi garancia nincs rá, hogy az előző tulaj nem hanyagolta el. Ha ezekben a V6-osokban is hasonló megoldású az olajszivattyú, akkor könnyen lehet, hogy az a baj.
Amelyik kiolvasta, annak nem volt annyi esze, hogy élő adatban nézzen olajnyomást? V-motoroknál általában mindkét hengersornak külön olajnyomás gombája van, a kettőt együtt kellene figyelni, ha mindkettő alacsony értéket mutat, akkor nyilvánvalóan nem a szenzor a rossz.
Jársz haza Magyarországra? Tudom furcsán hangozhat, hogy tiktokról mondok nevet, de amit látok tőle, az alapján kellően ügyes embereknek tartom, szóval esetleg felkereshetnéd Domoszlai Dávidot (idsjarmu.hu), motordiagnosztikában ügyes a csávó. Már ha helyben nem találsz értelmes embert.
Lehet igazuk van a szerelőknek, mert amíg nem tudják mi a baja addig nem akar neki fogni csak azért hogy átverjen és jó sok pénzért nem lesz megjavítva.
De amiket leírtak lehetnek azok is, meg lehet a főtengely mozdul meg hossz irányba és akkor elmegy az olajnyomás.
Tehát ez nagyon csak találgatás aki neki fog.
Köszönöm szépen a válaszokat. Lassan 3 éve van meg az autó 161ezer kilómézer van benne, én kb 30ezret mentem vele. 3-szor cseréltem olajat, szűrőt. Én is azt gondoltam, hogy ezt menet közben kéne kiolvasni, de ez nem történt meg sajnos, nem is fűztem sok reményt a szerelőkhöz. Nem merek elindulni Magyarországra vele, pedig ott lenne szerelő, akivel beszéltem is, de ő is azt mondta, hogy ezt neki úgy kéne megnéznie, amikor az autó megy ezen a bizonyos 2750-es fordulaton.
Lehetséges, hogy 2750-nél nyitnia kellene valaminek az olajtérben, ami esetleg el van dugulva? A Saab-nak volt olyan autója amit pont ilyen motorral szereltek, de ott se találtam hasonló problémát ezzel kapcsolatban. Az olajpumpa egyébként olyan 200 euró környékén mozog, de az utolsó szerelő szerint a kiszerelése kb 8-10 órát vesz igénybe, amin csak röhögni tudtam, főleg a 80 eurós óra béren.
Általában hideg motornál villan fel a lámpa + hibaüzenet (alacsony olajnyomás). Később alapjáraton folyamatosan alacsony marad az olajnyomás.
Insignia olajnyomás érzékelője sajnos 0.4 bar alatt jelez be, és ez már túl késő, 90%-ban már kuka a csapágyazás.
Érdekes szerelők vannak arra felé, az egyik szerelő műszerrel megmérhette volna a tényleges olajnyomást és nem találgatnak össze-vissza. 2009-es A Insignia, ennél nem lehet OBD-n keresztül előhívni a pillanatnyi olajnyomás értéket. Csak annyi infót lehet belőle kiszedni: van nyomás vagy nincs nyomás.
Olajpumpatömítés. 2750-nél lehet az a pont amikor már annyira felhabosodik a motorolaj, hogy megszűnik az olajnyomás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!