1500-as fordulaton halad benzines autó. Nem károsodik a motor? Úgy tudom 2000 alatt nincs olajnyomás.
Úgy tudom 2000 alatt nincs olajnyomás.
Jól tudod. Ezért lesz minden autó főtengely csapágyas a pirosnál.
Már megvan miért bőgetik a boyracerek a pirosnál. Védik a motort.
"Úgy tudom 2000 alatt nincs olajnyomás."
Dehogyisnempedigvan. Szóval rosszul tudod. Gondolj picit bele: alapjáraton az ismereteid szerint mi történik?!
csak azért kérdezem, mert a video-ban szereplő autó automata sebváltós "computeres" irányítással
tehát nagyon nem lehet befolyásolni,
igaz, hogy lakott területen kívül 80-90-nél már 2000 körül van a fordulatszám
Egy kamion meg 2000 fölé nem pörög azt mégis működik.
Szóval kicsit rosszul tudod
Hogyne lenne 2000 alatt olajnyomás? Szerinted akkor nem kopna el a motor 10 perc alapjáratom való járatástól?
1-1,5 bar körül szokott lenni alapjáraton a nyomás. 2000-nél meg 2-2,5 bar.
Van alapjáraton is olajnyomás valamennyi ( talán annyi amennyit írtak ) utána folyamatosan nő, személyautónál 1000 fordulatonként 0,4-0,7barral a maximumig.
Egy kamion, munkagép motorjánál és a többi teljesen más tartományban mozgó motornál mások a tartományok. Hülye példa volt idekeverni :D
A totalcarban írtak arról, hogy alacsony fordulaton amikor taposod akkor nincs az igénybevételhez megfelelő mértékű olajáramlás és nyomás.
Ha úgy van kialakítva az olajozás akkor lehet 1500-on is közlekedni és ez még nem megy szembe a totalcar írásával, mert a linkelt videóban sincs komolyan terhelve a motor. Ha ott lökne a fószer egy padlógázt akkor jönne elő az a jelenség amiről a TC írt, viszont padlógáznál az automata meg visszaváltogat :)
Nagy terhelésen, kis fordulaton lehet kinyírni egy motort, az biztos.
Vagyis szép hosszú emelkedőn lefulladás-közeli fordulaton felkapaszkodva tuti újraesztergálod a főtengelyt. :)
Svájcban, meg egyéb hegyvidékes országokban ezért nem nagyon látni gyenge motoros autókat, ezt még 90 körül megfigyeltem.
hát a kamiont tényleg baromság ide keverni, jó, hogy nem buszt, kombájnt, vagy traktort, esetleg repülőgépet kever ide ez a nagyokos
vagy pl a dízeleknél is sokkal alacsonyabb a tartomány
lényeg az, hogy lehet 1500-on menni sík úton, éppenhogy nyomva a pedált
viszont így nincs erő az autóban, nem húz eléggé, mint alacsonyabb fokozatban, magasabb fordulatszámon
régebben én is alacsonyabb fokozaton vezettem, de magasabb fordulaton nekem sokkal jobb, lendületesebb és van erő a kocsiban-cserébe több benzint eszik, de ez van
"viszont így nincs erő az autóban, nem húz eléggé, mint alacsonyabb fokozatban, magasabb fordulatszámon "
Nem feltétlen gond az, hogy nincs erő. Legalábbis akkor ha nincs rá szükség. Nemrég jött a családba egy benzines Mondeo aminek ritka rossz a váltóáttételezése. Városban 3. ban valami 1500 körül mész 50-nel :)
Viszont meglepő mód nem kell taposni neki, úgy is egész normálisan viszi az 1500 kilós kasztnit ilyen alacsony fordulaton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!