Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines F Astra kuplungbovden...

Benzines F Astra kuplungbovden csere bonyolult?

Figyelt kérdés
Sajnos helyszínen kell kicserélnem, de még sosem csináltam. A bovden elszakadt, és félre toltam az autót. A rendelés leadtam, és holnap meg is fog érkezni, de nem tudom, hogy a pedálnál milyen szerszámok kellenek. Valamint hogy hogyan rakjam be az újat? A motortérben az emelővillát be kell húzni, és úgy beakasztani, de a pedálnál foggalmam sincs hogy hogyan kell. Mivel lógott a bowden a kormány alatt, így azt nem volt nehéz kiszedni. Kijött magától. Nem néztem meg alá, tehát nem tudom, hogy hova kell majd beakasztani. Köszönöm a segítségeteket.

#F astra kuplungbovden csere
jún. 10. 19:58
 1/10 anonim ***** válasza:
Szervizkönyvet szerezz, abban benne kell lennie minden mozdulatnak mit hogyan kell. Az a sanda gyanúm, hogy egyszerű lesz.
jún. 10. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
41%
Utána meg a helyedben ránézetnék a kuplungra, mert lehet a nagyon kopott kuplung miatt szakadt el a bowdened.
jún. 10. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
7 éve volt cserélve utoljára, de akkor szerelő cserélte. Ez ki volt szálasodva teljesen. Már egy pár hónapja éreztem, hogy kicsit darabos benyomásnál, valamint kiengedésnél. A darab amit kiszedtem, vagyis a vége olyan volt mint a valami drótkefe.
jún. 10. 21:13
 4/10 Mad Max2 ***** válasza:
89%

kiakasztod a régi bowdent a pedálnál(nem kell szerszám) aztán a motortér felől kihúzod a bowdent.

Aztán az új bowdent a motortér felől bedugod a pedálhoz, beakasztod a pedálhoz, aztán a motortérben a kuplung kiemelővillájába bebújtatod, rátekered a csavart, asszem 10-es csavar kelll rá(ha megvana régi akkor azt tekerd rá) aztán utána be kell állítanod a bowdent.


Behúzod a kéziféket, és nagy gázzal lassan engeded fela kuplungot és akkor érzed hogy kezd fogni.

Nem egy bonyi müvelet.

Igazából szerszám sem kell hozzá



Ja most jut eszembe hogy az opeleken van valami müanyag franc a bowdenen ami a rögzitést segíti.

De amugy 1 sima anyacsavar is elég

jún. 10. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen. Akkor lehet, hogy nem kell szétbontanom a kuplungpedált? Mert olyat is olvastam, hogy rugót kell kiakasztani, meg ilyenek.

Ferdehátú X14XE motorkód, 96-os évjárat.

jún. 10. 21:26
 6/10 Mad Max2 ***** válasza:
100%
Akkor kell a pedált leszedni ah nem lehet hozzáférnia bowdenhez, szerintem az f asrában simán hozzáférsz, ha nem vagy 200 kilós.
jún. 10. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
125 kilós vagyok, és 194cm magas🤣
jún. 10. 21:31
 8/10 anonim ***** válasza:
41%

Sanda gyanúm, hogy a 4-es még nem is látott astra kuplungbowdent, nemhogy cserélt.

2 féle kuplungbowden van hozzá, egyik vége horgos, vagy a sima bojt.

És nem kis szopás kicserélni, be kell bújni egész a műszerfal alá, szétcsavarozni a pedált rögzítő csapot, úgy szétugrik a rugó.

Visszarakásnál gyerek ne legyen a közelben, mert a létező összes káromkodás előtör belőled.

Sok sikert.

jún. 10. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Ennek sima bojt
jún. 10. 21:40
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenkinek. Sikeres volt a művelet. Kb. 10 perces meló volt. A pedálnál van egy csiga ami vezeti a bovdent, és a végén van egy villa amibe be kellett akasztani a bovden végét(bontanom nem kellett semmit) . A motorterébe nagyon nem kellett megeröltetnem magam, mert be tudtam akasztani a villába, csak egy kicsit kellett előre tolnom. Mégegyszer köszönöm mindenkinek az útmutatást.
jún. 11. 13:30

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!