Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A keleti blokkban miért nem...

A keleti blokkban miért nem csináltak luxus vagy izomautókat ?

Figyelt kérdés

Anno a Szocialista országokban miért nem csináltak olyan autókat mint a Ferrari vagy a Lamborghini, Porsche ezek ugye a luxus kategória hiányzott. Oké a Trabant a Keleti Porsche de minőségben messze elmarad.

De még az olyan átlagember számára elérhető izomautók mint a Camaro vagy a Mustang ami az átlagember számára is megfizethető volt Amerikában anno és nagy motor volt benne. Ilyen Keleten nem volt.

Ezek miért maradtak ki ?


júl. 1. 11:50
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Volt helyette Tatra, Zil-.ezekre a Röppentyű utcában lehetett nagy ritkán elcsípni...
júl. 1. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
68%

És mégis miből???

Sem technológia nem volt sem pénz rá.

júl. 1. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
66%
Kereslet nem volt rá a szoci blokkban - Nyugaton pláne nem lett volna, nem tudták volna felvenni a versenyt a nyugati prémium autókkal. Pénz sem lett volna a fejlesztésükre, a valamire való szoci autók is többnyire nyugati licenszből készültek silányabb minőségben. Az egyenlőbbnél egyenlőbb pártatyuskák is inkább vették a "hanyatló" Nyugat luxusjárműveit.
júl. 1. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
28%

A Volga elég luxusnak számított. Sportauónak volt pl. Melkus. A Zaporozsecből is terveztek sport változatot, csak nem került gyártásba. A VFTS Lada meg ugye kb. egy Ferrari 308 GTB környékén lehetett. A keleti Porschék a Skoda RS-ek voltak - mit keletiek: Nagy-Britanniában is vették őket.

A technológia természetesen simán megvolt egy olyan blokkban amely saját űrállomással rendelkezett meg atomfegyvereket épített. Inkább a kereslet nem volt adott, s kezdetben a kommunista ideológiával sem volt összeegyeztethető a felelőtlen száguldozás meg luxus. Előbbi még csak-csak, hiszen a sportversenyeken szívesen propagálták magukat a keleti országok (a Lada és Tatra elsők között vetette rá magát a Dakar rallyra, mint promóciós lehetőség), de utóbbi kielégítésére a párttagok is inkább nyugati Mercedeseket vettek.

júl. 1. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
65%

Mégis kinek és miért? A szucsulizmusban meg komonyista rendszerben naincs magánérdek, magántulajdon. Mindenki egyenlő (csak hát vannak akik egyenlőbbek).

Meg hát elég fura lenne Ferrarival menni a bányába melózni.

Autóhoz sem tudtál könnyen hozzájutni.

Befizettél egy csomó pénzt piros Zsigulira, és 15 év múlva boldog voltál, amikor megkaptad. Igaz, Wartburg és zöld, de van kereke.

júl. 1. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem volt rá igény. Mert ugyanazt a hatást, amit a nyugati világban megad egy sportautó (egy korábban elképzelhetetlen erejű autó vezetésének élménye, menőnek érzed magad, menőnek néz a környezeted), azt a komcsi blokkban sokkal inkább megadta egy sima jobbféle Mercedes, mint bármilyen erőlködés a szocialista ipar részéről.
júl. 1. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
59%

"A technológia természetesen simán megvolt egy olyan blokkban amely saját űrállomással rendelkezett meg atomfegyvereket épített."

Dehogy volt meg. Az űrversenyben, fegyverkezési versenyben lépést tartani az USÁ-val óriási erőfeszítés volt a komcsi blokknak, és még így is csak ímmel-ámmal sikerült. Az ipar összes többi szegmensében a technológia úgy lemaradt, mint a borravaló.

júl. 1. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
70%
Most gondoljunk bele: eleve elég kapitalista dolog, hogy csinálsz egy, a saját neveddel fémjelzett autógyárat amiben luxus/sport autókat gyártasz. Már eleve ez szembemegy a szocialista "minden közös, mindenki egyenlő" mesével.
júl. 1. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Minden közös, mindenki egyenlő, de azért a pártelitnek mégis ott voltak a cseppet sem szerény Csajkák.
júl. 1. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem érted a rendszert, ha felmerült ilyen kérdés. Nyilván mindenki szeretett volna jó dolgokat, de ez ellentétes volt a filozófiájukkal, nagyon alacsonyak voltak a bérek, még a vacak új kocsikra is éveket kellett várni (esetleg megvehetted sokkal drágábban alig használtan), hiánygazdaság volt az autógyárakban is, hosszan lehetne sorolni.
júl. 4. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!