Melyik volt a legrosszabb keleti/szocialista autó?
Az Oltcitot nem ismerem.
A többi felsorolt közül abszolút a Dacia. Ahogy ma is.
A kispolski nem volt keleti/szoci autó, mivel te magad is írtad, hogy az egy Fiat volt. És abszolút nem volt rossz, picike városi autónak tervezték az 500 utódjaként az olaszok és annak tökéletes volt.
Én még felvenném ide a Trabantot is, mi magyarok elfogultak vagyunk vele szemben, amit meg is értek, nem akarom a sárba tiporni, de egy pocsék autó volt, ez szerintem tagadhatatlan.
Rosszul tudod. A teljes neve Polski(lengyelországi gyártásra utalva) Fiat 126p volt. Viszont valóban eredetileg olasz, de licensz alapján gyártott, csakúgy mint a Lada.
Trabival részben egyetértek de aránylag tágas, igénytelen jószág volt, amiért sokan szerették.
Szerintem tuti a Zaporozsec. Azokból már 15-20 éve is alig lehetett látni az utakon, amikor még a szoci autók többsége a mindennapok része volt.
Hírhedt még az Oltcit is, csakúgy mint a Tavria meg az Aleko, ezek is hamar eltűntek, de ezekből már nem is forgalmaztak olyan sokat.
A Trabant megbízható autó volt. Egyszerű volt, mint egy kalapács, épp ezért megbízható volt.
A legmegbízhatatlanabb a Zaporozsec volt. Ebből nem is volt sok Magyarországon.
A nálunk gyakori típusokból a Dacia volt a legmegbízhatatlanabb. Egy autóhoz értő akkori ismerősöm azt mondta: "Jó autó lenne ez, csak ne a románok szerelnék össze."
#1
Az Oltcit Citroen Axel (nem szoci) licenszre épült.
A Dacia 1300 a Renault 12-re (az sem szoci) a Dacia 1100 pedig a Renault 8-ra
A polskik közül 126p és a 125p is az azonos típusszámú olasz licensze alapján készült.
De az egész licenszbulit a Zastava 750 indította el, amit a jugók gyártottak a Fiat 600 licensze alapján.
És hogy a kérdésre is válaszoljak, a nálunk forgalmazott autók közül a Zaporozsec volt a leggyalázatosabb.
...meg a Trabant. Ha a P70 jogait megvették volna és nem csak ellopják a DKW-tól, lehet hogy teljesen használható irányba fejlődött volna.
A Pobjedára meg a licensze alapján gyártott Warsawára meg már nem is emlékszik senki. Ahogy a 400-as (meg 403-as, 407-es) Moszkvicsra sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!