Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik volt a legrosszabb...

MGéza kérdése:

Melyik volt a legrosszabb keleti/szocialista autó?

Figyelt kérdés
Sok gyártmány pályázott az ipari hulladék címre, de érzésem szerint pár biztosan: A kályhafűtésű szovjet benzintemető a Zaporozsec, a román Dacia vagy inkább az Oltcit? Egyesek szerint a faros Skodák is pályázhatnak erre a címre, vagy a Kispolák. Van valami személyes élményed, melyik volt a legrosszabb?

2023. nov. 28. 16:11
1 2 3 4
 21/31 veterán vas ***** válasza:

Ahogy #20 is írta Licenc-et azaz gyártási jogot vásároltak.

A p.125-ös első sárvédőjén vagy az első Zastavák és SEAT-ok orrdíszén sokáig látható volt a licencia Fiat felirat.

A románok már nem tették rá a Daciára, ahogy az oroszok sem a Ladára.

Mondjuk ha odateszed az eredeti R12-es Renaultot a Dacia mellé , vagy a 124-es Fiatot a Lada 1200 mellé akkor megérted, hogy nem is lett volna jogosultsága egy ilyen feliratnak, ugyanis rengeteg szerkezeti elem teljesen más.

Az Audi és a Mercedes rossz példa, mert bár valóban nálunk készülnek, de a gyáriak felügyeletével, és az eredeti "receptura" alapján.

(magyarul bérmunka, ahogy a törökök rakták össze a közelmultban a Reanult-ot)


Szóval visszatérve az elejére, aki szerint a Dacia , Polski, Lada, nem szocialista autó, az nincs képben.

2023. nov. 29. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:

Azért ne felejtsétek el, hogy most 40-60 éves konstrukciókról beszélünk.

Akkoriban azért nem nagyon lógott ki - lefelé - a nyugati átlag műszaki színvonalból egyik sem.


A LADA licenszét adó Fiat 124 pl az év autója volt 1966-ban.

2023. nov. 29. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 A kérdező kommentje:
#19: Rengeteg elem módosult rajtuk, más volt a gyártási minőség is. Tehát igen, a licenszelt gyártmányok lehetőségekhez igazítása meghatározta a végtermék minőségét. Ilyen módon, meg a saját fejlesztésekkel belenyúlások már szocialista autókká tették ezeket.
2023. nov. 29. 10:14
 24/31 veterán vas ***** válasza:

#22.

Talán nem véletlen, hogy a nyugatmajmoló Szovjetunió is vevő volt rá.

Az olaszoknál megvolt a siker, a dicsőség, aztán ügyesen hozzáfogtak a kiárúsításhoz.

Volt rá kereslet, hiszen nem csak orosz, hanem spanyol, török, bolgár, és indiai, verzióban is gyártották.

2023. nov. 29. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:

#23 "más volt a gyártási minőség is"


Na ez még FŐLEG nem igaz, mert mivel akkoriban a Fiat még az olasz állam tulajdona volt, ezért úgy szólt az oroszokkal a megállapodás, hogy a licenszért cserébe az oroszok acélt exportáltak az olaszoknak. Ami rá is nyomta a bélyegét az olasz állami gyártók autóira, köztük a Fiatra, mert az orosz acél közel sem volt jó minőségű. Fiat, Lada, Polski... egykutya.

2023. nov. 29. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:

A Zsigulit az olaszok tervezték a rideg körülményekre.

A többi ország egy az egyben a licenszelt Fiatot gyártotta más néven.


A zapot meg nem licenszelték, csak lemásolták az NSUt.


Az oltcitről meg nem is hallottam, de lehet nem véletlen.

2023. nov. 30. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 veterán vas ***** válasza:

#26.

Ez a zapi-nsu hasonlattal erősen mellélőttél.

Néhány dolog:

Az nsu-ban keresztirányba állt a motor,

a zapiban hosszirányban

Az nsu-é soros négyhengeres motor,

a zapié pedig V4-es.

Az nsu első futóműve trapéz háromszög lengőkaros,spirálrugós,

a zapié hossz-lengőkaros és torziós rugós.

Az nsu kormányműve fogasleces,

a zapié csigás/görgős.

Az nsu elől tárcsafékes,

a zapi dobfékes.

Más volt a tengelytáv, a nyomtáv, a szélesség, a magasság, a menetteljesítmény......stb......nem untatlak.

Hidd el, két teljesen más autó.

2023. nov. 30. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:
A kopoltyú a farmotorosoknál akkoriban igen elterjedt megoldás volt.
2023. nov. 30. 20:46
 29/31 veterán vas ***** válasza:

#28.

Nem volt törvényszerű mert pl. a VW bogáron vagy a Fiat család farosain (500-600-750-850...)nem alkalmazták. A franciák sem használtak ilyet Renault sem a Simca esetében. A Skoda és az NSU már diszkrét oldalrácsokon vitte be a levegőt. Viszont a 603-as Tátrán akkor beömlők voltak mint egy Trabant első sárvédő.😀

2023. nov. 30. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 A kérdező kommentje:
Elvileg az NSU formatervét próbálták koppintani, de semmi nem állt hozzá rendelkezésre. Nem kicsit lett rossz a végeredmény: A tűzveszélyes benzinkályha a kis csomagtérben, a rossz, iszonytatóan hangos és lomha motor amiért elterjedt róla, hogy a T-34 indítómotorja hajtja. :) A beázó ajtók, a traktorhang az utastérben már csak a ráadás volt.
2023. dec. 1. 10:21
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!