Melyik volt a legrosszabb keleti/szocialista autó?
Ahogy #20 is írta Licenc-et azaz gyártási jogot vásároltak.
A p.125-ös első sárvédőjén vagy az első Zastavák és SEAT-ok orrdíszén sokáig látható volt a licencia Fiat felirat.
A románok már nem tették rá a Daciára, ahogy az oroszok sem a Ladára.
Mondjuk ha odateszed az eredeti R12-es Renaultot a Dacia mellé , vagy a 124-es Fiatot a Lada 1200 mellé akkor megérted, hogy nem is lett volna jogosultsága egy ilyen feliratnak, ugyanis rengeteg szerkezeti elem teljesen más.
Az Audi és a Mercedes rossz példa, mert bár valóban nálunk készülnek, de a gyáriak felügyeletével, és az eredeti "receptura" alapján.
(magyarul bérmunka, ahogy a törökök rakták össze a közelmultban a Reanult-ot)
Szóval visszatérve az elejére, aki szerint a Dacia , Polski, Lada, nem szocialista autó, az nincs képben.
Azért ne felejtsétek el, hogy most 40-60 éves konstrukciókról beszélünk.
Akkoriban azért nem nagyon lógott ki - lefelé - a nyugati átlag műszaki színvonalból egyik sem.
A LADA licenszét adó Fiat 124 pl az év autója volt 1966-ban.
#22.
Talán nem véletlen, hogy a nyugatmajmoló Szovjetunió is vevő volt rá.
Az olaszoknál megvolt a siker, a dicsőség, aztán ügyesen hozzáfogtak a kiárúsításhoz.
Volt rá kereslet, hiszen nem csak orosz, hanem spanyol, török, bolgár, és indiai, verzióban is gyártották.
#23 "más volt a gyártási minőség is"
Na ez még FŐLEG nem igaz, mert mivel akkoriban a Fiat még az olasz állam tulajdona volt, ezért úgy szólt az oroszokkal a megállapodás, hogy a licenszért cserébe az oroszok acélt exportáltak az olaszoknak. Ami rá is nyomta a bélyegét az olasz állami gyártók autóira, köztük a Fiatra, mert az orosz acél közel sem volt jó minőségű. Fiat, Lada, Polski... egykutya.
A Zsigulit az olaszok tervezték a rideg körülményekre.
A többi ország egy az egyben a licenszelt Fiatot gyártotta más néven.
A zapot meg nem licenszelték, csak lemásolták az NSUt.
Az oltcitről meg nem is hallottam, de lehet nem véletlen.
#26.
Ez a zapi-nsu hasonlattal erősen mellélőttél.
Néhány dolog:
Az nsu-ban keresztirányba állt a motor,
a zapiban hosszirányban
Az nsu-é soros négyhengeres motor,
a zapié pedig V4-es.
Az nsu első futóműve trapéz háromszög lengőkaros,spirálrugós,
a zapié hossz-lengőkaros és torziós rugós.
Az nsu kormányműve fogasleces,
a zapié csigás/görgős.
Az nsu elől tárcsafékes,
a zapi dobfékes.
Más volt a tengelytáv, a nyomtáv, a szélesség, a magasság, a menetteljesítmény......stb......nem untatlak.
Hidd el, két teljesen más autó.
#28.
Nem volt törvényszerű mert pl. a VW bogáron vagy a Fiat család farosain (500-600-750-850...)nem alkalmazták. A franciák sem használtak ilyet Renault sem a Simca esetében. A Skoda és az NSU már diszkrét oldalrácsokon vitte be a levegőt. Viszont a 603-as Tátrán akkor beömlők voltak mint egy Trabant első sárvédő.😀
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!