Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik volt a legrosszabb...

MGéza kérdése:

Melyik volt a legrosszabb keleti/szocialista autó?

Figyelt kérdés
Sok gyártmány pályázott az ipari hulladék címre, de érzésem szerint pár biztosan: A kályhafűtésű szovjet benzintemető a Zaporozsec, a román Dacia vagy inkább az Oltcit? Egyesek szerint a faros Skodák is pályázhatnak erre a címre, vagy a Kispolák. Van valami személyes élményed, melyik volt a legrosszabb?

2023. nov. 28. 16:11
1 2 3 4
 11/31 A kérdező kommentje:
#9: Szerintem a Samara és a Favorit egész tűrhető minőségű volt.
2023. nov. 28. 18:13
 12/31 A kérdező kommentje:
De ez egy érdekes dolog amúgy hogy a román autókra legtöbben úgy emlékezünk mint a legalja minőségre, de például Aro-t sokat gyártottak brazil piacra.
2023. nov. 28. 18:18
 13/31 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk az igaz, hogy kereskedő rokonaimnak volt egy Aro kisteherautója és nem panaszkodtak rá.
2023. nov. 28. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
100%

9 és 11-re.

A legjobb szerintem a kocka Lada (2105/2107) volt. Azok strapabíróbbak voltak, azokból még ma is látni jópárat.

2023. nov. 28. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
74%
Még az UAZ ami nem volt valami király gép. Jó értem én, terepre tökéletes és igénytelen környezetre, de egy rendkívül puritán és rettenet jármű volt.
2023. nov. 28. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 veterán vas ***** válasza:
79%

#1.

Ha a 126p. nem lengyel gyártmány, akkor mit keresett a motorháztetőn a "p" betű és miért "polszki" volt a neve? 😃


A kérdésre válaszolva:

Számomra a Tavria volt a legutálatosabb szocialista autó.

2023. nov. 28. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
100%

Az igazi ipari hulladék emlékérmet a Zaporozsec/Tavria és az Olcit egyaránt kiérdemelték legendás megbízhatatlanságukkal, kritikán aluli minőségükkel és trehány össze szerelésükkel.

A Daciával leginkább össze szerelési gondok voltak. "Ha valaki rendesen összerakja akkor jó" Illetve a másik gond, a gyári tolvajlás népi hagyománya, főleg Dacia vonalon. Volt, hogy hiányzott egy dugattyú (hajtórudastúl) a motorból, vagy fékbetét helyett bevágott deszka darabbal érkezett az autó.

2023. nov. 29. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 anonim ***** válasza:
#2 Hogy tudhatom rosszul, ha én pontosan ugyanezt írtam le?
2023. nov. 29. 05:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 anonim ***** válasza:
77%

#16 Azt egy szóval nem mondtam, hogy nem a lengyelek gyártották. De nem ők tervezték. Az egy olasz autó, a lengyelek csak összelegózták. És ahogy valaki már írta, ugyanez igaz a 125p-re is, a Daciára, meg a 2101 Ladára is. Nem, ezek nem keleti/szoci autók.


Elvégre manapság is vannak autógyárak az adott márka hazáján kívül is, de hallottál már valakit azt mondani, hogy az Audi/Suzuki/Opel/Mercedes magyar autók? Nem. Mi rakjuk össze, de nem mi tervezzük. Német és japán autók, nem magyarok. A Volkswagennek van brazil összeszerelő üzemet, akkor a Volkswagen brazil? De mondom a legjobbat: "németprémium" hülyeség felkent vezetője az E46. Amit Oroszországban is építettek. Akkor az E46 is egy keleti/szoci autó? A németprémium nem is németprémium, hanem oroszprémium?


Nyilván nem...

2023. nov. 29. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 anonim ***** válasza:
100%
#19 A Dacia, Olcit, Lada, Polski úgynevezett "Licenc" gyártású kocsik voltak, az eredeti gyártó a tudást az úgynevezett "Know how-t" adta hozzá. A kész termékhez egy idő után kb semmi közük nem volt, csak a gyártás alapjait teremtették meg egy kész, de addigra náluk már általában kifutó technológiával.
2023. nov. 29. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!