Francia/olasz autó 700ezerig?
Renault megane II (kacsa seggű, szedán/limuzin) 1.6 motorral 700ezer forintig mennyire jó vétel? Nekem tetszetős mind a 2 forma.
Renault Laguna ugyancsak 700ezerig milyen? Csak benzines. Valahogy ennek a formatervezése is tetszetős
Francia/Olasz fronton nézelődök ekkora kerettel mert "fos francia és olasz senkinek nem kell", nem hinném hogy a sztereotípiák valósak lennének illetve nekem formatervre tetszenek. Legalább 1.6 motorost város/pálya használatra.
Esetleg fiat Stilo 1.6 103le autó milyen ennyiért?
A sztereotípiákkal kapcsolatban, valóban nem teljesen valósak. Mind a Fiat, mind a nagy francia gyártók (Fiat, Renault, Citroen, Peugeot) technológiai úttörők voltak egykor, és többé-kevésbé még ma is megvan ez a szerepük. Mindannyian nagy, vezető autóipari játékosok, ami nagy szó manapság, mert a márkák többsége már csak tartozik valaki más alá.
Viszont az is tény, hogy ár-érték arányban és hosszú távú megbízhatóságban általában elmaradnak a német és a japán autóktól (nyilván nem az Opelra és a Daihatsura gondolok).
Ha neked ez tetszik, akkor vegyél. Ízlésen felesleges vitatkozni, de pl. a kacsa se.ggű Mégane szerintem elképesztően ronda.
Egy hozzád hasonló kispénzű tulajdonosnak szerintem a kisebb benzinmotorok jöhetnek szóba.
Kettes Mégane: K4J (1.4 , 80-90 LE között) vagy K4M (1.6, 105-115 LE között). Volt több motorváltozat is pontosan, ezeket most nem részletezem.
Ami az egyetlen lényeges különbség a kettő között, hogy a Renault az 1.6-os motort már változó szelepvezérléssel látta el, emiatt sokszor meghibásodik a főtengely jeladó (ebből csak gyárit szabad venni), illetve a mechanizmust mozgató okoskerék is biztosan cserés x km után. Közel sem olyan jó konstrukció ez, mint a BMW Vanosa, a Toyota VVTI-je vagy a Honda VTEC-je.
Ebből én csak 2006 utáni autókat néznék, akkor volt a facelift és sok dolgot javítottak. Típushibája volt ezeknek a generátor, a légzsák elektronika átvezető kábele, a csomagtérajtó átvezető kábele. De ilyen idős autónál nyilván bármi jöhet már. Emellett a beltere nagyon minimalisztikus, az ülések pedig kényelmetlenek hosszabb távon.
Laguna terén, a kettes generációba szintén a már említett 1.6 K4M motort rakták. Ettől feljebb már más motorcsalád jön, amik bonyolultabb konstrukciók (1.8 F4P, 2.0 F4R), nem feltétlen venném ezeket a helyedben. Többek között például a többpontos befecskendezéssel is baj szokott lenni, pedig az volt a F-es motorcsalád egyik nagy újítása. Maga a Laguna egyik kényelmesebb és nagyobb autó.
Fiat Stilo 1.6 103 LE. Kicsit lomha, nagy fogyasztással, ezeket leszámítva jó autó. Itt is facelift (2004) utáni modellt érdemes választani, előtte típushiba volt a motorvezérlő és a gyújtótrafók hibája. Egyéb hibái: zárakat nem kezelték le megfelelően a gyárban és hidegben könnyen befagynak, ülésfoglaltság-érzékelő (emiatt világít kb. az összesen a légzsák lámpa), illetve a klíma belsejében található állítómotorok. Valamennyire ezeket is megoldották a facelifttel, de nem teljes mértékben.
Ez az 1.6 tipikusan az a motor, amit forgatni kell, hogy menjen, szereti is, csak hát tankolni is ennek megfelelően kell. Szerintem a felsoroltakból ezzel járnál legjobban, de hozzáteszem, hogy ez is elmarad a német minőség szintjétől, annak ellenére, hogy bevallottan őket másolták ennek a Stilo generációnak a tervezésekor.
#2
Autószerelő vagyok, ne állj neki magyarázni. BMW-ből a 20-25 éves mai napig futnak az utakon. VW csoportból szintén. Mercedesből szintén.
A franciák meg már rég a bontóban vannak.
Bmw 316-318 e46-okat is néztem de ennyiért nem hinném hogy jó ötlet (101-118lovasak) nem az erő miatt hanem a forma miatt tetszenek.
Vw bora 1.6 hasonló árban jó vétel?
Ferdehátú/szedán akár még kombi is jöhet szóba, első kocsi lenne, nem igazán tartok a nagy autótól. Ti miket ajánlotok? Nem muszáj francia/olasz legyen ez csak az én "kattom" mert tetszenek. Lényeg hogy benzin és legalább 100lovas max 130. Mert ültem 80-90lovas kombiba is és néha érezhető volt hogy elfogyott a szufla😅
Itt a fő kérdés az, hogy mire akarod használni és mennyi pénzed van a fenntartása.
Mert egy E46 318i kicsit mást élményt nyújt, mint egy ugyanannyi lóerős lomha turbódízel kombi...
Normális közlekedésre, munka, ismerősökhöz utazni, kirándulni vagy csak szimplán autózni. Mindenből igazából benzin motoros.
Nem menőzni kell igazából.
Pl az ilyen bmwt a formaterve miatt szeretem mert szép
Figyelj, 700 ezerért vagy kapsz egy alsó kategóriás kisautót, vagy egy felsőbb kategóriás lefingott autót. Utóbbival rosszabbul fogsz járni...
Inkább gyűjts még ugyanennyit és vegyél egy normálisabb autót 1,2 millióért + alap szerviz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!