Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Francia/olasz autó 700ezerig?

Francia/olasz autó 700ezerig?

Figyelt kérdés

Renault megane II (kacsa seggű, szedán/limuzin) 1.6 motorral 700ezer forintig mennyire jó vétel? Nekem tetszetős mind a 2 forma.

Renault Laguna ugyancsak 700ezerig milyen? Csak benzines. Valahogy ennek a formatervezése is tetszetős


Francia/Olasz fronton nézelődök ekkora kerettel mert "fos francia és olasz senkinek nem kell", nem hinném hogy a sztereotípiák valósak lennének illetve nekem formatervre tetszenek. Legalább 1.6 motorost város/pálya használatra.


Esetleg fiat Stilo 1.6 103le autó milyen ennyiért?



jún. 30. 00:40
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%

A sztereotípiákkal kapcsolatban, valóban nem teljesen valósak. Mind a Fiat, mind a nagy francia gyártók (Fiat, Renault, Citroen, Peugeot) technológiai úttörők voltak egykor, és többé-kevésbé még ma is megvan ez a szerepük. Mindannyian nagy, vezető autóipari játékosok, ami nagy szó manapság, mert a márkák többsége már csak tartozik valaki más alá.


Viszont az is tény, hogy ár-érték arányban és hosszú távú megbízhatóságban általában elmaradnak a német és a japán autóktól (nyilván nem az Opelra és a Daihatsura gondolok).


Ha neked ez tetszik, akkor vegyél. Ízlésen felesleges vitatkozni, de pl. a kacsa se.ggű Mégane szerintem elképesztően ronda.


Egy hozzád hasonló kispénzű tulajdonosnak szerintem a kisebb benzinmotorok jöhetnek szóba.


Kettes Mégane: K4J (1.4 , 80-90 LE között) vagy K4M (1.6, 105-115 LE között). Volt több motorváltozat is pontosan, ezeket most nem részletezem.


Ami az egyetlen lényeges különbség a kettő között, hogy a Renault az 1.6-os motort már változó szelepvezérléssel látta el, emiatt sokszor meghibásodik a főtengely jeladó (ebből csak gyárit szabad venni), illetve a mechanizmust mozgató okoskerék is biztosan cserés x km után. Közel sem olyan jó konstrukció ez, mint a BMW Vanosa, a Toyota VVTI-je vagy a Honda VTEC-je.


Ebből én csak 2006 utáni autókat néznék, akkor volt a facelift és sok dolgot javítottak. Típushibája volt ezeknek a generátor, a légzsák elektronika átvezető kábele, a csomagtérajtó átvezető kábele. De ilyen idős autónál nyilván bármi jöhet már. Emellett a beltere nagyon minimalisztikus, az ülések pedig kényelmetlenek hosszabb távon.


Laguna terén, a kettes generációba szintén a már említett 1.6 K4M motort rakták. Ettől feljebb már más motorcsalád jön, amik bonyolultabb konstrukciók (1.8 F4P, 2.0 F4R), nem feltétlen venném ezeket a helyedben. Többek között például a többpontos befecskendezéssel is baj szokott lenni, pedig az volt a F-es motorcsalád egyik nagy újítása. Maga a Laguna egyik kényelmesebb és nagyobb autó.


Fiat Stilo 1.6 103 LE. Kicsit lomha, nagy fogyasztással, ezeket leszámítva jó autó. Itt is facelift (2004) utáni modellt érdemes választani, előtte típushiba volt a motorvezérlő és a gyújtótrafók hibája. Egyéb hibái: zárakat nem kezelték le megfelelően a gyárban és hidegben könnyen befagynak, ülésfoglaltság-érzékelő (emiatt világít kb. az összesen a légzsák lámpa), illetve a klíma belsejében található állítómotorok. Valamennyire ezeket is megoldották a facelifttel, de nem teljes mértékben.


Ez az 1.6 tipikusan az a motor, amit forgatni kell, hogy menjen, szereti is, csak hát tankolni is ennek megfelelően kell. Szerintem a felsoroltakból ezzel járnál legjobban, de hozzáteszem, hogy ez is elmarad a német minőség szintjétől, annak ellenére, hogy bevallottan őket másolták ennek a Stilo generációnak a tervezésekor.

jún. 30. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
1. Jobb ha tudod hogy a bmw-től is tartósabbak a francia autók.
jún. 30. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
45%

#2


Autószerelő vagyok, ne állj neki magyarázni. BMW-ből a 20-25 éves mai napig futnak az utakon. VW csoportból szintén. Mercedesből szintén.


A franciák meg már rég a bontóban vannak.

jún. 30. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

Bmw 316-318 e46-okat is néztem de ennyiért nem hinném hogy jó ötlet (101-118lovasak) nem az erő miatt hanem a forma miatt tetszenek.


Vw bora 1.6 hasonló árban jó vétel?


Ferdehátú/szedán akár még kombi is jöhet szóba, első kocsi lenne, nem igazán tartok a nagy autótól. Ti miket ajánlotok? Nem muszáj francia/olasz legyen ez csak az én "kattom" mert tetszenek. Lényeg hogy benzin és legalább 100lovas max 130. Mert ültem 80-90lovas kombiba is és néha érezhető volt hogy elfogyott a szufla😅

jún. 30. 09:34
 5/18 anonim ***** válasza:

Itt a fő kérdés az, hogy mire akarod használni és mennyi pénzed van a fenntartása.


Mert egy E46 318i kicsit mást élményt nyújt, mint egy ugyanannyi lóerős lomha turbódízel kombi...

jún. 30. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Normális közlekedésre, munka, ismerősökhöz utazni, kirándulni vagy csak szimplán autózni. Mindenből igazából benzin motoros.


Nem menőzni kell igazából.


[link]


Pl az ilyen bmwt a formaterve miatt szeretem mert szép

jún. 30. 10:45
 7/18 A kérdező kommentje:
Szóval nem fontos a BMW. Nem vagyok márka fanatikus
jún. 30. 10:52
 8/18 anonim ***** válasza:
700 ezerből normális autót nem kapsz, ezt azért szögezzük le. Én inkább az alsó-középkategóriás márkákat nézegetném a helyedben. Suzuki, Dacia stb.
jún. 30. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:
Öreg swiftet nem akarok. Volt a családba, szerettem de nem igazán érzem biztonságban magam illetve jól se.
jún. 30. 11:59
 10/18 anonim ***** válasza:

Figyelj, 700 ezerért vagy kapsz egy alsó kategóriás kisautót, vagy egy felsőbb kategóriás lefingott autót. Utóbbival rosszabbul fogsz járni...


Inkább gyűjts még ugyanennyit és vegyél egy normálisabb autót 1,2 millióért + alap szerviz.

jún. 30. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!