Miért nem jó az elektronika a motoron?
Adott egy Derbi Senda DRD SM 50. Motorikusan teljesen jó, de az elektronikája már kevésbé. Alapjáraton terhelés nélkül a vadonat új fesz. szabályzó szépen adja a 13,5V-ot, de ha egy elhanyagolható áramerősségű fogyasztót (jelen esetben a műszerfalat) rákötök, akkor leugrik 6-7V-ra. Gázadásra is max 10-11V-ra megy. Ha az indexet bekapcsolom, akkor a relé csak zúgó hangot ad, a kattogó helyett és az indexlámpák nem világítanak.
Ha egy akksit rákötök a rendszerre, minden megjavul.
Az egyfázisú generátorból kijövő sárga színű vezeték (ami a fesz. szabályzóba megy) viszont összeköttetésbe van a testtel, mivel a multiméter sípol ha a két véget összeérintem. Annyira nem vagyok jártas elektronkában, nem tudom hogy ennek így kell-e lennie.
Ha az utóbbi a hiba, akkor instant állórész csere, vagy van valami javítási mód?
Válaszokat köszönöm!
Akku nélkül ne használd semmiképpen!
Szerintem az a fesszabályzó kuka, 13,5V töltőfeszültség alacsony. 14-14,4V között kéne lennie. Vagy kábeltörés van valahol.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!