Újabb autó paradoxon?
2006-os modell 300.000 KM-ben
vs
2013-as modell 200.000 KM-ben.
Az intuitiv gondolat az lenne, hogy mivel újabb az autó és kevesebbett futott kevesebb gond lesz vele, azonban ez valahogy nem hangzik reálisan. Inkább, mivel újabb ezért drágább a fenntartása mert nem csak, hogy több cucc van az újabb generációs modellben de drágábbak a cserealkatrészek ezért drágább lesz fenntartani, mint a régit. Igaz ez?
Nincs itt semmi feloldhatatlan ellentét. Nem mindenki egyforma mértékben hasznàlha a kocsit.
Volt egy képes vicc. Valami hasonló 15 éves autó 50 km, gyári gumi stb.
És aztán a rajzon: egy icipici sziget világítótironnyal ès s kocsival.
Ez szerintem nem akkora különbség sem évjáratban, sem km-ben, hogy egyértelmű választ lehessen adni. Állapot függvénye. Egy jól karbantartott 2006-os 300.000 km-est nem biztos, hogy lecserélnék egy lerúgott, bizonytalan előéletű behozott, sokadik tulajos 2013-es 200.000 km-esre.
Annak idején egy 2005-ös 360.000 km-est (10 évig nálam, a km-ek nagy részét is én toltam bele) cseréltem le egy 2018-as újonnan rendelt 0 km-esre. És még erre se állítom, hogy olyan drasztikus ég és föld különbség lett volna. Sem a szervizek gyakoriságában, sem minőégben.
Autó és autó között van némi különbség.
Lehet a 2006-os valami gagyin tervezett bajhalmaz(pl egy láncos ecotec opel), az újabb meg pl egy dacia duster, ami faék egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!