Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motoros "A" korlátlan jogsi...

Motoros "A" korlátlan jogsi gyakorlat, hogy haladtatok az órákon?

Figyelt kérdés
Elvileg 5 alkalom van a vizsgáig, egyenként 2 óra. Egy másik tanulóval együtt sosem ültünk még motoron, ezért csak a bólyás pályán kívül köröztünk, szoktuk a motort, a váltót, gyakorolgattuk a motor bedöntéses kanyarodást. Oktató szerint jól mentünk, de azért innen még elég messze van a bólyák közti vizsga szintje. Nektek hogy ment, miket gyakoroltatok az órákon? Vizsga tényleg nehéz, vagy csak gyakorlat nélkül tűnik annak?

jún. 17. 13:57
 1/7 anonim válasza:
Nekem jól ment, de már akkor rég volt saját motorom.
jún. 17. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Sok múlik az oktatón, én sajnos elég rosszat fogtam ki, szinte semmi gyakorlati segitséget nem adott. Viszont már az első órán a vizsgafeladatokat gyakoroltam, de nem adott alám egyből korlátlan gépet,elsőre csak 125-öst, és fokozatosan kaptam nagyobb motort, úgy 3-4 alkalom után ültem először 600-as, nagy A-s mocin.

Szerintem elég necces, és sokaknál kevés 10 óra rutinra,így szerintem elpocsékoltatott veletek az oktató 2 órát, ami helyett nyugodtan gyakorolhattatok volna, hiszen 3 vizsgafeledatot kell megtanulni, plusz egy 8-ast is kell tolni a vizsgán, illetve van szóbeli is. Erre mondta az én oktatóm,hogy azt nekem nem fogja elmondani, hanem nézzem meg a youtube-on 😡

jún. 17. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Mi is 125-ösön kezdtünk, félidőnél átültünk egy A2-esre, majd az utolsó fél órában egy 600-asra ültetett át. Így nem éreztem hasztalannak azért.

Nekünk az iskola korrektül megoldotta, szerveztek egy ingyenes nulladik, műszaki gyakorlati órát, ahol egy motoron elmutogattak mindent élőben, és papíron is kiosztották a tételeket. Nem csodálkozom, a rendes oktatáson erre biztos nem lenne idő.

jún. 17. 18:35
 4/7 anonim ***** válasza:

Hát, én mivel sosem ültem motoron, alapból elmentem egy kétnapos bevezető tréningre, hogy egyáltalán megtudjam, érdekel-e. Nálunk a kétórás rutin gyakorlóra bárki jöhetett, akin volt normális lábbeli, hosszúujjú, zárt ruhában jött, minden mást igény szerint adtak. Volt, aki úgy jött rutinórára, hogy van jogsija, vagy nem is akar, csak motorozgatna picit.

Nálunk alapból az volt, hogy 250-essel kezdett mindenki. Ha azzal ment 10x egymás után hibátlanul minden pálya, akkor ülhettél az 500-asra. Ami még A2 kategória, de sokan itt mondták, hogy maradnak a 250-en és elég az A2 jogsi. Na, ha az 500-as sorkettessel kikapcsolt ABS-szel is ment a pálya hibátlanul 2 órán keresztül... akkor ülhettél a jócskán fojtott sornégyes 600-as motorra. Ami az 500 sorkettőhöz képest gyakorlatilag már magát vezette. Azzal pár óra, és vizsga. Nem számolta senki az alkalmakat meg az órákat, vizsga reggelén aláírtuk a kamukartont. Azt vették figyelembe, hogy csak akkor vizsgázhat az ember, ha álmából felkeltve is tuti át tud menni a vizsgán. Forgalmin is ez volt, mondták, hogy felőlük ha valaki már régóta vezet autót és van közlekedési érzéke, ők fele óraszám után engedik vizsgázni, de nem engednek olyat vizsgázni, akin nem látják, hogy nyugodt lelkiismerettel elengedik a kezét úgy, hogy nem fogja megölni magát a közeljövőben.

A motorozás egy életre szóló tanulás. Kaszkadőr meg versenyző ismerősöm sem állítja, hogy ő tud motorozni, csak ők jobban tudnak sokaknál, de pont ezért tudják, hogy még mennyi mindent nem tudnak. Ha motorozni akarsz, ne számold, hány órát kell venned, mert amúgy ruházatra, bukósisakra, benzinre meg szervizre úgyis annyit fogsz költeni, hogy ahhoz képest tök mindegy, hogy 10 vagy 20 vagy 30 rutinórával lett jogsid.

jún. 17. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
"Nekünk az iskola korrektül megoldotta, szerveztek egy ingyenes nulladik, műszaki gyakorlati órát, ahol egy motoron elmutogattak mindent élőben, és papíron is kiosztották a tételeket. Nem csodálkozom, a rendes oktatáson erre biztos nem lenne idő." Minket meg nem engedtek rutinvizsgára, amíg nem csináltuk meg a Safety-Hungary 2 napos alapozó képzését, amit amúgy minden frissjogsisnak kötelezővé tennék. Ott az első nap délelőttjének a nagy része konkrétan erről és többről szól. Ami jogszabályilag kötelező a motoros jogsihoz, az a gyakorlatban édes kevés, szinte nulla.
jún. 17. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Autós tapasztalatokból kiindulva sejtettem, hogy a jogsi önmagában keveset ér. A safety-hungaryt többen ajánlották már, egyetlen bajom, hogy nem pesti vagyok, így a jogsit nem tudom náluk csinálni. Az alapozó képzésük viszont szimpatikus, tervezem, hogy egy pesti úttal egybekötve benevezek rá.
jún. 17. 22:08
 7/7 anonim ***** válasza:
Ismerek olyat, aki Székesfehérvárról járt fel. Nekem Újbudáról is azért jó kis túra volt a teljes felszerelést vinni magammal az órákra. De pl. nem tudom hová valósi vagy, Komárom-Esztergom megyében asszem Tatabányán is van egy motoros iskola, aminek a vezetője Safetyhez jár és hasonló filozófiával oktat. Na meg legyen meg a jogsi. Apám sem pesti, és amikor először safety tréninget kapott karácsonyra, még Debrecenben sem voltak ott, neki kaland, hogy felautózik Pestre 1-2 tréningnapra, aztán meg haza. :) Én a Safety-nél csináltam a jogsit is, meg szinte minden tréningen túl vagyok, de azért a közút sokszor más. Más tréningre nem mennék sok különböző okból kifolyólag, de azért ez sem a szent grál. Tök oké akárhol akárhogy jogsizni, aztán később fejlődni. Csak a Dudor Fonák videókat kerüld, mert attól konkrétan hülyébb leszel.
jún. 17. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!