Vegyek új autót? Milyet?
Nekem az autók szenvedés, utálnak. Most lett megcsinálva a régi Swiftem motorja kb. fél éve.. erre olaj lámpa kivillant, de ez már az utolsó csepp, már úgy voltam, hogy megláttam megálltam vele és felszálltam a buszra be se zártam, van egy Sharanom és az is ravágtam összesen eddig 2.3 milliót 2 év alatt és nem ám azért, hogy nagyom szép legyen, hogy legyen induljon ne tiltson le, klíma jó legyen.. erre nem jó holnap szabadnapos leszek és arra gondoltam bemegyek és veszek új autót hitelre, eddig mindig elleneztem, de elvitték a kocsik a pénzem , kisemmiztek. Úgy álltam hozzá " na akkor jó lesz az adagoló, az utan nem lesz baj, jó lesz a turbó, az után semmi, hmmmm kormánymű hiba, se baj még ez az utolsó" aztán elcsesződik a csapágy, akkor kétifék, akkor most nehezen indul... akkor eltört a főtengely, akkor új motor.. akkor most minden jó... MINDEN JÓ egy telibeb4szott 1!!! EGY!!!!! Hónapig!! Komolyan utálom! Elégetném.
Kollégám meg vett egy Vitarát havi 100 ezer és boldog 7-8 évig fizetni és nagyjából ennyi.
Szégyen vagy sem kizsebelt mind két kocsim.. és minek kettő? Mert megbízhatatlan az egyik s másik is és kocsi nélkül nem maradhatok napi szinten kell.
Mit javasoltok?
Havi 100 nem kevés egy autóért ha 7-8 évig kell fizetni. A vitarat nem ismerem hogy mennyire megbizhato de vezettem és nekem nem tunt minosegi autonak, raadasul eleg gyenge is.
A toyotaval viszont nem lehet melleloni. Dragak de nagyon megbizhatoak.
Azt azért ne gondold, hogy ha új autót veszel, azzel soha semmi gond nincs és nem is lehet!
Én pont fordítva voltam a fenti történeteddel kapcsolatban. Használt, akár régi 300.000+ km-es használt kocsijaimmal nagy gond soha nem volt. Kb rutin karbantartások, meg kopóalkatrészek cserése és ennyi. Út mellett seha nem hagytak. Aztán támadt nekem is egy ötletem, hogy mivel sokat autózom, legyen egy vadonat új. Megrendeltem, kifizettem. (Én mondjuk hitelt új autóra se vettem és nem is vennék fel. Addig nyújtóztodom, ameddig a takaróm ér. De ez most nem lényeg.)
Ennyit még egy használt kocsivalsem szívtam. Pár tízezer km-rel már szét kellett borítani az egész motort. De fényszóró, lendkerék probléma is volt. És oké, hogy ott a garancia. Nem nekem kellett a milliókat kifizetni a javításokra. De akkor is bosszúság: munkahelyen folyton szabadságot kérni emitt. Mert a kocsit már megint szervizbe kell vinni. Napokra otthagyni, érte menni... addig meg ha nem csak otthon üldögélnék, buszozni, vagy taxizni, mikor sok milliót adtam ki egy eszközre, amiek elvileg az lenne a rendeltetése, hogy cipeljen, de csak a szervizben álljon állandóan.
Van aki nem ért a használt autó vásárláshoz. Vagy az autó üzemeltetéséhez: a hibák felismeréséhez, de főleg a jó szerelő kiválasztásához.
Ez egy adottság, el kell fogadni. Ezért a kérdező szempontjából semmit sem érnek azok a kommentek, amikor valaki leírja, hogy neki mennyire beváltak a használt autók.
"Vegyek új autót? Milyet?"
Ha a legfőbb szempont a megbízhatóság, akkor vegyél egy új, alapmotoros (a tipuson belül a legkisebb teljesítményű) autót. Egy régen bevezetett konstrukciót, ami nem szerepel a kerülendő autókról szól cikkekben. Ha találsz ilyet, akkor lehetőleg szívómotoros benzinest.
Nekem egy 1.3-as 8 szelepes 22 éves Fiestám van. Újonnan vettem. Alig volt vele baj a 22 év alatt. Önindító felújítás, bontott generátor, 1 lambdaszonda, elöregedett műanyag termosztátház, elromlott fényszóró állító motor. Csak festékjavítás miatt éjszakázott szervizben. És mindig hazahozott. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!