Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg annyira rosszak a...

Tényleg annyira rosszak a PureTech motoros háromhengeres benzinesek, mint a hírük?

Figyelt kérdés
[link]
jún. 16. 06:08
A kérdező szavazást indított:
igen
nem
11 szavazat
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Igen. Teljes csőd az a motor, még kiemelkedő odafigyelés mellett is egy időzített bomba, 50-50 hogy túlél-e 100 ezer kilométernél többet. Ennél még a szintén szar Ford 1.0 Ecoboost is jobb, mert ott legalább precíz olajcserékkel és 90-100 ezernél lecserélt szíjjal igazából kihúzható az élettartam, de a Puretech az egy veszett ügy. Csinálhatsz bármit, szarik rá, ugyanúgy tönkremegy.
jún. 16. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Még attól is rosszabb, aki annak a motor tervezésében részt vett, börtönben a helye.
jún. 16. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Hát lehet, egy szétkorhadt f astrával 5x messzebb eljutsz, 100ezer ft vételárból.

Ez az olajban futó vezérműszíj nem tudom milyen mérnök agyából született meg.

De szerintem a csávó már gondolkodik az olaj nélküli motorokról, vagy amiben nincs főtengely, vagy simán hungarocelből van a motor.

jún. 16. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
100%

A legfőbb gond az, hogy nem jó kasztniba lett beletéve ez a motor.

A hétszemélyes mamataxik kifejezetten megérzik a motor konstrukciós hibáját, hiszen a sok rövidtáv miatt üzemanyaggal fehígult motorolajban futó szíj kifejezetten ki van téve az üzemanyag káros hatásainak. Először megrepedezik és megdagad a szíj, amit a gyártók jelenleg garanciában cserélnek. Később a szíj darabkái elkezdenek leválni, és eltömítik az olajpumpa szűrőjét. Gyakori, hogy indítás után a motor már jelzi, hogy alacsony az olajnyomás. Aki nem figyel erre, könnyen kockáztat egy komplett motorcserét, felújítást.

A 150 ezer km vagy 10 év csereperiódusra tervezett szíjakat általánosságban véve 20-50 ezer km és 2-4 év között cserélni szükséges.

Oké, de van-e megoldás rá? Egyelőre nincsen, és közel sem biztos hogy lesz rá megoldás. Hallani már olyat, hogy a Stellantis kiterjesztené 10 évre a garanciát ezekre a szíjakra, de közel sem biztos hogy ez így is lesz.

A motornak ezenkívül gyenge pontja a szelepfedél is, 40-50 ezer km-t futott autók nyakalnak be 1 liter olajat 4-5 ezer km alatt, amire gyárilag a komplett szelepfedél csere a megoldás.

jún. 16. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
jún. 16. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
jún. 16. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
jún. 16. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

"közel sem biztos hogy ez így is lesz"


Fene tudja mikor jöttek rá, de bizonyíthatóan már 2017 óta tud a problémáról a PSA, azaz 7 éve minimum. Ha eddig nem léptek semmit, akkor nem is akarnak, nem is fognak. Gusztustalan hányinger cég, a vezetőség meg egytől egyig mindegyik köztörvényes bűnöző.

jún. 16. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Tehát marad a dízel verzió, ha ebben a márkában gondolkodom. Az elektromos nem jó nekem, mert nem tudom hol tölteni és hosszabb távokat is kell mennem időre, a hibrid pedig nehéz.
jún. 18. 04:17
 10/10 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
Az a baj, hogy a dízel sem jobb, abban meg az adblue rendszer a gyenge pont.
jún. 18. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!