Mennyire tartós az új daciákba kérhető benzines Tce 90 háromhengeres motor?
Biztos hogy kibirja.
Ha nem bírja ki, az nem a 3 henger miatt lesz.
Ezeknek a háromhengeres mini lökettérfogatú turbós motoroknak a tervezésekor nyilvánvalóan nem az élettartam volt a szempont, legfeljebb annyiban hogy lehetőleg a garanciaidőt bírja ki valahogy. Életszerűtlen és értelmetlen környezetvédelmi előírásokkal belekényszerítették a gyártókat ezekbe az eszement megoldásokba, ez egész downsizing mánia oka hogy a legtöbb gyártó csak így tudta hozni az előírt kibocsátási normát (illetve még így sem, mint tudjuk...)
Szóval az élettartam kb. az utolsó gondja volt a tervezőknek mikor ezek a motorok készültek, elfelejtheted a régi szép időket amikor egy jó motor megfelelő karbantartás mellett megbontás nélkül elment félmilliót. Ez ma már nem erről szól.
Én speciel egy fillért sem vagyok/voltam hajlandó adni ezekért az egyliteres fűnyírómotorokért, megrögzött németpártiként ezért vettem végül Mazdát, kétezres szívó négyhengeres 120 lóval, ennek még elhiszem hogy a gari lejárta után is kitart.
Se arról nem hallottam soha, hogy ezek a pici motorok beadnák a kulcsot 100-200 ezer km után tömegével típustól függetlenül (a Ford motorjaival volt probléma), se arról, hogy 2 év múlva szétrothadna egy új Dacia.
A motor lökettérfogatától független az, hogy egy motor betegágy lesz-e, vagy sem.
Amit javasolnék: városi használatra nem optimális egy turbós motor, akár benzines, akár nem, akár "kicsi" térfogatú, akár nem (nem mintha egy 1400-es, vagy 1600-os bármiylen szempontból ne lenne ugyan úgy kicsi), továbbá ezeknél tényleg figyelj a 10 ezer km-es és évenkénti olajcserére, mert a turbón fog kiütközni először, ha hanyagolod.
#8 Azért ajánlanám a márkaforumokat, az 1.6-os Tce kivételével minddel van/volt baj 100e km előtt.
Illetve egy új garis autónál, ahol 2év/30e km a szervíz ciklus, senki nem fogja 10e kmenként elvinni olajcserére. (főleg ha céges vagy 3-4év után úgyis lecseréli)
"Illetve egy új garis autónál, ahol 2év/30e km a szervíz ciklus, senki nem fogja 10e kmenként elvinni olajcserére. (főleg ha céges vagy 3-4év után úgyis lecseréli)"
Akkor ő az idióta, ez van.
"#8 Azért ajánlanám a márkaforumokat, az 1.6-os Tce kivételével minddel van/volt baj 100e km előtt."
És a többi mind 900 köbcentis? Az 1,6-os rakható bármilyen Dacia-ba? Akkor meg mi köze van a kérdéshez? Csak az 5 literes szívó V8 lesz a jó, mert azzal soha semmi baj nincs? Mondjuk ha már ajánlod, akkor linkeld be, mert kíváncsi vagyok komolyan. Bár őszintén szólva arra sokat nem adnék, hogy van 3 kommentelő az x ezer / tízezer vásárlóból, akinél idő előtt kipurcant a motorja.
A felgyulladó BMW dízelektől miért nem fél senki? A pár tízezer km után kokszosodó "nem kicsi" Hyundai-Kia motoroktól miért nem félnek? (Mondjuk minden másik gyártó turbós motorjával ugyan ez a helyzet, ha városban járnak vele napi 15 km-t.)
Rohadtul nem a "kicsi" turbós motoroktól kell félni, hanem a hozzá nem értésből vagy pénzhiányból fakadó elégtelen karbantartástól, meg azon gyártók h..lyeségétől, akik képesek 2 éves, meg 20-30 ezres olajcsere periódusokat megadni.
Valaki írta, hogy nem merne ilyen 1 literes turbósból 15 éveset venni... hát váó, én 15 évesen semmilyen turbófeltöltős motort nem mernék venni, tök mindegy hogy 1, 2, vagy 3 literes, meg jó ég tudja hány hengeres.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!