Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Több autógyártó is úgy döntött...

Több autógyártó is úgy döntött hogy mégis fejleszt még belsőégésű motorokat. De hova lehet még fejleszteni őket?

Figyelt kérdés

Benzinesnél is már van közvetlen befecskendeés és turbó, a hagyományos szívóbenzinhez képest már manapság is sokkal jobb a hatásfokuk.

Vajon lehet még mit fejleszteni rajtuk, hogy adott fogyasztásból nagyobb teljesítményt és kisebb károsanyag-kibocsátást érjenek el?



2024. jún. 15. 12:52
 1/10 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
69%
Ha ezt tudnám, akkor valami gazdag mérnök lennék.
2024. jún. 15. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Az üzemanyag levegő keverék javítása. A változó sűrítési arányú motorok elterjedése. A szükséges technika egyszerűsítése.

A változó szelepvezérlés fejlesztése.

Az atkinson motorok fejlesztése.

A motor tömegének csökkentése.

Az égéstérben zajló folyamatok pontosabb kézbentartása.

2024. jún. 15. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
39%
Igazából már sehova nem lehet fejleszteni nagyon. volt egy korszak amikor kb teljesen jóra lettek fejlesztve, na azóta az eu a hülye regulázásaival csak ennek tesz keresztbe, és kell mindenféle baromságokat kitalálni ami miatt valamiből kevesebbet bocsát ki csak mert az eu elefántcsonttoronyban ülő hülyéi szerint attól hal ki a bolygó. :D
2024. jún. 15. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
77%
Amíg 100 ezer km alatt is kell még autót szervízbe vinni, addig még van tér a fejlődésre.
2024. jún. 15. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
69%

#4 az nem fog fejlődni, lévén már nem a mérnökök tervezik a motorokat hanem a marketingosztály, meg a gazdasági részleg..

"Aha? mi az a minimum anyagvastagság, ami tartósan működik? Ennyi? oké, akkor menjetek ez alá egy kicsivel, és meg is vagyunk.." Valahogy így működik.

2024. jún. 15. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

5.

Nem minden motorprobléma anyagvastagságra vezethető vissza.

2024. jún. 15. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Vélhetően a fő irányvonal már nem az lesz, hogy a hatásfokot növelék hanem az, hogy a káros anyag kibocsájtást csökkentsék. Erre még azért van lehetőség bőven - legegyszerűbb pl. további szűrők beépitésével.


Ezek azok a fejlesztések, amitől csak drágább lesz a kocsi, jobb meg nem...

2024. jún. 15. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
54%
#6 ez tény, sok a felhasznált anyagok minőségére is, lévén euban egy csomó eljárás, vagy anyag tiltott, lassan a kínai áru emiatt lesz minőségibb, mert ott még tojnak ezekre, ott még meg lehet csinálni.
2024. jún. 15. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 nemaRendőrség ***** válasza:

Kisebb motorok (500c városi cirkálónak ami soha nem megy 55 felé elég)

Én mondjuk örülnék ha nem kéne évente/10e km-enként olajat cserélni a kocsiba, ezzel is lehetne foglalkozni.

Halkabb motor (szintén városi használat miatt)


Meg ugye van egy csomó olyan dolog is a motoroknál ami a drágában benne van, az olcsóban nincs. Ezeknek a költséghatékony kidolgozása


E15-E20+ kompatibilitás

2024. jún. 15. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Szolovjov ***** válasza:
33%
Euro4 után már csak visszafejlesztés zajlik. A mai motorokban 200 ezer már soknak számít. A régiek ennyinél lettek bejáratva.
2024. jún. 16. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!