Több autógyártó is úgy döntött hogy mégis fejleszt még belsőégésű motorokat. De hova lehet még fejleszteni őket?
Benzinesnél is már van közvetlen befecskendeés és turbó, a hagyományos szívóbenzinhez képest már manapság is sokkal jobb a hatásfokuk.
Vajon lehet még mit fejleszteni rajtuk, hogy adott fogyasztásból nagyobb teljesítményt és kisebb károsanyag-kibocsátást érjenek el?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az üzemanyag levegő keverék javítása. A változó sűrítési arányú motorok elterjedése. A szükséges technika egyszerűsítése.
A változó szelepvezérlés fejlesztése.
Az atkinson motorok fejlesztése.
A motor tömegének csökkentése.
Az égéstérben zajló folyamatok pontosabb kézbentartása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 az nem fog fejlődni, lévén már nem a mérnökök tervezik a motorokat hanem a marketingosztály, meg a gazdasági részleg..
"Aha? mi az a minimum anyagvastagság, ami tartósan működik? Ennyi? oké, akkor menjetek ez alá egy kicsivel, és meg is vagyunk.." Valahogy így működik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5.
Nem minden motorprobléma anyagvastagságra vezethető vissza.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vélhetően a fő irányvonal már nem az lesz, hogy a hatásfokot növelék hanem az, hogy a káros anyag kibocsájtást csökkentsék. Erre még azért van lehetőség bőven - legegyszerűbb pl. további szűrők beépitésével.
Ezek azok a fejlesztések, amitől csak drágább lesz a kocsi, jobb meg nem...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kisebb motorok (500c városi cirkálónak ami soha nem megy 55 felé elég)
Én mondjuk örülnék ha nem kéne évente/10e km-enként olajat cserélni a kocsiba, ezzel is lehetne foglalkozni.
Halkabb motor (szintén városi használat miatt)
Meg ugye van egy csomó olyan dolog is a motoroknál ami a drágában benne van, az olcsóban nincs. Ezeknek a költséghatékony kidolgozása
E15-E20+ kompatibilitás
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!