Mit jelent valójában az olajfogyasztás?
Tudom azt hogy vannak egyes motor tipusok amik gyárilag is “eszik” az olajat, olajcserénként 1 dl-től egészen 1-1,5 l ig is akár.
A régi autók motorja úgymond kopott, ezt is megértem.
De valójában hogy is fogy el az olaj? Bejut az égéstérbe és elég? Vagy kifolyik?
Mi mondható normális fogyasztásnak egyébkent ?
Köszönöm a válaszokat! :)
Elnézést a bugyuta kérdésért, csak nem értem hogy hogy is van ez.
Vw 1.4 benzin 16v-nél hallottam hogy gyárilag 1 litert benyelt olajcserétől cseréig. Ez valóban igaz volt?
Továbbá, elfelejtettem…
Ha pl 5w40 helyett 10w40-et ontok mi tortenhet?
Fogyni sokféleképp fogyhat.
Az legrosszabb igen, ha kopott bejut apránként az égéstérbe.
De elmehet szelepszárszimmeringnél, fötengely mellett, vagy tipikusan a turboknál szokott még elmenni.
De vannak pl. a régi G60.as motorok, ami egy mechanikus spirálkompresszorral megy, aminek a mozgórésze 3000-res mostofordulatnál 6000-rel "rezeg", és a közepén 2 szimmering tartja bent az olajat a tengely csapágyánaál. Na ott nincs az a szimmering, ami ne engedne át némi olajat.
Persze szivároghat máshol is öreg autóknál, de azt általában látni.
Általában amelyik "eszi" az olajat, az azt jelenti, hogy elégeti. A henger fala olajjal érintkezik, a dugattyún található olajlehúzó gyűrű feladata pedig ennek az olajrétegnek az eltávolítása a henger faláról. Normál esetben ez jól is működik és az olajfogyasztás effektív nulla (azért "effektív nulla", mert teljesen elhanyagolható az olajfogyasztás mértéke, olyan kevés hogy két olajcsere között észre sem veszed, hogy fogyott belőle, azonban az olajfogyasztás SOHA sem nulla). Viszont van két kivétel:
1. Ahogy te is írtad, kopásból származó problémák miatt az olajlehúzó gyűrű már nem látja el megfelelően a feladatát, nem húz le elég olajat a henger faláról, ezért ez az olaj terjeszkedés ütemben leég.
2. Gyárilag fost tervezett a gyártó és már gyárilag sem úgy dolgozik az olajlehúzó gyűrű, ahogy kellene. Gyártói hanyagság.
Hogy mi a normális fogyasztás? Ez a leírtak alapján mindig is egy éles kérdés volt és sosem értettünk egyet. Sokakat látok itt olyat írni, hogy "á az még rendben van, az normális, mert a gyártó szerint az belefér". Oké, de a gyártó szerint azért "fér bele" pl. 1 liter olajfogyasztás X km alatt, mert egy szart tervezett, már gyárilag is eszi az olajat, tehát ez a gyári állapota. Ezért hívják normálisnak. De szerintem meg k*rvára nem normális az, ha ilyen hulladékot ad ki valamelyik gyártó a kezei közül.
A valóban normális az az, ha nem kell, vagy csak nagyon minimálisat kell rátölteni két olajcsere között. Enyém például 16 éves, 194 ezer kilométerrel, ráadásul Opel Ecotec, ami a sok totalcar-os fotelszakértő szerint zabálja az olajat. 8-10 ezrenként cserélem az olajat, ezidő alatt a nívó feléig sem megy le az olajszint, tehát nem kell rátölteni két olajcsere között, vagy max minimálisat, ha valakit zavar, hogy nincs maxon a szint. A 23 éves F Astrám annak idején még ennyit se fogyasztott 170 ezer kilométer után. Ez a normális. Ezen kívül engem k*rvára nem érdekel, hogy a gyártó mennyit tart elfogadhatónak. Ha ennél többet fogyaszt, az szar és nem normális. Ez kb. olyan mintha egy orvos műtét után beírná a jegyzőkönyvbe, hogy "műtét közben megbotlottam és kivágtam szikével a páciens szemét, tehát jobb szemére vak, de mostantól számára ez a normális". Nem, ez nem normális. :DDD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!