Miért jó így vezetni?
Kertvárosi környéken lakom: sarok telek, sok kis párhuzamos utca egymás mellett. Viszont a mi utcánkban viszonylag jó az aszfalt, a többi párhuzamos utca a szokásos kátyús, foltozott, gidres-gödrös.
Ennek az a következménye, hogy a hátsóbb utcákban lakók, mind előttünk járnak el, itt fordulnak be. Nagy a forgalom a csendes külvárosi, város széli környékhez képest, kb fél percenként követik egymást az autók.
Nem állítom hogy mindenki, de nagyon sokan csinálják, hogy befordulás után padlógázt nyomnak, ordít ezerrel a motor, csikorognak a kereke. Jól kigyorsítanak, aztán a 300 méteres utca végén meg hatalmasat fékeznek.
Ez mire jó? 24 éve vezetek jómagam is. Jelenleg két autóm van. És nem is valami varróképmotoros kis gyenge öreg fostaligák. De egyrészt sosem voltam annyira a pénztárcám ellensége, hogy feleslegesen égessem az üzemanyagot. Másrészt egy autómat se utáltam ennyire, hogy akár hidegen is kinyomom a szemét, nem számít semmi alapon, had kopjon, had fogyjon rajta minden. De még munkahelyi céges autókkal, amiket nem én szervizeltetek, se bántam soha így.
Ez mire jó? Mit lehet folyamatosan élvezni a rendszeres padlógáz-satufék vezetési stíluson? Mert azt nem gondolom, hogy mindenki folyamatosan a kórházba siet, mert épp haldoklik. Mennyit nyer azon a 300 méteres szakaszon, 2 másodpercet?! Szűk, keskeny kis utca. Vannak kisgyerekek, háziállatok is az útra tévedhetnek. A zajról nem is beszélve. Az ilyen ezekbe nem gondol bele?! Értem én, hogy nem mindenki szeret papásan vezetni, de az miért ilyen környezetben éli ki magát? Ott az autópálya, vagy még jobb, ha kibérel egy zárt versenypályát. Ott nyomhatja nyugodtan, nem kímélve a technikát és senki által nem zavartatva kiélheti az ilyen hajlamait. Én is vettem részt már ilyenen, nem a levegőbe beszélek.
Ugyanez városban: egymás után vannak pár száz méterre a lámpák. Nem ám, hogy kitapasztalná türelmesen a zöldhullámot és folyamatosan lehetne haladni! Ehelyett már piros-sárgánál üvöltő motorral kilő, nyomja neki mint süket a csengőt, aztán hatalmas fékezés a következő piros lámpánál. Én meg ugyanúgy ott vagyok mögötte, csak nagyjából egyenletes tempóval haladok. :D Miért jó az ilyen vezetés? Komolyan nem értem mi az előnye, mit lehet vele nyerni...
Addig tötymörögnie kellett, most élvezkedik.
Vagy a sarkon lakik a kiszemelt csaj.
Vagy mindkettő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!