Az miért van főleg régebbi autóknál, hogy az önindító hangja olyan mint valami régi ruszki kávédaráló?
10 igen, felnött egy generáció, aki csak "mi" meg "ti"-ben tud gondolkodni.
Volt már ilyen a szüleink/nagyszüleink idejében, csak akkor ezt úgy mondták állítólag, hogy "aki nincs velünk az ellenünk van".
"természetesen nem gondoltam komolyan, de tök jellemző, hogy ti igen."
Dehogy. Még le is írtam, hogy milyen kontextben vicces.
Érdekes, hogy némely hozzászólónak milyen rugóra jár az agya?!
Pl. van, aki egy rövid kérdezz-felelek után, képes eljutni, a hangos önindítótól, a generációs problémákig. 😁
13.
Nem ő, hanem én, de akkor másnak is feltűnt úgy látszik.
Amúgy egy utalás volt részemről arra, hogy igenis sokszor oda nem való, alulméretezett, máshonnan átemelt, sufnituningos vagy egyszerűen csak siralmas minőségű alkatrészek kerültek a cuclista kocsikba, tényleg lehettek olyan alkatrészek - ha nem is az önindító - ahol ilyen szintű spórolással kerültek be elemek, mintha önindítóként egy kvdaráló motor lett volna beépítve. Ennek semmi köze a generációs különbségekhez.
14 a ruszkikra inkább a durva túlméretezés volt a jellemzö, nem a siralmas anyagminöség. Apám ladájának a villáskulcsai a mai napig nem terpesztenek, meg nekem az elsö simsonomnak a kulcsai is megvannak.
Egyébként volt egy gazda ismerösöm, akinek régen ladája volt, arra esküdött, hogy olyan amilyen, az mindent kibír. Késöbb 98 körül próbálkozott, több mindennel, majd egy 124-es mercinél állt meg, mert az bírta ki azt a használatot a nyugatiak közül (nyilván nem a kényelem meg a kidolgozás volt neki a szempont).
Ez elment neki 450 ezret, majd még utána tanyán belül jó volt "tarktor helyett" pár évig.
Jól látod #15!
Pl. japán autók motorjait nem lehetett fúrással felújítani, mert nem volt miből leszedni, annyira vékony volt a blokk fala. Ezzel ellentétben a lada motoroknál a gyári leírás hivatalosan 3(!) javítólépcsőig engedte a motorok felfúrását, sőt ezekhez a munkákhoz árultak gyári túlméretes dugókat gyűrűket is.
Vagyis nem spóroltak az anyaggal.
A másik, a gyakran emlegetett minőségi kifogások esetében is rezeg a léc. Csak egyetlen példa: a lada féktárcsa hiába ezer+1 alkalommal felforrósodik, de visszhűlés után ugyan olyan hibátlanul végzi a dolgát.
Ehhez képest sokkal többet dobtunk német, olasz, japán, stb. féktárcsákat a kukába, a melegedéstől eredő végleges -és helyrehozhatatlan- deformáció miatt.
17 tényleg elöbb megvesznek egy pár éves német autó mint egy 30 éves ladát? Nem mondod? :DDDD
Egyébként légy erös:
Kiváncsiságból beállítottam hasonló korú astrákat, csak 1-2 nagyon egyedi mozog ilyen árban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!