Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A garancia idotartam alatt...

GuestUser kérdése:

A garancia idotartam alatt miket kellett javitani az uj autotokon?

Figyelt kérdés
Gondolom az a ritkabb eset hogy letelik az 5 vagy 7 ev es az auto az eves kotelezo szervizelesen esetleg teli-nyari abroncs átszerelhetesen volt csak a markaszervizben. Konnyen mentek a garanciális problemak javittatasa? Markat is irhattok. Koszonom

jún. 11. 01:57
 1/8 anonim ***** válasza:
Semmit. Kötelező szervizek voltak csak.
jún. 11. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nekem se kellett semmit.
jún. 11. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Gumit én nem márkaszervizben szereltettem. Az éves szervizeken kívül elég sok garanciális probléma volt. De lehet ez csak egyedi eset:

1. A kuplung nagyon magasan fog és nagyon hirtelen, nehéz adagolni. A márkaszerviz szerint ez nem probléma, ez ilyen, szokjam meg. Megszoktam. Viszent szervizben a mai napig mindig szólok, hogy mikor állnak be a szerelőállásra, akkor figyeljenek erre induláskor. Mindig nagy mellénnyel legyintenek csak, hogy ó bízzam csak rájuk, már vezettek nem egy-két autót, fel vannak készülve. Ennek ellenére az esetek 100%-ában bakkecskézés és lefulladás (biturbó dízel, tehát nyomatékból nincs hiány!) az eredmény. Ez a mai napig nemoldódott meg. Hozzászoktam.

2. Enyhe fékezéskor visít a fék. Látatlanban rávágták, hogy kemény a fékbetét, szokjam meg. Majd ha lekoptatom, raknak rá puhábbat. Egyelőre nem koptattam le. Fékezéskor olyan az autó, mint valami öreg Wartburg.

3. A bal oldali B oszlopban időnként idegesítően berezonál valami. Ami megütögetve időlegesen elhallgat. Márkaszerviz válasza: nem tudnak vele mit csinálni, ez ilyen. Hasonló az eredmény a jobboldali A oszlop műanyag burkolatával. Az csak csálé, nem párhuzamosan fut a szélvédővel. Próbáltam megigazítani de nem sikerült. A márkaszerviz megint csak nem tud (vagy inkább nem akar) vele foglalkozni. Ezek eddig nem nagy dolgok. Tisztában vagyok vele, hogy én kifejezetten háklis ügyfélnek számítok. A felhasználók nagy részét ezek nem is érdekelnék. De akkor nézzül tovább:

4. Adaptív ledes okosfényszór: eleinte csak a műszeregységen a kijelzőn kiírta, hogy meghibásodott, vigyem szervizbe. Pedig látszólag minden jól működött. Elvittem. Összesen 7 alkalommal. Ennyi kört kellett futni, hoyg megoldódjon. Először csak újrakalibrálták a rendszert. A probléma pár hét után visszajött. Aztán szoftverfrissítés. Még egy kalibrálás. Vezérlő elektronika csere. (Ehhez fényes nappal egy 40 km-es próbaútra kellett vinnei a márkaszerviznek az autót.) Aztán volt még pár kör, utána nagy nehezen kicserélték újra a komplett jobb oldali lámpát. (Erre volt eltárolt hibakód.) Pár hét eltelt, az új lámpával is visszajött a hiba, de most már legalább a jobb oldali fényszóró az autó előtt a földet világította. Újabb szoftverfrissítés és most lekopogom, úgy néz ki jó lett. Bár kicsit másképp viselkedik, kevésbé követi dinamikosan a fénycsóva az autó mozgását, mint korábban.

5. 28.000 km-nél egyik napról a másikra valami elkezdett menet közben irdatlan hangosan csörömpölni. Először azt hittem leszakadt a kipufogó és azt húzom magam után. De ami furcsa volt, hogy gázadásra elhallgatott. Ottjon a garázsban az autót indítva olyan csörömpölés volt, mintha kalapáccsal vernék a blokkot. Nagyon ijesztő volt, azonnal kaptam is a leállító gobhoz, hogy pánikszerűen leállítsam. Kiderült a vezérműlánc hidraulikus feszítője ment tönkre, komplett vezérlést kell cserélni. Ez három napos művelet volt, mivel a vezérlés a váltóoldalon van, mindent is szanaszét kell szedni. Megtörtént.

6. Eltelt egy fél év, megint visszajött a csörömpölés. Újabb vezérléscsere. Állítólag van valami olajvisszafolyás gátló utólagos "csodatömítés", amit ügyfélreklamáció esetén építenek be. Beépítették, újabb szett vezérlés, motorszanaszét szedés, megint 3 nap...

7. 32.000 km-nél tartunk. Kuplung fogásponton valami kerreg. Márkaszervizben próbálgatják, hallgatják. Szerintük kettőstömegű lendkerék. Oké, csere. Elvileg kicserélték, szólnak másnap, hogy mehetek az autóért. Megyek, a parkolóban próbálgatom. Tökéletesen ugyanaz a hang, mintha nem is nyúltak volna hozzá. Szólok. Kijönnek, nézik ők is. A válasz: ez ilyen, kicserélték gyári újra, nem tudnak vele mit csinálni. Figyeljem, ha rosszabb lesz, hozzam vissza. Szerintük csak a váltóban hallom a fogaskerekeket. Azóta eltelt egy idő, nem lett rosszabb. Megszoktam hogy ennek ilyen hangja van.

8. Ez egy visszahívás volt, nem volt hibajelenség. De ezt is garanciában csináálták: a teljes kuplung és fékhidraulikát ki kellett cserélni, mert a gyártás során szilikonzsír maradék kerülhetett az egyik alkatrészről a rendszerbe. Kicserélték, átszerelték. Ezzel szerencsére sem előtte, sem utána nem volt problémám.

+1=9. Már lejárt a garancia. A fenti valamelyik motorszanaszét szedés, összerakás nem sikerült tökéletesen. Ennek a következménye, hogy valahol van egy minimásli motoroolaj szivárgásom. A motor alján a blokk és a váltó találkozásánál szokott lenni egy kis olajfolt. Nem nagy, nem csepeg le az olaj, csak olajos. Szóltam emiatt. A válasz: már nem garaciális az autó. Ha kérem szétszedik, újrapasztázzák. Erre kaptam egy "kedves" 700.000Ft-os árajánlatot. Nem kértem. Inkább havonat alá bújok és féktisztítós ronggyal letörlöm.


Nagyjából ennyi. Úgy látszik sikerült belenyúlnom a "tutiba". Ez a legelső újonnan rendelt autóm, de nem lett vele sok szerencsém. Ez előtt használt autóim voltak. Egyikkel se volt soha ennyi probléma. És egyik miatt sem kellett soha ennyit buszoznom, amíg szervizben volt. A márka, típus nem lényeg. Erről az esetről messzemenő általános következtetést nem vonnék le. Viszont én már ezek után kicsit tartok az új autóktól. Erősen gondolkozom rajta, hogy a következő inkább egy 3-4 éves, még a garanciaidő végefelé tartó használt legyen.

jún. 11. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
30%
3. Csak nem valami német autó?
jún. 11. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
De bizony az.
jún. 11. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
43%
4. Nem. Francia.
jún. 11. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Az még jobb! Elképesztő, hogy mennyire leromlott a minőség.
jún. 11. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Igen. Főleg úgy, hogy az említett autó márkájából, típusából volt egy két generációval régebbi példányom is. Mivel azzal jó tapasztalataim voltak, út szélén soha nem hagyott, nagy gondok soha nem voltak vele, annak ellenére, hogy azt használtan vettem és km is volt benne rendesen, ezért gondoltam, hogy akkor legyen megint ebből egy vadonat új. Nem volt jó választás.

Bár lekopogom, de ezt az olajtörölgetést, a magasan fogó kuplungot és a beltér zörgéseket leszámítva, a garancián túl más műszaki baj ezzel sincs.

jún. 11. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!