Nem garanciális ha bogarak vannak a hátsó lámpában?
Üdv. Kérdésem és problémám az lenne hogy tényleg nem kell garanciálisan javítani vagy cserélni a márkaszerviznek ha egy 2021-es évjáratú, papír szerint még jó 1 évig garanciális autó hátsó lámpáiba mindkét oldalt bogarak kerültek? Természetesen sérülés mentes a kocsi.
A kocsi minden előírt szervizt megkapott. Legutóbb, olajcserénél jeleztem ezt a gondot és közben kérdeztem hogy mit szoktak ezzel csinálni mert neten láttam már hogy nem egyedi a probléma (csak épp érdemi infót nem találtam megoldásra), és azt a választ kaptam hogy "semmit". Némi nyaggatás után azt mondta ír az importőrnek egy kérdést hogy kicserélhetik e. Pár nappal később hívott és mondta hogy nemleges választ kapott tőlük...
Világít a lámpa de attól még rohadt idegesítő hogy alig pár éves és temető kezd lenni benne. 22 éves opelemben nem volt semmi. Kezdem úgy érezni hogy ennek a garanciának és márka szervizben 100e-ért olajcserének semmi értelme ha még ezt se akarják megoldani.
Lehet ezzel a lerázással tenni valamit vagy elvileg jogosan mondták?
Skoda Octavia-ról van szó.
A garancia a gyári hibákra vonatkozik. Azokra, amelyek az értékesítés előtt keletkeztek, de csak használat közben derül rá fény. A bogarak nem a gyártósoron kerültek bele.
Új autót ne adjanak gariban?
Az első mondja jól.
Az, hogy bogarak vannak a lámpában nem garanciális, mert a tény, hogy vannak bogarak önmagában nem hiba. Kb mintha a kipufogóba mászott volna fel valami.
Azonban utalHAT valamiféle garanciában elvállalandó hibára.
Nem akarlak elkeseríteni, de nagyjából minden márkánál ez megy.
A lámpánál védekezhetnek azzal, hogy ha teljesen zárt lenne, akkor nem szellőzne és bepárásodhatna. Ugyanakkor ha egy bogár bejut, akkor a por is bejut, ami évek alatt okozhat funkcionális problémát.
Ha akarod perelheted őket. De ha ügyes ügyvédjük van, nem hogy cserelámpát nem kapsz, de még a perköltséget is a nyakadba varrják.
"Éves szervizre első két évben van meg valami ertelme elvinni..."
Nekem 2018-ban 4 év garanciám volt, így a feléről nem akartam lemondani, 4 évig hordtam márkaszervizbe. Azután sem azért mert azon rugóznék, hogy drágább, mint a garázssoron. Ez a része nem érdekelne, ha rendesen, lelkiismeretesen fogalalkoznának az autóval, megfizetném. De nem ezt tapasztaltam. A legtrehányabb munkát a márkaszervizek végezték. Kaptam már vissza úgy az autót, hogy a kipufogó rögzítését elfelejtették visszarakni. Csak a szentlélek tartotta a helyén. Csoda hogy út közben nem esett ki egy 1 éves autóból a cső. Felejtettek már szerszámot a motortérben. Összakarcolt fényezéssel kaptam már vissza az autót. A motortérben a kábenrögzítéseket letörték, nem pórolták, csak úgy visszahájták, hogy jól van az úgy, a legtöbb ügyfél úgysem nyitogatja a motorháztetőt, nem fog feltűnni... Zárófedeleket, műanyag kupakokat nem rakják vissza, minek?! Működik az úgy is. A csúcs az volt, mikor a féltett, garázsban tartott, full fóliáztatott 2 éves autót a márkaszervizből összetört, dehorpadt jobb oldali küszöbbel kaptam vissza, amiről egy büdös mukkot nem szóltak.
Egyébként ezt leszámítva a garanciáért nem sajnálom a feláras éves szervizeket sem. 4 év alatt kb. 2 millió forintnyi garanciális tételt javítottak a kocsin, ami nekem egy fillérembe nem került. Persze nekem se első szóra. Mindig megpróbáltak szoftvert frissíteni, kalibrálni, stb. Aztán amikor már hetedszer mentem vissza ugyanazzal a problémával, mert újra világít a hibalámpa, akkor nagy nehezen beadták a derekuket: komplett egység csere.
Egyébként nem értem, miért idegenkednek a szervizek a garanciális javításoktól. Nekik nem mindegy hogy az ügyfél, vagy a gyár fizet? Ha valakinek van erről belsős infója, kíváncsi lennék rá. Gondolom a gyárat is megfejik rendesen. Nálam pl minden esetben a munkalapot csak addig láthatom, amíg a munkafelvételen az autó beadásakor alá nem írtam. Utána nagy gonddal ügyelnek rá, hogy nehogy meglássam. Konkrétan volt olyan mint az óvodában, hogy a munkafelvevő kolléga a háta mögött dugdosta nehogy meglássam mi van ráírva. El tudom képzelni, hogy ilyenkor még pár tételt hozzácsapnak, hogy megfejjék a gyárat. Nem véletlen, hogy a garanciális javításokról, se munkalapot, se számlát, se semmit nem kaptam még soha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!