Garanciális motorom 30 nap elteltével sem javították meg, mennyi ideig kell rá várnom és milyen jogi lépéseket tehetek?
Tehát van egy új motorom ami garanciális, sajnos tönkrement benne egy elem a motorjába, 40 napja szervízbe van már és máig nem tudták megcsinálni és nem tudják megmondani mikor lesz kész.
Meddig vagyok köteles erre várni és milyen jogi lépéseket tehetek?
Nem kaptam csere járművet, nem tudják mikor lesz kész nekem meg szükségem lenne rá, nem azért vettem új motort, hogy megint bérletet kelljen vennem és hogy annyit legyen szervízbe mint egy lepukkant 20 éves tragacs...
Ja és a garancia füzetbe van ilyen is: "Ha a javítás megfelelő határidőn belül nem készül el, vagy a motorkerékpár nem javítható, a Vevő a motorkerékpár cseréjét kérheti."
Kérdés mi minősül "megfelelő határidőnek" mert részemről a 30-45 között valahol maximum.
#3 Felhívtam a szervízt nem tudtak mit mondani, arról sem voltak képbe, hogy a gari füzetbe levan írva, hogy kérhetem a motor cseréjét.
Próbáltam utána járni, de sajnos a járművekre más vonatkozik mint a tartós fogyasztási cikkekre...
a Szervízbe nem tudták megmondani mennyi idő lesz, a mai napig nem tudják megmondani mennyi idő lesz a javítás... Mert az alkatrész beszerzése problémás.
De nem tudom miért nem tud senki értelmesen válaszolni egy normálisan feltett kérdésre és kell bénának nézni.
Mindent megtettem az ügy érdekében, de most ott vagyok, hogy a kérdésre akarok választ kapni, mert sem a szervíz sem az internet nem ad értelmes választ.
#7 Mondjuk ezt kifejtem kicsit jobban: nem kell rögtön rájuk hívni, mert ha tényleg a beszerzés a baj, akkor nem ők tehetnek róla és valószínűleg arról sem, hogy időben sem tudnak mondani semmit. Lehet a beszállító is vakon tartja őket, vagy lehet egyszerűen nem is elérhető és nem lehet tudni mikor válik beszerezhetővé, stb.
A fogyasztóvédelemmel arra céloztam, hogy keresd fel őket és adjanak neked valami választ arra, hogy mégis mi számít jogilag "megfelelő határidőnek", illetve milyen opcióid vannak.
#5 Azért, mert nem olyan alkatrész ami gyakran tönkre megy és a gyártó lassan küldi meg, de rossz alkatrészt kaptak én meg nem fogok várni még 1 hónapot a talán jó alkatrészre. Nem tudják mennyi idő, eddig sem tudtak semmit mondani, folyton év hívtam őket, hogy mi van már.
Tudom, hogy nem ők tehetnek róla, de viszont engem ez már károsan érint, adtak volna csere motort ez időre, pont nem érdekel mikor adják vissza, de nem kaptam semmit és csak várok, kitudja meddig... és ez is benne van a garanciába: "Ha a Vevő a motorkerékpár kijavítását kéri, a javítást a lehető leghamarabb el kell végezni, hogy a Vevőnek jelentős kényelmetlenséget ne okozzon." Nekem ez már jelentős kényelmetlenség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!