Mennyire normális, hogy 180 ezret fizettem Opel márkaszervizben 4 éves átvizsgálásért (garanciális még) + műszakiért? Manapság már tényleg ilyen árak vannak, vagy meg kellett volna kérdeznem több márkaszervizt előtte árajánlatért?
Mondta az ügyintéző, hogy 4 éves szerviznél több mindent megnéznek, hátsó fék beállítás, stb. olajcsere, a fele kb. anyagköltség volt.
Ti is hasonló összegeket fizettek ilyen 4 éves szervizért?
Sajnos igen, ez a normál ár.
Az enyém tavaly volt 4 éves, szintén Opel. Akkor járt le a garancia is. Semmi másra nem kértem ajánlatot, mint olajcserére és műszakira. 120.000-es árajánlatot kaptam. A különböző márkaszervizek árai között volt szórás, ez egy átlagár volt. Úgy voltam vele hogy akkor le van tojva hogy a márkaszerviz vezesse tovább a szervizkönyvet. Eladni úgysem tervezem a közeljövőben mert már esélytelen, hogy megint új autót vegyek. Ha meg majd mégis eladom, egy akkor tizen éves autónál a többséget úgysem a szervizkönyv, hanem az autó pillanatnyi állapota érdekli majd. Az olajcserét megcsináltam magamnak. 25e-ből megvolt az anyag. Azután elvittem a kocsit a helyi közlekedési felügyelethez leműszakiztatni. 20e-ből megvolt.
De előző évben a 3. éves szerviz is elég érdekes volt. Kértem több helyről árat. Sajnos az egyik helyen elkövettem azt a hibát, hogy csak telefonon szóban kérdeztem meg, nem kértem, hogy adják írásba. Olajcsere + fékfolyadék csere + "átvizsgálás": 60.000Ft. Oké, ez a többihez képest elfogadható volt. És ugyan ez a szerviz 200 km-re volt tőlem, de úgy is terveztem arra kirándulni egyszer, gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal. Kértem időpontot. Szabadság aznapra. Indulás hajnalban, hogy a reggeli időpontra odaérjek. Megjövök, munkafelvételnél felveszik az adatokat. Addig ott eltéblábolok. Nem is nagyon tudtam volna hova menni, ismereten város, a szalon meg kint a pusztán a város határában. Reggel 9-re mentem. 11-kor még kint állt a kocsi az udvaron, úgy hogy hozzá se nyúltak. 11:30 körül álltak be vele a műhelybe. Dél után szóltak, hogy kész. Mennék a pénztárhoz és közlik velem hogy 110.000 Ft-ot kérnek. Visszamegyek a munkafelvevő sráchoz reklamálni, hogy bocsi, de valami tévedés történhetett a számlával kapcsolatban. Ja, nem, ez náluk márpedig ennyi. Mikor mondom, hogy de hát a telefonban nem erről volt szó. Akkor meg: "ja, hát biztos elnézte a kolléga". De hogy lássam milyen jó fejek velem, kapok mindenre 10% extra kedvezményt, így csak 100e-t kell fizetnem.
Na, ez volt a tanulópénz, hogy melyik az a lehúzós márkaszerviz, ahova az életbe nem fogom többet betenni a lábamat. Azóta gondolom ott is emelkedett az árfolyam.
Szóval sajnos ilyen árak vannak, csak a fizetésünk nincs hozzájuk igazítva.
Az a baj az emberekkel, hogy miközben egyfelől elvárják, hogy a munkájukért úri módon megfizessék őket, azt is elvárnák, hogy akit nekik kellene megfizetniük a művészetéért, az ingyen dolgozzon.
Ez így nem megy.
7: nekem nem volt gond kifizetni, csak ugye a logikus az lenne, hogy ha már új autót vesz az ember, akkor kevesebbet költ a fenntartásra, mint ha régi csotrogányt vesz, amit állandóan tákolni kell, hiszen az új autót csak kicsit át kell nézni, és annyi
Ehhez képest a márkaszervizek ceruzája jó vastagon fog, és lehúzzák az új autósokat is, akik nem kevés pénzt adtak ki az autóért.
#4, a 3-as vagyok, az enyémre még 4 év volt csak a garancia. Pár hónappal később jött csak ki, hogy alapból 5 évet adnak. A tiéd már biztosan ebbe esik bele.
Az előző Opelemet 13 éves korában is márkaszervizbe hordtam. De akkor még nem voltak így elszállva az árak. Kérjen a márkaszerviz 20-30%-kal többet! Rendben, kifizetem, mégiscsak márkaszerviz. Egyáltalán nem sajnálom rá a pénzt.
De a többszörös árszorzó indokolatlan, már-már pofátlanságnak tartom. Mindezt úgy, hogy sorozatosan az elvégzett munkára is volt panaszom. Pl. úgy kapom vissza a kocsit, hogy a motortér tele van olajos kéznyomokkal, a fényezés összekarcolva. Letört, nem pótolt műanyag rögzítőpatentok, csövek, kábelek csak visszahányva, légtelenítő kupak hiányzik, jól van az úgy... Volt, hogy csavarok nem voltak meghúzva, épp csak rákapatva pl. a kipufogó rögzítés, én meg nem értem, hogy mi a fene zörög a kocsi alatt minden huplin. De a csúcs: a pár éves autómat összetört, behorpadt küszöbbel kapom vissza, amiről egy büdös szót nem szóltak. Itthon vettem észre, rongyolok vissza a szervizbe. Szerencsére nem tagadták le. Kiderült, hogy tanulók dolgoztak a kocsimon, akik rossz helyre, nem az emelési pontra tették a csápos emelő karját, azért az behorpadt. Ingyen javították. Csak épp most van egy lakatolt, újrafényezett autóm. Nem ezért vettem újat annak idején! Eladáskor ha jönnek a rétegvastagság mérővel, majd magyarázkodhatok, hogy nem én törtnem totálkárosra... És sajnos még sorolhatnám a hasonló "szakszervizes" eseteket az utóbbi évekből.
Na, én ezt elégeltem meg! Főleg ennyi pénzért. Amit tudok, nem kell hozzá speciális célszerszám, vagy szaktudás, azt megcsinálom magamnak. És az tuti normálisan meg van csinálva, nincs elspórolva, elkapkodva, összegányolva semmi. Szervizbe csak akkor viszem, ha nagyon muszáj. És NEM a spórolás miatt, egyáltalán nem! De a lóf...nak is van vége!
Az utóbbi években tapasztalom, hogy nagyon felhígult a márkaszervizekben is a színvonal. Mindenen spórolnak, megy a gányolás, kapkodás, oda nem figyelés, sunnyogás. Ennek ellenére az árak meg arányaiban is drágábbak lettek. Mivel több mint egy évtizedig oda jártam, tapasztalom, hogy a szerelők közül már senki nincs ott a régi gárdából. Az újabbak is folyamatosan cserélődnek. Gondolom a többség, aki jól dolgozott elhúzott külföldre többszörös fizetésért. Azokat tudják csak alkalmazni, akik maradtak. Azok meg olyanok, amilyenek, lásd a fenti példákat... :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!