Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A prémium autógyártók újabban...

A prémium autógyártók újabban miért tértek át az elsőkerék-hajtásra a legkisebb modelljeiken?

Figyelt kérdés

Nevezetesen a BMW és a Mercedes amire gondolok. A nagyobb mondhatni ősrégi modelljeiknél ragaszkodnak a hátsókerék-hajtáshoz, de például egy A-osztály vagy CLA alapból elsőkerék hajtású illetve már az új 1-es BMW is. A marketingeseik szerint azért mert ezen modellek célközönsége erős többségben lesz@rja hogy hol hajt a kocsi. Ez érthető is, de fejlesztési szempontból mi értelme? Például a korábbi 1-es BMW-k hajtáslánca a hármasból érkezett, echte ugyanaz a felépítésük volt. A legutóbbinál viszont már kellett új platform, hosszmotor helyett keresztmotor-elrendezés, új váltó, vagyis teljesen új hajtáslánc az elsőkerék-hajtáshoz.

Ennyire olcsóbb az elsőkerék-hajtás mint a hátsókerék-hajtás hogy megérte a gyártóknak egy új platformot fejleszteni? Vagy miért dönthettek úgy hogy az eddigi Ctrl-C Ctrl-V módszer helyett a kisebb modellekbe új hajtásláncot terveznek?



jún. 10. 11:03
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
90%
Egyszerűbb, olcsóbb, könnyebb -> kevesebb üzemanyag -> kevesebb CO2 kibocsátás -> még olcsóbb.
jún. 10. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
78%
Több évtizede bebizonyosodott, hogy az elsőkerékhajtás jobb, kezelhetőbb. A legkisebb modelleknél a márka presztízse és hagyományai nem olyan súlyúak, hogy felülírják a célszerűséget.
jún. 10. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 hypno ***** válasza:
100%

Az ősrégi modelleken a legtöbb autógyártó hátsókerék hajtást alkalmazott, mert egyszerűbb volt, mint a kormányzott kereket meghajtani.

Szépen sorbarakták a hajtásláncot és kész.

Viszont azon kívül, hogy driftelni lehet vele, nem sok előnye van. Valójában minden a fronthajtás mellett szól.

jún. 10. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Az átlagsofőrnek az elsőkerékhajtás biztonságosabb.
jún. 10. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Ez egy nagyon jó kérdés! A napokban pont egy CLA tesztet nézetem. És az autó bemutatása után hosszasan azon ment a siránkozás, hogy ez már első kerék hajtású. Hogy ez miért baj, arra nem tértek ki. Így én se értem, hogy mi ezzel a probléma. Normál közúti használatra, átlag nyomatékú és teljesítményű motorokhoz szerintem teljesen megfelelő.
jún. 10. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
90%

Jobb vezetni, főleg meg télen a csúszós jeges úton.

Jobb a tapadása , mivel nehezebb az eleje.

Régen a Ladákba is egy zsák cementet tettek hogy legyen valami tapadás a hátsó tengelyen.

jún. 10. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

#6 "Jobb a tapadása , mivel nehezebb az eleje."

Nem feltétlen. Például a BMW figyel az autóinál az 50-50% súlyelosztásra, nem csak úgy összepakolják aztán lesz ami lesz.

jún. 10. 14:00
 8/12 Morzsi007 ***** válasza:
70%

Persze ez a marketing duma. Kérdezd meg a BMW-s ismerőseidet, hogy indulnak el, mikor leesik 1-2 cm-es hó, főleg egy automata váltós hátsókerekes masinával. De a márka mindegy is. Láttam már párat szenvedni, mikor parkolt az út szélén és nem sikerült elindulni meg kolléga mindig szidja, mint a bokrot a 116i-t.

Az autós műsorban meg mindig van valami bajuk, miért ilyen ez, miért nincsenek gombok, miért van ekkora kijelző, miért csak 130Ló, ezzel nem igazán lehet közlekedni, stb. Minden autót egy versenygéphez hasonlítanak majdhogynem.

jún. 10. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerűen semmilyen szempontból nem optimális a hátsókerék meghajtás a közutakra. Drágább, könnyebben megcsúszik, instabilabb stb. Persze ezek lehetnek előnyök nem közúton, pl. könnyebben megcsúszik, akkor könnyebb vele driftelni és társaik.
jún. 10. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
#8 Nem kell megkérdezni mert nekem is volt ilyen. Semmi baj nincs vele hóba, nem állat módjára kell vele közlekedni, normális gumik kellenek rá és abszolút használható. DTC már több mint 15 éve van bennük, ez már nem a 40 éves Lada.
jún. 10. 15:29
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!