Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A prémium autógyártók újabban...

A prémium autógyártók újabban miért tértek át az elsőkerék-hajtásra a legkisebb modelljeiken?

Figyelt kérdés

Nevezetesen a BMW és a Mercedes amire gondolok. A nagyobb mondhatni ősrégi modelljeiknél ragaszkodnak a hátsókerék-hajtáshoz, de például egy A-osztály vagy CLA alapból elsőkerék hajtású illetve már az új 1-es BMW is. A marketingeseik szerint azért mert ezen modellek célközönsége erős többségben lesz@rja hogy hol hajt a kocsi. Ez érthető is, de fejlesztési szempontból mi értelme? Például a korábbi 1-es BMW-k hajtáslánca a hármasból érkezett, echte ugyanaz a felépítésük volt. A legutóbbinál viszont már kellett új platform, hosszmotor helyett keresztmotor-elrendezés, új váltó, vagyis teljesen új hajtáslánc az elsőkerék-hajtáshoz.

Ennyire olcsóbb az elsőkerék-hajtás mint a hátsókerék-hajtás hogy megérte a gyártóknak egy új platformot fejleszteni? Vagy miért dönthettek úgy hogy az eddigi Ctrl-C Ctrl-V módszer helyett a kisebb modellekbe új hajtásláncot terveznek?



jún. 10. 11:03
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
71%

Rendes téli gumival nem volt gondom hátsókerék meghajtású autóval.


A Ladák is leginkább azért csúszkáltak, mert nem létezett téli gumi.

jún. 10. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
100%

Utcán egyetlen előnye a hátsókerék hajtásnak, hogy kisebb vele a kocsi fordulóköre.


Amúgy a nagyobb teljesítményű CLA-k összkerekesek, így nincs gond ott sem tapadással.

jún. 12. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!