Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi igazságtartalma van...

Mennyi igazságtartalma van annak, hogy a kb. a 2000-2010 között készült autók voltak a legjobbak?

Figyelt kérdés
Tudnátok ezt részletezni, konkrét példákat írni?

2024. jún. 4. 18:20
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
93%
Nem feltétlenül a legjobb, de bizonyos szempontból igen. Kevesebb elektronika, se DPF se turbó, szög egyszerű szívó benzin/turbó dízel motorok, amik minimális karbantartással a világból kimentek. Manapság ezekkel a három hengeres, 900 cm³-es kávédarálókkal nem hinném, hogy komolyabb megbontás nélkül 150-nél többet elmész
2024. jún. 4. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%
Inkább 1990-2005 között voltak jobb autók.
2024. jún. 4. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
2024. jún. 4. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
2024. jún. 4. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj, hogy ez kb mindenre igaz.
2024. jún. 4. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
100%

Ez mindig vitát vált ki az emberekben, mert a "jó" az nem egy definitív fogalom. Kinek mi a jó?


Ha a jó azt jelenti, hogy tartós, könnyebben szerelhető, egyszerűbb és masszívabb technika, akkor valóban lehet vitatkozni hogy egy 1990-2010 között gyártott autó műszaki tartalmából adódóan tovább marad gazdaságosan üzemeltethető.

Miért? Szimplán azért, mert akkoriban még a fő cél az volt, hogy az autó menjen, de azt minél jobban és tovább. Nem voltak még durva környezetvédelmi előírások, tehát mondjuk katalizátor akkoriban már létezett benzines autókon is, de DPF, mindenféle programozott működési mód csak hogy papíron kevesebbet szennyezzen a kocsi, downsizing és társai még nem jöttek be. Ott még nagyrészt egyszerű szívó benzinmotorokat gyártottak alacsonyabb literteljesítménnyel, vagy egyszerűbb turbódízeleket a maiaknál, illetve maguk az autók sem voltak telepakolva ezerhatszáz extrával, aminek mindegyike tönkre tud menni, és tönkre is fog idővel.

Továbbá mivel a fejlesztés költségeinek nem kellett, hogy ekkora hányada a biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak való megfeleltetésre elmenjen, több pénz és idő jutott azokra a fejlesztésekre, amik csak az autó fő funkciójára irányultak: arra, hogy menjen A pontból B pontba, és ami extra van, az jó minőségben legyen meg.


Meg lehet figyelni mostanában már azt a trendet, hogy a 2005-2010 körüli, már modern technológiákkal felszerelt autók (korai kis turbóbenzinek, DPF, fejlettebb elektronikai berendezések stb) azért hullanak ki leginkább, mert valami beszarik. A motor, a váltó, az elektronika, akármi, amitől gazdasági TK az adott autó, és inkább eldobják. Míg a korábbi és/vagy egyszerűbb autók inkább azért esnek ki, mert vagy végleg elhanyagolták őket a kicsi értékük miatt és 5-10 éve már ridegtartásban melósautóként élt de még azt is bírta sokáig, vagy szimplán elrohadt a kasztni, és azt nem éri meg megcsináltatni.



Ellenben ha neked a jó azt jelenti, hogy csendes, tele van rakva elektronikával és mindenféle hasznos meg nem hasznos extrával, tartja helyetted a sávot, lényegében vezet helyetted autópályán, biztonságos, könnyebb használni mert a fejlett turbómotor + fejlett automata váltó azonnal nyomatékcsúcsot biztosít stb stb, akkor az új autó ezerszer jobb bármelyik régebbi autónál.

2024. jún. 4. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Van benne valami, de nem feltétlenül korrekt megfogalmazás.

Mivel egyszerűbbek voltak mint a maiak így kevesebb hibafaktor is volt.

2024. jún. 4. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%

Általánosságban ez az állítás szerintem részben igaz csak. Most már kiderült, hogy az akkori kocsik közül melyek bizonyultak tartósnak 10-20 év távlatából.

Jóval nagyobb a kockázat a mai űrhajók esetében, de 10-20 év múlva ezek közül is majd a bevált tipusok fognak rohangálni az utakon.

2024. jún. 4. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
Szerszám nem fér el, kéz nem fér el már régóta természetes, de már gyakran az egyes részegységek sem férnek egymástól. Csövek vannak tőben megtörve, maradnak el alátámasztások, erősítési pontok, vízelfolyás nincs kitalálva, tömítések alakja hibás, csavarok rossz helyen, túlmelegedő alkatrészek, téves anyagválasztások, vagy épp ki tudja milyen okból kimaradt alkatrészek (senkinek nem hiszem el, hogy a ford motoroknál gyakori ék nélküli főtengely szíjtárcsa kezdetben szándékos volt).. főleg a német, francia, ford szerelhetelen, átgondolatlan, egyik kapkodásból a másikba menekülő emberek munkái. Felsőbb szinten pedig a teljes beleszarás a produktum minőségébe. Valahogy legyen átrugdosva a teszteken, esetleg bírja ki a garit... "bár mire ez garis lesz úgyis máshol dolgozom". Javítom ezeket az autókat, látom közelről amiről beszélek. A 15 20 évvel ezelőtti autók mintha egy egészen más szemléletű társadalom munkái lennének.
2024. jún. 4. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
Tartósabbak és egyszerűbbek voltak, mint a mostaniak ezt egyértelműen kijelenthetjük. Ezért is ragaszkodnak hozzájuk sokan és fognak is. De ahogy előttem is írták, nem mindenkinek ez a legfontosabb szempont, sőt van akinek minél több extra kell, bármi áron. Aki erre vágyik, megtudja és meg is akarja fizetni az nyilván amellett dönt. Nos hogy példát is írjak a közvetlen környezetemből van aki sok év gyűjtögetésből 45évesen vett egy 2éves, tényleg csak pár ezret futott kis városi, közepesen extrázott autót. Kb ez neki olyan mint ha egy bentley lenne, legalább is amikor nyilatkozik róla. Megértem biztosan ez volt a szíve vágya régóta. Aztán van egy rokonom aki szinte egy palotába lakik. Aki elmegy a háza előtt az biztos gondolja, hogy valami új merdzsó állhat a garázsba. Pedig nem, igaz 3 autója van abból a legfiatalabb is 19 éves. Azt újonnan vették pedig már akkor is veszekedett a feleségével, hogy nem akar újat mert az sz.r csak buknak vele stb. A legidősebb autója meg már elmúlt 40. Az mezőre járós/mászkálós több mint 1,5m km-el jó párszor volt már fúrva a motorja. Pedig ott lenne miből. Nagyon sok földjük van.
2024. jún. 4. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!