Mennyi igazságtartalma van annak, hogy a kb. a 2000-2010 között készült autók voltak a legjobbak?
Ez mindig vitát vált ki az emberekben, mert a "jó" az nem egy definitív fogalom. Kinek mi a jó?
Ha a jó azt jelenti, hogy tartós, könnyebben szerelhető, egyszerűbb és masszívabb technika, akkor valóban lehet vitatkozni hogy egy 1990-2010 között gyártott autó műszaki tartalmából adódóan tovább marad gazdaságosan üzemeltethető.
Miért? Szimplán azért, mert akkoriban még a fő cél az volt, hogy az autó menjen, de azt minél jobban és tovább. Nem voltak még durva környezetvédelmi előírások, tehát mondjuk katalizátor akkoriban már létezett benzines autókon is, de DPF, mindenféle programozott működési mód csak hogy papíron kevesebbet szennyezzen a kocsi, downsizing és társai még nem jöttek be. Ott még nagyrészt egyszerű szívó benzinmotorokat gyártottak alacsonyabb literteljesítménnyel, vagy egyszerűbb turbódízeleket a maiaknál, illetve maguk az autók sem voltak telepakolva ezerhatszáz extrával, aminek mindegyike tönkre tud menni, és tönkre is fog idővel.
Továbbá mivel a fejlesztés költségeinek nem kellett, hogy ekkora hányada a biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak való megfeleltetésre elmenjen, több pénz és idő jutott azokra a fejlesztésekre, amik csak az autó fő funkciójára irányultak: arra, hogy menjen A pontból B pontba, és ami extra van, az jó minőségben legyen meg.
Meg lehet figyelni mostanában már azt a trendet, hogy a 2005-2010 körüli, már modern technológiákkal felszerelt autók (korai kis turbóbenzinek, DPF, fejlettebb elektronikai berendezések stb) azért hullanak ki leginkább, mert valami beszarik. A motor, a váltó, az elektronika, akármi, amitől gazdasági TK az adott autó, és inkább eldobják. Míg a korábbi és/vagy egyszerűbb autók inkább azért esnek ki, mert vagy végleg elhanyagolták őket a kicsi értékük miatt és 5-10 éve már ridegtartásban melósautóként élt de még azt is bírta sokáig, vagy szimplán elrohadt a kasztni, és azt nem éri meg megcsináltatni.
Ellenben ha neked a jó azt jelenti, hogy csendes, tele van rakva elektronikával és mindenféle hasznos meg nem hasznos extrával, tartja helyetted a sávot, lényegében vezet helyetted autópályán, biztonságos, könnyebb használni mert a fejlett turbómotor + fejlett automata váltó azonnal nyomatékcsúcsot biztosít stb stb, akkor az új autó ezerszer jobb bármelyik régebbi autónál.
Van benne valami, de nem feltétlenül korrekt megfogalmazás.
Mivel egyszerűbbek voltak mint a maiak így kevesebb hibafaktor is volt.
Általánosságban ez az állítás szerintem részben igaz csak. Most már kiderült, hogy az akkori kocsik közül melyek bizonyultak tartósnak 10-20 év távlatából.
Jóval nagyobb a kockázat a mai űrhajók esetében, de 10-20 év múlva ezek közül is majd a bevált tipusok fognak rohangálni az utakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!