Mitől állhatott meg útközben az autó?
Opel Astra 1.6 16v-ről van szó Z16XE motorkóddal. Olyan 65km/h órával mentem, lenyomtam a kuplungot, váltottam volna 5 ösbe és leállt az autó. Miközben gurultam villogott az akkumlátor lámpa. Utána 15 perc álldogálás után sikerült beindítani, elmentem vele az első boltig ahol tudtam bele venni egy új akkumlátort, ki is cseréltem, viszont utána elkezdett hangosan kopogni valami a motortérbe és leesett az alapjárat 500 alá és rángatott az autó amikor elindultam vele. Elgurultam vele egy helyiségig ahol letudtam tenni, másnap kihívtam egy szerelőt aki korábban foglalkozott vele, elindítottuk, megnézte és működött rendesen, nem talált semmit. Haza tudtam vele gond nélkül jönni.
Mi lehetett a baja?
Mindenképpen elakarom vinni megnézetni csak nemtudom milyen irányba induljak, elektromos, vagy mechanikus.
Kérdező!
Azért nem érted, mert nem tudsz az alábbiakról:
Minden kulcselfordításkor kigyullad a "piros akkumulátor logó" lámpája, függetlenül hogy az akku 10%-os vagy 100%-os töltöttségű.
Ahogy akkor is világít, ha nem veszed le a gyújtást, hanem valamit bakizol. (elfogy az üzemanyag, nem kuplungolsz ki és lefullad, stb.)
Úgyanis az említett lámpa NEM akkumulátor állapot jelző, hanem a töltés visszajelzője.
Szóval ha beindítod, az utolsókat rúgó akkunál is rendeltetésszerűen el tud aludni , illetve -ha töltés gondok vannak- egy vadiúj tökéletesen feltöltött akkunál is képes folyamatosan világítani.
"viszont utána elkezdett hangosan kopogni valami a motortérbe és leesett az alapjárat 500 alá"
Ha leveszed az akkumulátor csatlakozóját és a kompjuter egy időre feszültség nélkül marad, akkor elfelejti a korrekciós értékeket, amit menet közben gyüjtött. Pl. hogy mennyivel adjon több üzemanyagot a benzin levegő keverékhez, mint a gyári alapbeállítás.
Feltehetően valamelyik alkatrész (pl. a levegőmennyiségmérő) a működés határán van és a gyári beállításokkal már kimarad az égés valamelyik hengerben.
Ha nem tévedek és mindenképpen szerelőhöz akarod vinni az autót, akkor olyanhoz vidd, akinek van megfelelő diagnosztikai berendezése és járatos a kapott adatok értelmezésében.
Na hál'Istennek ez is megoldódott!
/és még van egy jó állapotú tartalék akkud is/ 😉
"... azóta megy szépen."
Szuper!
És hol tudtad az ECU-t javíttatni? Biztosan van, akinek hasznos lehet ez még egyszer. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!